försöker leva igen

Alla inlägg den 11 februari 2008

Av Flummet - 11 februari 2008 05:53


Med hänvisning till mitt inlägg den 11:e Juni 2007.
Solskyddsmedel a´la 40

Hudsjukdomen : Ljusurtikaria

 förekommer framför allt i 20-30-årsåldern. Redan efter ett par minuters vistelse i solljus får man röd, kliande hud.
Det är en tämligen sällsynt form av nässelutslag. De drabbade får klåda i huden inom sekunder efter det att huden solbelysts. Inom 2-3 min blir huden röd, kliande och svullen.

I början kommer utslagen efter starkt solljus, men senare kan besvären komma efter mycket liten solbestrålning

Starkt kliande, upphöjda, väl avgränsade, några millimeter till centimeterstora, hudfärgade eller rodnade kvaddlar framträder i huden. Förloppet är ofta mycket snabbt.. Det som händer är att vätska läcker ut från de små blodkärlen till bindväven omkring dem.


Kom igen...Hit me with your best shot - din jävel. du kommer inte ta kål på mig. så enkelt är det!! Jag slås ned, men nog fan stiger jag upp igen, det ska du veta!






Ovido - Quiz & Flashcards