försöker leva igen

Alla inlägg under mars 2009

Av Flummet - 2 mars 2009 16:28



Ännu mer. En av mina första LP skivor jag köpte.

1989

Av Flummet - 2 mars 2009 16:18



1988 och dansade järnet på lågstadiediscot och här blev musiken mitt allt.
Sedan dess har jag sällan gått ut utan en spelare i fickan...alltid med en örplugg i ena örat...Metal som lugnare musik..huvudsaken texten säger något.
Allt för att komma från den här världen.



Av Flummet - 2 mars 2009 16:13


Älskade den här som liten. 1985


Av Flummet - 2 mars 2009 14:51


Kom hem strax efter 08:30..somnade vid 09:20-tiden och sedan vaknade jag *POFF*...13:30...sedan var det kört. Går ju inte somna om.
4 härlig timmars sömn ....skall till jobbet om 5,5 timme...hemma igen vid 09-tiden imorgon.

Men jag hoppas ju på att jag skall få nåon timmes underbar skön sömn i badet som jag strax skall ta =)
Sitter och försöker få i mig en grov knäckemacka med...håll i er...5 skivor charkskinka på..inte de där tunna man annars köper.
Protein..protein..protein....ja..sen lite vattning gurka också.

Det var någon som undrade hur jag äter på ett nattpass....och jag äter väl inte det bästa kanske..?..Men JAG kan äta det , mår bra och det funkar.
Så under de 12-13 timmar jag är borta från hemmet...som igår..blev det :

Jag äter Alltid middag vid 18 tiden innan jag går...sedan tar jag en knäckemacka...ev. banan 3 timmar senare...ex. 21:00
Vid 00:00...äter jag några gafflar kesoröra.
Strax innan nattvilan vid 02..äter jag några gafflar kesoröra till.
vid 05 blir det 1 knäckemacka och ofta 1 banan.
sista målet blir runt 07:30 är det kesoröra igen.
Väl hemma runt 09-10 tiden så kan det bli ½ Nötbrödsskiva, 1 knäckemacka som den jag äter nu med mycket protein. Låglaktos youghurt, Laktosfri fil/ youghurt med blåbär/flingor etc..
Sen gosar jag ned mig i sängen...
går upp vid 14-tiden och äter då 1 knäckemacka + frukt, eller yoghurt till...

Ja....ungefär så blir det

Min kesoröra..som intas 3-4 ggr under de timmarna
2 dl keso
5 oliver
3 msk fetaost
2 skivor ananas
½ dl Tonfisk

rödlök

1,5 portionsförpackat knäcke = 3 knäckemackor.
2 bananer

1 PagoJuice utan tillsatt socker ( händer sällan )..kan det vara 2,5 dl i den ?

Tänk på att det är 12-13 timmar det handlar om...själv tycker jag att jag äter som en gris...men det går bättre att äta på nattpassen för mig, än mitt på dagen

Av Flummet - 2 mars 2009 00:37



Sitter på jobbet och däckar snart ihop...kommer vara halvdöd resterande 7 timmar av det här passet...

Note till mig själv..: Ställ om dig och gå INTE och lägg dig innan 05:50 då du ska jobba nattpass........men...jag var ju sååå trött igår...Det är inte ofta jag kan däcka inom 10 minuter..brukar ta 1-2 timmar annars utan hjälp.
Nu somnade jag lätt som en plätt utan hjälp. Då tog jag chansen =)

På onsdag är jag ledig och då ska jag inte göra ett shitt....nada...zipp...nothing..är planerna iaf...ja..förutom disk o tvätt...men det mesta tar jag på Tisdag efter mitt 2:a nattpass....Mr T åker ju till Las Vegas på onsdag och kommer hem på söndagnatt.

Så...Vi sågs igår några timmar och lite idag....nu kommer vi inte ses förrän på Tisdagkväll....ses sedan några timmar och lite morgonen mot onsdag.
Sen är han borta till söndag...och på måndag jobbar jag nattpass igen...så då ses vi på onsdagkväll igen..
Suck..mök..o...bök.

Sporadiskt förhållande ...vA ?..

Kram på er

Av Flummet - 1 mars 2009 13:37


Vet ni....Jag har bestämt mig för 2 kliniker dit jag skall boka tid ( inom en snar framtid..d.v.s frammåt sommaren...ev. Januari 2010...)..för konsultation ! De 2 klinikerna har stått stadigt sedan jag nu gallrat bland maaassor av kliniker. Hur jag kommer till den ena kliniken efter en stor operation...det vetefan... Då min mor inte kan sitta i en bil mer än 20 minuter innan hon får ont och vetesjutton om min far vill hämta mig..och min sambo inte har körkort...Jag får försöka lurka med en väninna...som tycker jag är en dum idiot som skall göra plastikoperationerna.

Det är hälften så lång väg från Linköping till mina föräldrar...mot att åka hit igen efter open...dessutom kan jag få mycket hjälp hos mina föräldrar jämfört med här. Händer något...så står jag med en sambo utan körkort..och får i princip ta taxi till akuten 5 mil bort. Därför kanske det blir i Januari 2010 - jag ska se till så Mr T får körkortet.
Ett körkorts tillstånd vi gick på handledarkurs för i Oktober 2008...fick sedan avslag.. ..( för sjukdom - det är privat men inget farligt...tänker inte lämna ut Mr T för mycket. =) ..)...tiden för överklagan gick ut 15 Januari..men vi fick det framflyttat då vi Inte kan rå för tiderna för att få intyg från sjukhus.....i Mitten av Februari fick vi så de 2 intygen som krävdes.....nu väntar vi på beslut..IGEN. Håll tummarna för faen!. Han måste bli godkänd för att jag ska bli godkänd som handledare.


Det här är klinikerna !


Victoriakliniken - Stockholm
Plastikakademin - Linköping


Jag skall göra "rubbet"....armar, stor bukop, bröst ( lyft ev. inlägg ...vill dock inte ha det ...men men ), låren.

Har bestämt mig nu, jag tänker inte gå med den här bitterheten och självföraktet jag har för min kropp.
Jag vill ned i min målvikt innan och därför kanske det blir augusti.

Har även sökt om studieledigt på jobbet för ev. komvuxstudier..med början i augusti. Ev. 1 kurs på distans...Hur nu det kommer gå med plastikop och sjukskrivningar på csn. Men det är därför jag skall börja med en distanskurs om den finns kvar i Höst. Barn och Fritidsprogrammet.. ( långt ifrån vad jag vill göra...men mitt främsta mål nu är att få ett gymnasiebetyg..). Jag har ett gymnasiebetyg ..dock ett samlat betygsdokument med bra betyg...men det gä'ller ju inte nu.

Och eftersom den här fittkommunen inte tillåter att jag går i en annan kommun som har 80 distanskurser och att de här bara har 4 kurser /ämnen på distans..har jag inget val. Jag tänker INTE ta tvångsledigt från mitt jobb och gå på CSN för att kommunen tycker det . Fuck Heller!!

Så önska mig lycka till i mina planer.....Har B -planer på att börja skolan...och ta plastiken 2010. Eller tvärtom.. Jag har iallafall bestämt mig vad jag skall göra just nu i mitt liv!

Nu skall jag ta och softa lite...råkade somna vid 03 inatt och vaknade 10....vilket betyder att jag kommer vara halvdöd 21:00 när mitt nattpass börjar ikväll. Jag har inte kunnat sova "middag" på 20 år...så jag tänker inte ens försöka...haha.
Ni som läst ett tag vet att jag brukar ställa om mig och lägga mig vid 06 för att gå upp vid 14-tiden...idag blev det kört.
Men natten inatt är den mest lugna på hela veckan...söndag, natt, lugnt på jobbet, bra o.b...vem kan klaga ?

Kram på er alla!.
I´m back.

Ovido - Quiz & Flashcards