försöker leva igen

Alla inlägg under november 2008

Av Flummet - 26 november 2008 12:05





GRATTIS min äskade Mr T på din 30- Års dag.

Hipp Hipp Hurraa Hurraa Hurraaaaaaaaaa




Puss

Av Flummet - 25 november 2008 15:15



Jag har feber , svettas som en tok, öronen värker...men tänkte nu gå ut för att få tag i lite ingredienser så jag kan baka pepparkakor.

Ända sedan jag var liten har jag varit likadan...är man inte dödssjuk så kan man jobba/vara uppe och ha sig....det har jag efter min mor.

Har över 38 i feber och ser ut som en vandrande zombie...varför kan jag då åka och handla när jag inte kan gå till jobbet ?.
Affären ligger 5 min promenad härifrån....
Jag jobbar ute i kylan på mitt jobb...6-10 timmar..........
Varför kan jag baka pepparkakor när jag inte kan gå till jobbet ?
Jag har säkerhetstjänst i jobbet och tabbade mig igår men bara liiiiite..i yret som huvudet bjöd på ( det löste sig till slut )....om jag bränner pepparkakor blir jag inte anmäld..direkt..

Där har ni svar på era frågor...=p

O andra sidan har jag legat och varit ynklig i några timmar i soffan, legat och sovit, druckit mer thé, ätit 1 dl spaghetti och köttfärssås, druckit 1,5 L vätska.....Jag funderar på att ta mig under täcken igen och sova en stund till och skita i att ens sticka ut huvudet...låter bättre...

Av Flummet - 25 november 2008 12:33



Däckade på soffan igår...av ren utmattning..jag Hatar att somna på soffa...jag vill somna med min Mr T....Somnade vid 02:30..vaknade 11:50.....Skulle egentligen somnat runt 05 för att ställa om mig till nattpasset idag.
Men nu gör det detsamma...jag har sjukanmält mig...har hög feber, hosta, näsan rinner, huvudet bankar ...jobbet jublade....varit hemma 3 ggr på 3 veckor nu. Ja va faen..min lön då ???...Jag förlorar runt 4000 kr den här månaden i ren O.B...Utöver det fick jag hela 700 kr i lön för hela november.
Pg.a min sjukskrivning...så blir de så..hade ju stoppat undan 6000 kr som de gav mig fel i mars...så det är fördelen den här månden.
En annan fördel är att v i princip handlat alla julklappar redan...förutom till oss själva. - ett bra tips..börja handla i augusti/septembr..skitbra....vi har gjort det i några år..=) -

Örk ..ligger i soffan med täcke och thé..ingen mat här.
MEN..jag åt faktiskt tonfisksallad som jag saatt jag skulle göra igår..den åt jag vid 00:20 tiden och fick i mig nästan 2 dl rena proteiner och bra fetter. Tadah..eller något.
Har även en låda med spaghetti och köttfärs med oliver i som jag tänkte försöka klämma ned...-ryser-

Det mest irriterande när man inte kan äta som man ska är att vågen GÅR UPP och visar PLUS...Förr i tiden va det ju inte så ..haha..
Sen jag fick problem medförkylningen i lördags...så har jag ätit dåligt..och vågen klättrat upp 1,5 kg...
Jga har vägning på onsdag och brukar inte väga mig i onödan, men när jag inte äter...tycker jag det är intressant att kolla hur kroppen beter sig.
Och efter alla månader så VET jag att äter jag ite...så stannar eller går viktminskningen upp.
Men det är ju det operationen är till för också....ät och du går ned...sluta ät och du går upp. Lite svårt för en "nykter matmissbrukare" att förstå..fortfarande efter 9 månader.

Ja, jag kom på det igår..jag har varit opad i 9 månader...det känns fortfarande som igår.
Funderade även på vad / hur jag ska känna, säga, göra den dagen Om vågen visar en 7:a först.
Grina röven av mig ? , bli missnöjd och kämpa mer ? , känna lugn i kroppen ? , tycka att jag fortfarande är fet ?

Däför skall  man inte ens tänka på det, utan låta det ta sin tid...och bli nervös den dagen kroppen bestmt sig för att stanna på en vikt..vilken det nu blir som kroppen väljer..

Av Flummet - 24 november 2008 23:22


Förkyld, mår apa...maten blir så lidande så det finns inte.
För mig är det så att ju längre det går mellan måltiderna, ju mer ont gör det i magen min den stunden jag försöker äta något....så det blir en ond cirkel.

Jag skäms för den här dagen, men egentligen är den inte något att kämmas för. Jag är bara en männika som har dåliga dagar som alla andra...det är bara det att jag bör / ska / måste egentligen äta...annars "straffas" jag med smärta ...nåväl..
För er som inte tror vi finns....att alla dagar går så bra..( fast de gör det ju inte för mig..euhm..men men...)..

Dagens matintag:

3 msk valnötter , 2 msk russin
1 knäckemacka ( portionsförpackat )
2 mandariner ( utan hinnorna )
1 saffransbulle....
2 dl sodastream läsk
1 mini kexchoklad ( japp..sötsuget kommer som ett brev på posten när man slarvar med maten  - förut reagerade man aldrig på det ).
6 räkor....
1 l vatten

1 dl chips... ( öörghl....fortfarande inte gott..)

VART är proteinerna ??...

Imorgon är det dock planerat med hemmagjord kalops, kokta potatisar...sen funderar jag på näringsdryck under dagen.
Bara förbenat att de skall innehålla laktos...men men..bättre med besök på toan än smärta i magen...- dagens ordspråk...-


Nu skall den här damen gå och göra nattamål....keso, röd lök, tonfisk,oliver, ananas och fetaost. = duktig.


Av Flummet - 24 november 2008 16:51



Dagen idag har varit hemsk.
Började med att jag strax innan 5 tiden traskar ut i snö och storm....huvudet har bankat konstant hela dagen, näsan runnit, nysit som en galning och hostat sönder halsen.
MEN...trots det så tyckte alla 3 arbetsldearna att jag minsann såg " Fräsch och pigg ut" - trots en nysning närapå rakt i ansiktet på en utav dem.
När jag nämnde på lunchen att jag kanske borde gå hem...för jag mådde skit...och 4 kollegor innan undrat hur det stod till med mig...för jag såg sjuk ut..blev svaret "Nej, men sista vändan klarar du nog...det är ju inte så farligt...."
 - nej, men jag hade feber i morses..
" Jah, det vari morses det "

Jag är tveksam till att gå imorgon..sitter här med en kopp thé, raggsockor, långkallingar under mjukisbyxor, t-shirt och tröjja och mår apa...
Min lön i december kommer suga rejält..men Hur sjutton skall jag kunna undgå sådana här saker ?

Blä..nu tycker jag Mr T kan komma hem o gosa med mig.
Ute är det ca: 18 cm snö och det snöar än...jösses..

Av Flummet - 23 november 2008 23:48



Fy fasen...näsan är täppt som sjutton, halsen gör ont, skallen dunkar och jag skall upp 04:20...+ PMS...underbart... Ser Inte fram emot det, men vägrar sjuka mig...de kommer slakta mig långsamt på jobbet i såfall.
Inte en chans att jag är hemma....örk

Jobbar 06:19 - 14:03

Dags att försöka somna..

godnatt på er

Av Flummet - 23 november 2008 23:32


 Här kommer bilderna på de underbart - underbara - härliga - saftiga - goda Lussebullarna jag gjorde idag.
Även min första gång jag gjorde Lussebullar...- hejjarop-

Snodde receptet från Emsgumman och de blev som sagt Dödligt goda.
Jag har ätit 1 som jag delade upp i 3 delar under 2,5 timme.

Jag gjorde bollar av dem och proppade sedan i en gegga som jag gjort på:
200 gram rumsvarmt smör
2 dl socker
500 gram riven mandelmassa
Och sedan viker/nyper man bara ihop dem och lägger skarven nedåt.
Slängde även i ett paket med russin i degen ( jag älskar russin )

MAMMA BULLDEGS SAFTIGA & FLUFFIGA LUSSEBULLAR

50 gr jäst
150 gr riktigt smör
5 dl gammeldags mjölk  ( funkar med 4 dl röd mjölk & 1 dl grädde )
250 gr Gourmet Kesella/Lätt Kesella/Vanilj Kesella
2 pkt saffran
2 dl vit brödsirap
0,5 tsk salt
drygt 18 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
russin
ägg till pensling
Lägg russinen i blöt i en skål med vatten.
Smula jäst i en bunke.
Stöt saffran tilsammans med en sockerbit i mortel och häll sedan över det i en kastrull som du ställer på spisen med en klick smör i.
Låt saffranen "svettas" med smöret tills det småputtrar men se till att det inte bränns (OBS detta moment är mycket viktigt för att få ut smak från saffranen!).
Lägg i resten av smöret i kastrullen och smält på svag värme, häll i Kesella och mjölk och värm till fingervarmt.
Häll spadet över jästen och rör om. Ha genast i sirapen.
Rör i övriga torra ingredienser (mjöl, salt och bakpulver).
Låt jäsa under bakduk i 30-40 minuter, helst nära spisen eller nära ett element.
Baka ut degen. Knåda ordentligt men knåda inte i för mycket mjöl! Degen ska vara så fast att den inte fastnar i bakbordet men fortfarande lite klibbig. Forma degen till lussebullar. Låt jäsa på plåt ca 20 minuter, gärna på varmt ställe. Låt russinen rinna av och peta i dem i bullarna och pensla med äggvita. Grädda i ugn 8-10 minuter (beroende på storlek) i 225 grader. Vakta noga och låt inte bullarna vara inne för länge! Paketera bullarna i plastpåsar så fort de svalnat.

Av Flummet - 23 november 2008 23:18


Sådär...här är den..den misslyckade tårtan..som tog slut i ett naffs dock.

Fyllning 1: Grädde och Björnbär
Fyllning 2: Moccamousse
Fodrad med chokladsmörkräm
Täckt med Sugarpaste
Bilden på Draken är gjord av oblat
Den andra Draken är gjord av Sugarpaste med chokladsmak
Pärlbandet runt är gjord av svart Sugarpaste
Chokladkaffebönor, blåglittrig gelé och oblatblommor
Tårtan har fått lite uppsving med hjälp av pärlemorglitter/stoft

Nåväl..den blev uppskattad....
Även en bild på den hemmagjorda blombuketten med 30 rosor i som jag fixade.
Tycker det är fult med brudslöja och skit i blombuketter...rent och snyggt skall det vara.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards