försöker leva igen

Alla inlägg under oktober 2008

Av Flummet - 31 oktober 2008 08:50



Idag....för första gången på 7 år...så är jag "Bara" Överviktig.
Mitt BMI stannade idag på 29,7 och jag är precis under gränsen...
26-30 - Överviktig
Över 30 - Fetma


Hade minskat lite över 4 kg..och räknar med att jag vid nästa månads vägning..tyvärr kommer stå ganska stilla.
Tyvärr och tyvärr...jag borde vara nöjd och glad ändå.

Jag kommer ihåg för 44 kilon sedan att " jag kanske stannar på den vikten ( som jag har nu ) " - "men det får jag nog vara nöjd med " - " Jag kan lära mig leva med den vikten "

Absolut inte..jag är enligt mig själv fortfarande fet och har fortfarande ett midjemått på över 100 cm ...

Kanske beror det på att jag inte har de där "överviktiga" kroppen som många andra har...ja...de som gått upp 15 kg..och sedan ned.
Som får tillbaka sin fina form....kan det bero på att min kropp hänger all over..skinnet glappar.
Jag kan klappa "händerna" med gäddhäng, lår och tuttar - kom igen..jag är 28 år gammal och ser ut som en 90 åring i kroppen.
Jag ser värre ut nu än innan op..när jag var fet så "fyllde" jag ialla fall ut kroppen..


Det finns en del opade som får tillbaka sin form även dem...men ofta är det de som blivit överviktiga i vuxen ålder...ex. gått upp 30 kg på 3 år..
Jag har minskat och ökat runt 170 kg under 16 år...mitt skinn...min kropp har varken hunnit eller orkat hänga med.

Tänk er ett russin....en vacker dag om jag orkar själsligt så kommer jag visa mitt äckel till kropp.


Jag VILL, måste och försöker acceptera min kropp...men har jag inte gjort det på 16 år...hur sjutton ska jag kunna göra det på bara 8 månader när jag ser värre ut än någonsin ?

Av Flummet - 31 oktober 2008 08:27



Datum                          BMI          Vikt                Ändring
































op. 6 Mars 2008             45.2         -----                 +/-





























1v. 14 Mars 2008           43.4         -5.1 kg             -5.1 kg

2v. 21 Mars 2008           42            -4.1 kg             -9.2 kg

3v. 28 Mars 2008           40.9         -3.1 kg             -12.3 kg

4v.  4 April 2008           40.5          -1.3 kg            -13.6 kg

5v. 11 April 2008          40.1          -1.0 kg            -14.6 kg ( Mens )

6v. 18 April 2008          39.9          -0.7 kg            -15.3 kg

7v. 25 April 2008          39.2          -2.0 kg            -17.3 kg

8v . 2 Maj    2008          38.4          -1.6 kg            -18.9 kg

9v.  9 Maj    2008          38.1          -1.6 kg            -20.5 kg ( Mens + -20 kg )

10v. 16 Maj 2008          37.7          -1.2 kg            -21.7 kg

11v. 23 Maj 2008          37.4          -0.8 kg            -22.5 kg

12v. 28 Maj 2008          37.0          -1.1 kg            -23.6 kg ( Födelsedag )

13v. 6  Juni 2008          36.4          -1.7 kg            -25.3 kg(Mens+Nationaldag)

14v. 13 Juni 2008         36.0           -1.3 kg            -26.6 kg

15v. 21 Juni 2008         35.8           -0.6 kg            -27.2 kg (Midsommarafton )

16v. 27 Juni 2008         35.8             +/- 0              -27.2 Kg  ( meh..=( .. )

17v. 4 Juli   2008          35.1            -2.0 kg           -29.2 kg (mens+ la la la la)

18v. 11 Juli 2008          34.9            -0.5 kg           -29.7 kg

19v. 18 Juli 2008          34.7            -0.5 kg           -30.2 kg ( - 30 kg )

20v. 25 Juli 2008          34.3            -1.4 kg           -31.6 kg ( 5 månader )

21v. 1 Augusti  2008    33.8            -1.2 kg           -32.8 kg ( Mens )

22v. 8 Augusti  2008    33.2            -1.9 kg           -34.7 kg

23v. 15 Augusti 2008   32.8            -1.0 kg           -35.7 kg

24v. 22 Augusti 2008   32.8           +/- 0 kg           -35.7 kg ( Blä ) 6 månader

25v. 29 Augusti 2008  32.0             -2.3 kg           -38.0 kg

26v. 5 September 2008 32.1           +0.1 kg          -37.9 kg  ( + !! ..+ mens )

27v.12 September 2008 --                ---                  -----   ( Vågen ligger vilande )

28v.20 September 2008 --                ---                  -----     ( Våg = Vilande )

29v.26 September 2008 --                ---                  -----     ( Våg = Vilande )

30v. 3 Oktober      2008 31.1           -2.8 kg          -40.7 kg (  - 40 kg tack.)

31v. 10 Oktober    2008 --                ---                  -----       ( Vilande )

32v. 17 Oktober    2008 --                ---                  -----       ( Vilande )

33v. 24 Oktober    2008 --                ---                  -----       ( Vilande )

34v. 31 Oktober    2008 29.7           -4,2 kg          -44.9 kg ( "Bara" överviktig )

Av Flummet - 30 oktober 2008 21:52



Vilken jäkla skitdag alltså......hoppade i badet strax efter jag vaknat och göttade mig där i 2 timmar med badbomb...vad annars..

Tvättade en maskin och begav mig till stationen för att hämta Mr T, hämtade ut vinteruniformen som kommit..( nervös eftersom det här företaget har hellustiga storlekar...)...iaf.

Väl hemma provade jag vindjackan..som precis gick runt mina ( fortfarande ) stora / breda höfter....den var i...4 XL!!...sen provade jag det viktigaste...vinterjackan...som var 2 XL....och den drunknade jag i.

Kan någon förklaa för mig ..hur en 2XL är 2 gånger större än en 4XL ?...koko..
Så nu får jag släpa med skiten till jobbet igen...för de är ju inte så smarta att man kan lämna in dem på närmsta postkontor...nehej då...å bara mellan 08.16 mån-fre kan man lämna in dem o beställa nytt.
JAA...byxorna också..haha...jag hade fått fel storlek..ja...tänk om man kunde skrika rakt ut vem man jobbar för..så ni vet vem ni skall akta er för..haha...

I helgen skall det bli svinkallt...så ja...jag tar faen min egen privata  jacka och tar en varning istället i å fall.
Men Hey..kunde ju ha vindjackan ialla fall...bättre än inget.


Efter det så gjorde jag chicken ribs i ugnen ( protein )..orkade inget annat idag...när jag väl tar ut dem..så rasar hela plåten i golvet med ribsen ned i golvet..= kastar allt.
Pastan var jag tvungen att hälla ut..för att göra ny...
Samtidigt ringer min mor..och strax därefter ringer det en kollega...
Efter det så skär jag mig i handen och inser att ett av mina favoritprogram.."Lyxfällan" är slut för säsongen..( längtat i 4 dagar efter det ..ser sällan på tv ).

Humor...

Nu ska jag dricka julmust light och äta smörbakade pepparkakor. så det så.

Imorgon är det visst vägning igen...Mr T nämnde det ..hade glömt av det ..= ..skön känsla och inte tänka på det.

Adios.



Av Flummet - 30 oktober 2008 14:54



Det gick ganska bra ialla fall..förutom maten...suck..s.u.c.k.

Tänk OM jag inte var laktosintollerant..
Grovt knäcke o en tub mjukost - fixat o klart

Tänk OM jag kunde äta en hel sallad eller åtminstonde kunna ha ett

kylskåp att förvara resterna i....jag har inget kylskåp mer än 2 timmar och får i mig 1/5 av en köpt sallad..och kan inte använda dressingen ( laktos...torrt )


Hade med mig vätska, nötter och tja..vad göra...knäcke kan man inte ha ägg och smör på direkt..
Så tog grovt mjukt röd..liknande lingongrova fast med hela solroskärnor i..lite smör och kokt skivat ägg.

Åt 1/3 av den ...fastnade, gjorde ont, proppmätt...jag KAN INTE ÄTA MJUKT BRÖD -  blir så trött...då mycket skulle lösa sig om jag kunde äta mjukt bröd och laktos...blää..


Men jag har tur som kan äta portionsförpackade knäcken ...med laktos i..fattar inte..men kanske reducerat ? ..
Överlycklig över det ialla fall..det har räddat många mellanmål.
Jag kommer gå under om de slutar producera dem...de har ju funnits i 6-7 år ?...

Måste åka till affären och bunkra upp med 20 mackor till..konstigt att folk bligar på mig när jag köper dem..hoho...

Nu låter jag bitter...men då hade jag inte gått till stationen igår..frivilligt..sovplatsen inatt var det lite humor i...ni vet snöbilar med orangea blinkande lampor ? ..

ok..
Tänk er en sådan i 2 timmar...3 meter från ert fönster..lite discotek över det hela...så fick inte sova ett skit inatt..
MEN..ändå traskade jag hela vägen hem från stationen imorses också..efter en vakenhet på 23 timmar...-gäsp-
Så 4,8 km avklarat.

Var hemma vid 09:30..somnade 10:05..gick upp 13:20.

Adios på er

Av Flummet - 28 oktober 2008 16:11


Efter 8 månader sätter jag min egen fot..alldeles för mig själv på jobbet.
strax efter 21:00 imorgon onsdag...så kommer jag jobba och är hemma på torsdagmorgon vid 09-tiden igen.

Jag är ganska nervös och önskar just nu att jag hade ett kontorsjobb och inte alla dessa nycklar, koder, nya regler etc...samt en unifrom som är insydd, sitter knasigt och vinterjackan kommer i januari...jag har en tunn vindjacka...och får inte på några villkor ha en egen privat jacka....loggan måste synad och folk ska kunna se vem jag är...suck.
Vilket skitjobb egentligen.

Fördelen med nattpassen är att JAG kan ha på mig privata t-shirtar, tröjjor etc..så länge de täcks av uniformskläderna..d.v.s vindjackan... Tyvärr kan jag inte gömma en privat jacka under en liten vindjacka...
Det skall vara  0 gradigt naten mot torsdag...giss om jag kommer ha mina långkallingar på mig...Dock får vi inga nya av jobbet numer...och mina hade jag när jag hade strlk 54/56 i klädstorlek..jag har lite mindre nu och kommer se rolig ut...tur man har dem Under uniformsbyxorna.
Men skyddar de mot kylan när de sitter slappt ??..
Jag jobbar ju liksom ute i kylan i mitt jobb....

Måste hitta nya.

Idag ligger det en upptinad kyckling i kylskåpet som skall brynas lite lätt och kokas ihop med rotselleri, morötter, purjolök, buljong, vatten, kryddpeppar, palsternacka och mumsas på.

Tänkte även fixa till en kesokaka full med protein.
lite mjölk, keso, mandlar, bittermandelolja, lite lite socker och lite mjöl...in i ugn o sen är det klart.

Av Flummet - 26 oktober 2008 23:29



Fy fasen...gaaad vad vedervärdigt....spykänslorna sitter i halsen, huvudet snurrar, hjärtat slår...äckelkänslorna spirar..

vad gjorde jag för fel ?


Jo...jag har varit sugen på ..rödbetssallad..som är / var något utav det godaste jag visste innan op. Det finns även laktos i den.

Så....även sugen på varm choklad...

Gjorde mig nyss en 3-kantig brungräddat knäcke..med 2 skivor ost. ( fy ..men äter ost typ 1 gång i veckan )...½ kopp varm choklad. och 4 msk rödbetssallad på knäcket.

Nu sitter jag här och grovdumpar...på chokladen eller rödbtssalladen..har ingen aning..men det där provar jag ICKE igen.

ööörgh...

Av Flummet - 24 oktober 2008 12:24



fy fan vad jag hatar mitt jobb, de är helt fucking otroliga.
De har fått papper på min sjukskrivning, min rehab och slutdatum.. 28.e oktober
Tjugoåttonde oktober.

Lönekontoret har papper på det, de som lägger turerna har fått papprena, mina arbetsledare också.

Jag skall in i mitt vanliga schema nu på onsdag, en natt på ca 12 timmar..men ganska soft och det är ok.

för 20 min sedan ringer min arbetsledare och undrar om jag ska jobba 29:e eller inte....för de hade satt SJUK på mig.

Vafan!!!????


Redan då känner jag en isande känsla i ryggraden och Vet vad det betyder, de har tagit bort min turer hela månaden ut.
Jävla skit, helvete fan piss..piss.

Ringer upp turfördelaren som inte svarar, lämnar meddelande och blir strax uppringd....ja naturligtvis är mina turer borttagna.
På TISDAGEFTERMIDDAG får jag reda på hur jag ska jobba på onsdag.

Fy fan vad jag hatar dem, jag avskyr dem, de har fan aldrig någon koll någong gång.
Jag behövde den här turen, jag behövde mitt eget schema, JAG kan inte rå för att de klantat sig...men det finns inget att göra. Mina turer ligger utlagda på andra personer.

Jag kan ju inte förklara vad jag jobbar med, men efter 8 månader sjukskriven...så var den här turen mitt lugn för att komma tillbaka i lugn och ro. Inte springa runt och sälja biljetter eller börja på en tid som jag inte kan ta mig in på..pga. lokaltrafiken.
Inte att DAGEN INNAN få reda på hur jag jobbar dagen efter...speciellt om den INTE finns på min grupp.

jag är arg, frustrerad, ledsen, uppgiven, gråtfärdig av ilska.

Jag HATAR den här jävla ledningen på mitt jobb.

FY FAN.

Av Flummet - 24 oktober 2008 11:45



Sådär ja...här kommer bilderna från renoveringen...och förebilderna är gräsliga...kan inte fatta att jag bodde i det hemska rummet i 7,5 år innan vi hade råd att fixa till det.

Längst ned ser ni min beroendeframkallande chokladmuffins../ badbomb.

Stig in.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards