försöker leva igen

Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Flummet - 4 januari 2009 05:29



Här är den...min nya Acer Aspire One.

Kärlek i rosa.

Av Flummet - 4 januari 2009 05:08



Mr T skall ju börja med LCHF nu i veckan och testa Januari ut och se om det funkar. Jag är nyfiken och intresserad på om det kommer funka.

Så idag var vi iväg och inhandlade vispgrädde, bacon,ost, kött, keso m.m
Så nu kommer iv vara två galningar som är griniga , sura och uppretade med 2 olika matplanering..Mr T skulle behöva tappa runt 50 kg. Men jag vill inte att han gör en GBP ..för han är så mycket mer "starkare" än jag ....men han slutar tvärt med allt...precis allt.
Andra..eller som jag ..kan inte det. jag måste trappa ned och ha "ersättningar" för vissa saker. Men han har alltid varit sådan, han lyckas bäst om han slutar med allt på en gång.
Dessutom vill han inte "slakta" sig.... .. .



Men jag stöttar honom till 100% i det här, om inte för hälsans skull, så kanske förhållandet kan trappa upp sig några steg ?

Det är inte dåligt...men med en sambo som minskat snart 50 kg och blivit den hon en gång var när de träffades med allt som det innebär...så känner jag att jag hittat en bra bit av mig själv igen. Och vill att han gör det också..att vi blir de vi en gång var...tillsammans. Jag kan inte styra en människa...men jag förstår att förhållanden går isär när den ena gått ned mycket i vikt om den andra fortfarande stampar på samma ställe.
Det handlar inte om att kärleken försvinner utan att man saknar den man haft...när man själv blivit den man en gång var och inser skillnaden i sig själv. Man klarar helt enkelt inte av det då.


Nåja...

Hittade ett recept på ett bröd man kan göra...ett nötbröd som jag fortfarande är "chockad" över att det faktiskt funkade hur bra som helst att både göra och äta. Helknasigt.
Det blev stabilt och tjockt.

Ingredienser:

1 ägg
0,25 tsk bakpulver

1 dl hackade hasselnötter

Vispa ägg,nötter och bakpulver i en skål.
Häll smeten i en djup tallrik och ställ in i microvågsugnen i 2 minuter på högsta effekt. Sen är det klart...på med lite bregott och ost.

Jag lovar..du kommer bli både förvånad och överraskad...det smakar mycket nötter, men om man tänker på om du avstått bröd..mjukt som knäcke ett bra tag..så kan jag förstå att det där är gott.

Av Flummet - 4 januari 2009 04:52



..Med hummern....det var en billig sladdrig sak..men tänkte att första gången jag testar gratinerad hummer vill jag inte slänga ut 200 kr på något som inte blir bra.

Den var seg som tuggummi, skalet gick sönder...och det slutade med att det blev en hummer och räkgratäng.
Stekte en hel del lök med svamp..vitpeppar, svartpeppar, paprikapulver..slängde i vitt vin, grädde och västerbottenost, hummerkött + en hel del skalade räkor.
Lade det i en ugnsform med ytterst lite riven västerbottenost ovanpå.

Till det så åt vi vitlöksbröd..eller jag åt 1 skiva och mådde värre än värst efter det. Inte dumping men ack så illa jag mådde...satt i halsen och höll på att spy..urk.

Lunchen funkade...1 dl räkor, 1 dl keso, lite fetaost , nästan ½ kokt äggboch 1 skiva ananas


bilderna visar min lunch.. ..



Nåja...

Ovido - Quiz & Flashcards