försöker leva igen

Alla inlägg under april 2008

Av Flummet - 29 april 2008 18:22



Ge mig era åsikter angående P-Plåster och hur de har fungerat för Dig.
Efter en GBP så tas inte P-piller upp i kroppen och risken för att bli gravid är ganska så stor då.
Jag äter dem fortfarande för att jag ätit dem i 13 år och min PMS blir mindre med dem....vill inte tänka på hur min PMS känns utan p-piller...
Med tanke på att jag numer har receptbelagda citodon och äter för PMS.

Vi gbp:are får ju bara äta läkemedel med Paracetamol ...

Av Flummet - 28 april 2008 13:59



Visst är det ett helvete ?
Jag menar..när man har aktier att deklarera för vinst/förlust etc.

Blir frustrerad till max..

Sitter och dricker en fruktsmoothie med mjölk ( laktosfri ) och äter 5 st cashewnötter med 1 msk russin.

Örk

Av Flummet - 26 april 2008 18:28


Hur är jag som kompis....enligt testet och min egen erfarenhet så stämmer det :


"Du är omtänksam snäll och finns alltid där för din kompis dig kan man verkligen lite på! Låt dig inte luras av dåliga kompisar, du förtjänar bara de bra. Fortsätt i samma stil!"

Man tackar.


Det stämmer faktiskt och flera nitar av dålig kamratskap har jag haft genom åren, så lite stolt är jag allt..

Av Flummet - 25 april 2008 16:44



Jag vill inte köpa för mycket kläder då jag förmodligen har en del fler kilon att gå ned, men just nu har jag 1 par jeans kvar...och de går snart att dra ned för midjan utan att knäppa upp dem med.

Så igår åkte jag iväg och köpte 2 par nya byxor, 5 toppar, 1 väska, keps, 3 bh´s, ny baddräkt ( topp+trosa ), och 1 ny vårjacka..en jeansjacka
Väskan,kepsen och så många toppar var onödigt.
Men jag är medlem och fick 25% på ett helt köp....så där tjänade jag 527 kr, sen fick man 50 kr för varje 300 kr köp man gjorde...så där fick jag ytterligare 250 kr..
Så det blev ganska billigt ändå.

Försökte prova snabbt och ville därifrån snabbt...hade med mig 1 smörgås som jag åt, åt även 5 cashewnötter, lite russin och ½ banan + 0,5 L vatten.

Var helt slut när jag kom hem, yrsel, illamående och kroppen värkte ( dvs. magen ).

Well...har idag fotat 47 plagg jag skall lägga ut på Tradera och kanske få en slant för dem, många plagg är inte använda, och en del är använda 1-2 ggr.
Skall även lägga ut några Mirandor, parfymer m.m

Fick inget nytt sjukintyg idag, så jag är hemma till någong gång i nästa vecka och kanske åker till pärona senare...jag vet ju inte om jag är sjukskriven till 30/5 eller 18/5 -...för är jag till den 18/5:e...så har jag dubbel sjukskrivning just nu, vilket jag inte kan ha.
Och det är kirurgen som skrivit fel, och jag kan inte skicka in det till jobbet eller till kassan än heller..
Usch...utöver det har jag haft megaångest idag och ont inuti magen som fan...kanske beroende på igår ?

Nåja...ikväll ska jag göra kikärtsbiffar...urk, men kanske funkar ?

Av Flummet - 25 april 2008 11:24



op. 6 Mars 2008             45.2         -----                 +/-


1v. 14 Mars 2008           43.4         -5.1 kg             -5.1 kg

2v. 21 Mars 2008           42            -4.1 kg             -9.2 kg

3v. 28 Mars 2008           40.9         -3.1 kg             -12.3 kg

4v.  4 April 2008           40.5          -1.3 kg            -13.6 kg

5v. 11 April 2008          40.1          -1.0 kg            -14.6 kg ( Mens )

6v. 18 April 2008          39.9          -0.7 kg            -15.3 kg

7v. 25 April 2008          39.2          -2.0 kg            -17.3 kg


Av Flummet - 22 april 2008 15:12



Fick sjukskrivningsintyget idag.
Jag är redan sjukskriven till den 30/4....och träffade bara sjuksköterskan i fredags som ringde kirurgen...som sjukskrev mig till slutet av maj.

Nu helt plötsligt har han skrivit 21/4 - 18/5..jag "missar" 2 veckor, dessutom är jag dubbelt sjukskriven.
Fick sedan tag i sjuksköterskan som trodde han missuppfattat henne, men han var inte där idag...och hon ska ringa upp på fredag och se om det löst sig, eller om han bara tyckte jag skulle vara sjukskriven 2 v till.


mEGAåNGEST

nästäppt, ont i skallen, hostar och allmänt skit.

Frukosten blev en osötad limpskiva med ost och minilätta....
vid 11 tiden ( vaknade sent ) . 0,5 dl Pago juice med morot, apelsin, citron
Till lunch....4 klyftpotatisar, 1 fiskpinne 1,5 tsk remouladsås.

0,5 dl Bravo apelsinjuice utan tillsatt socker.


SATAAAN vad jobbigt det är...usch.

Av Flummet - 22 april 2008 00:14


Det är ganska lugnt nu....men jag vet ju fan aldrig när ångesten kommer att bryta ut =/.
Satt och skakade och grät som en idiot när jag skulle hem från pärona.
25 mil med igenmurade ögon som svider...- tipsar om att inte göra det..

Maten idag har vart helt åt helvete....

suck suck suck

NÄR ska jag få känna ett sug igen ?..Efter vad som helst, jag är desperat..
Snälla....ge mig något sug på NGT.!!

Jag är inte sugen på pizza, hamburgare,husmanskost,glass,godis,smörgås ...etc..inte ett skit. =((

Jävla helvetesskit.

Jag tänker inte vara någon som hyllar open utan jag skriver den JAG är och hur JAG upplever den.
Jag tänker inte hindra någon från den, eller försöker skrämma upp någon.
JAG har det såhär.
Men att glorifiera den eller kalla det "genväg" är ni helt tappade bakom en vagn?.

jag hatar open just nu. hatar HATAR...för jag vill kunna äta mat.
Inte sitta och hålla för näsan när jag ska svälja vanlig pasta.!

skit.

Ja, jag är irriterad.
JAG läste på i 4 år och stod i kö i 2 år för open.
Och jag vet hur många som väntar i kö för att få den och jag är GLAD att jag har fått den, men det tar tid att vänja sig och det tar tid att ändra 27 års matbeteende på 6 veckor.
Nu ska ni börja snacka att jag tagit skattepengar för att få open också..jamenvisst...jag skattar med över 10.000 kr varje månad och har jobbat i 10 år...
Så den här open är betald sedan länge...skitsamma orka diskutera med folk som inte förstår vad den här open kan ställa till med om man hamnar på "fel" sida som jag och inte känner glädje.
Utan den här open vet jag inte vart det hade slutat.

Jag hoppas att det kommer...glädjen.....det kommer va ?..visst gör det ? snälla ?
24/7 är jag livrädd och har ångest inför varje gång jag ska äta....snälla sluta...


Och underbara Moi - jag hoppas att allt har gått perfekt, att du återhämtar dig snabbt och kommer och förgyller mina inlägg med dina kommentarer.
/Kraaam

Av Flummet - 22 april 2008 00:02



Varsågoda.
Som balsam för min själ nu ikväll


" ....både oro och gråt kan man göra något åt
jag har en bra idé
det kan räcka ibland med att räcka en hand..."


Barndomsminnen...-starka sådana-



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards