försöker leva igen

Alla inlägg den 15 november 2008

Av Flummet - 15 november 2008 19:59


Dä bidde...eller rättare sagt ...det blir en Quorngryta istället.
Allt funkar...får jag hoppas.

En sån latdag idag så jösses. Sedan vi köpte tvättmaskin...så Måste inte varje helg gå åt till 4 timmars tvätt...vi kan tvätta i princip när vi vill.
Mån - lö 07:00-22:00

Sön 10:30-22:00..

dvs. vi håller samma tider som tvättstugan har så kan inte en jävel komma och klaga på oss.
Vi kan tvätta lite, mycket..ja NÄR VI VILL...det är otroligt att förstå efter 7,5 års tvätt i tvättstugan...med moppning, sopning och gnäll från kärringar. ( trots att jag inte använt torktumlaren på 5 år får man fortfarande gnäll...)... - ja inte nu ..för då är de ganska korkade...

Vi har som sagt fortfarande svårt att förstå...det är....knasigt...så lyxigt.


Av Flummet - 15 november 2008 14:28



Oj..vi vaknade inte förrän vid 10.20 idag...shit säger man då.
Kravlade mig närmare Mr T som omfamnade mig och snusade mig i nacken.

Just nu sitter jag och försöker få i mig Lunchen bestående av gösfilé, kokt potatis, citron/dill sås med räkor i och rivna morötter.
Jag SKA ha i mig hälften iallafall...och det skall få ta 1 timme.
Så enkelt är det.

Köpte Kiviks Äppelglögg med smak av Apelsin och Saffran häromdagen..och jösses vad den är god..mamma mia.
Har även köpt Dufvenkrooks Vaniljglögg - den är en storfavorit här hemma.
Så ikväll blir det russin med mandlar ( kokta hemma - ett måste för moi..), varm vaniljglögg och Iskall Äppelglögg med isbitar i..mumma.
Får se om det blir dumping, har bara testat en klunk innan ..och de är ju smockade med socker.

Har  ni testat glöggen som är osockrad ? Hur smakar den ?


Finns även några pepparkakor OCH..peppar peppar ..JAG skall äta en vanlig glass för första gången på 6 månader....( äter bara sorbet annars pga. laktosen..).
Så 1 pepparkakssandwich ligger i frysen..men antar att Mr T får ta 2/3 av den när jag är klar..haha..
Jag orkar knappt ½-1 dl sorbet / isglass annars.

Samt skall vi spela World Of Warcraft idag..med nya Wrath of the Lich King...Mr T har naturligtvis Collector´s Edition..jag fick "bara" den vanliga...eller rättare sagt...jag ville inte ha någon collector´s.
Jag klarar mig bra på den vanliga.

Så en riktig myslördag...samt en väntande långkokning och kalops...

Ha en fin lördag allihopa.


Av Flummet - 15 november 2008 01:29



tog upp mat om vanligt ur frysen...och kom sedan på vad jag egentligen tagit upp..och vad vi skall äta imorgon.

Lunch:
Hemmafångad Gösfilé i matlagningsgrädde, citronpeppar och kokt potatis

Mellanmål:
Tonfisksallad med oliver, fetaost och rödlök.

Middag:
Hemmaskjutet Vildsvin som vi gör en kalops på i långkok med

kryddpepparkorn, lagerblad, morotsslantar.
Till det kokt potatis och hemmagord lingonsylt.


Jag är och har alltid varit så bortskämd med viltkött och egen fångad fisk..men imorgon blir dte lyx.
Så jekla synd bara att man knappt äter 1 potatis och lite filé, men skit samma...menyn säger Lyx och mys ialla fall.



 

Av Flummet - 15 november 2008 00:10



Jag har geom hela mitt liv avskytt oliver...det har varit något utav det värsta jag vet.
Häromdagen köpt jag en miniburk för Mr T ville ha i en sallad....nyss gick jag till kylen ...där stod en burk...med en vacker grön nyans..
I ploppade mina fingrar, ur kom en oliv och in i munnen lades den.

OH WAOW - vad gött..


Vad hände nu åd egentligen ? ....ehm...


Jag drömmer om en tonfisksallad med fetaost, oliver och rödlök.

fattar ingenting....

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards