försöker leva igen

Alla inlägg under december 2006

Av Flummet - 31 december 2006 16:40

Försöker hitta något att sätta på kroppen innan man traskar iväg på nyårsfirande.Funderar på nya jeans, men sen vetefan..Är inte så jättehajj på firande iår...jag ska liksom upp 07:00 för att ta mig till jobbet efter 1,5 veckas semester...mitt pass är på ca: 9½ timme...Så sprit. bye, bye, champagne, bye bye...köra bil...tvungetSkitkul..verkligen.Märks det att jag är bitter ?.Hade vart roligare att sitta här hemma, mysa med god mat, film och god sömn.Ist blir det stressfirande, mat, stressova å sen jobba.nåja.Katten önskar Gott Nytt År med.

Av Flummet - 31 december 2006 13:38

MITT år som gått* "Firade" 5 årigt förhållande* Började jobba igen efter 2 år som sjukskriven* Gick ned 12 kg* Gick upp 9 kg ^^ OBS. Ironi!!* Köpte mig en ny fin bil, Metallic beige/guld golf -03* Köpte mig en ny fin kamera ^^* Fick den mest underbara katt man kan ha* Inte mått så bra sedan 2003 - mnga tummar upp -Etc..etc..=). Bra årDe dåliga sakerna behöver vi inte gå in på ..lala =)

Av Flummet - 31 december 2006 13:29

Snart ialla fall.Rea och lite kläder blev det igår när jag var i väg en sväng.Trots mitt fläsk, min stora storlek etc, så hittade jag 2 jeans, 1 t-shirt/top/tröja o en cardigan.Allt för den nätta summan..: 900 kr...

Av Flummet - 30 december 2006 23:50

Tomtebloss, ett måste på julen. enligt mig. totalt kär i tomtebloss...De här var i stor skala, 1 m långa.

Av Flummet - 30 december 2006 23:40

Min underbara canon pixma mp500 som jag fick av mina föräldrar. =)Har ju bara bilder sen 4 år tillbaka att dra ut på den...Finns scanner o kopiator i den med, o en hel del andra finesser.

Av Flummet - 30 december 2006 23:17

På begäran, tårtan som var meningen att bli julens överraskning, men slutade bara med en Biskvichoklad tårta:Apelsinkaneltårta1. skär en 3-4 cm bred remsa av tårtbotten och klä insidan av en springform. 23 cm o 6 cm hög.2. Tryck därefter ut botten som passar i ringen, det går bra att lägga ihop bitar så att det blir en botten.3. LÄgg den första botten i ringen o fyll därefter på med kanelmousse, ställes i kyl el. frys i 30 min.4. Fyll på med apelsinmousse, stryk jämt. Ställ 2 timmar i frysen5 gör under tiden gelén till toppen och förbered dekorationerna ( spritsat mönster av choklad)6. Geléa tårtan på toppen med det knappt ljumma gelantinet, låt stelan i kyl. dekorera med chokladDrömbotten:5-6 min i 200 graderAnvänd gärna plåt med kanter på3 ägg1,5 dl strösocker5 msk potatismjöl2 msk kakao1 tsk bakpulver* Vispa ägg och socker pösigt.Blanda ner de torra ingredienserna, rör försiktigt ned i äggsmetenBred ut på ett bakplåtspapper o in i ugnSockra innan botten svalnta, vänd om å dra bort pappretKanelchokladmousse4 äggulor3 msk strösocker1,5 gelantinblad125g mjölkchoklad3 dl grädde2 nypor salt ( 0,6g)1 tsk kanel*Äggula och socker vispas krämigt.Blötlägg gelantinbladenSmält chokladen och blanda ner i äggsmetenKrama ur gelantinet, smält på spis till ca: 40-45 grader, tillsätt i äggsmetenVänd ner grädden försiktigt, krydda med salt och kanelApelsinmousse2,5 dl fruktpuré ( mixa ca, 350g renskuret apelsinkött o låt rinna av)1,65 dl florsocker4 gelantindblad4 dl grädde*Blötlägg gelantinbladenVispa grädden lätt fluffigBlanda puré och florsockerKrama ur gelantinet och värm i kastrull till 40-45 grader. Röres snabbt ner i puréblandningenBlanda först ner en liten klick grädde i purégelantinblandningen så det blir simmigt.Blanda därefter ner resten av gräddenApelsingelé0,5 dl strösocker2 gelantinblad1 dl färskpressad apelsinjuice*Lägg gelantinet i blöt*skmält sockret med apelsinjuicen*Tillsätt gelantinet, låt kallna till rumstemperatur

Av Flummet - 29 december 2006 20:33

Efter närapå en hel helg ute i skogen utan den minsta trafik eller folksamling.Nu väntas det nyårsfirande på söndag.På måndag är det jag som efter 1,5 vecka traskar iväg till jobbet 08:30...ZzzzzVet hur jag jobbar på måndag, men ingen aning om hur jag jobbar sen...fin ordning de har..Nåja. Julklappar etc visas senare

Av Flummet - 24 december 2006 00:33

Min ack så vackra gran i år...Observera den snygga nallebjörnen i vänstra hörnet, köpt på Alice Cooper konsert. Nallen har ögon målade som min stora barndomsidol, slänger upp en bild på honom någon dag..ja nallen alltså.Observera även de trevliga paketen som ligger och frestar. ^^

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards