försöker leva igen

Alla inlägg den 6 november 2008

Av Flummet - 6 november 2008 18:08



Tjenare...Mr T ringde nyss...och han är inte hemma 18.30..han är hemma kl 20...han buttlickade chefen lite när chefen behövde hjälp precis när Mr T skulle gå.

Ok det händer inte ofta men bröööl...jag skulle ju äta med honom och sedan bädda ned mig i badet i några timmar med min bok.

Nåja, mat, bad, lugn, värmeljus, sova.
så är planen för resten av kvällen.

Kram på er.

Av Flummet - 6 november 2008 17:47



De säger det ialla fall...har varit iväg till "svärmor" och fått min hemmastickade tröja ...den är störtskön..tack tack, fick även en slant inför Mr T´s födelsedagspresent...han fyller hemska 30 år om några veckor.
Han får en grymt dyr sak som hans päron, mina päron och jag delar på..en sak han önskat länge...hoppas bara det blir uppskattat.
Hann även städa lite och tvätta lite kläder.
Just nu håller jag på med rådjurskalopsen.

Mr T´s tårta kommer jag att göra.. den kommer bli vacker.
Hoppas jag ialla fall...sugarpasten kommer vara knallsvart...dekorationer berättar jag om senare.

Köpte även lite mer badbomber och björnbär, hallon och blåbär.
Har frusna jordgubbar redan...ikväll blir det en smulpaj!
Jga lägger bara frusan bär i en pajform..massor av bär...det skall vara överfullt.
Sen geggar jag ihop socker, smör och mjöl med lite kanel och kardemumma..strör på lite och in i ugnen.
Fettsnålt och gott.

Stod och funderade i affären efter något gott, sött, fettigt..NÅGOT...men kom inte på något.
Jag är grymt sugen hela tiden..och jag Vet att det beror på att jag inte äter som jag ska.
Har fått i mig 4 delikatessköttbullar och ½ dl fullkornspasta idag.
Det får inte fortsätta såhär...varför började det ?  - förmodligen som alla andra år...genom nedstämdhet på vintern...då slutar jag vanligtvis att äta i perioder.
Men med den här open så Måste jag äta....dumma idiot.

Förbereder iallafall morgondagens lunch...fullkornspasta med tonfisk, kokt ägg och smörgsgurka, lite spad från gurkan och knappa 1 tsk majonäs.
Pastasallad när den är som godast.

Skall upp 05:05 och ser inte fram emot det...åker 06 och är hemma 17..*gäsp*
Är dock ledig hela helgen

Av Flummet - 6 november 2008 11:49



Idag orkar jag bara inte ljuga, det är min blog, mitt liv, mina ord....mitt gnäll...orkar inte vara glad och käck idag


idag är en skitdag. sjukanmälde mig. har en rejäl "baksmälla" av nitrazepamet ( sömntablett..så ni inte tror jag går på andra konstiga saker...jag som knappt äter alvedon..). första gången på 1 år jag tog den...hade glömt hur dålig man blir dagen efter av den. och ångesten finns runt hörnet.

För att gardera mig ska jag försöka äta för att må bättre idag, åka till "svärmor", köpa mer badbomber och ta ett långt bad, städa och göra en riktig kalops från grunden med lök, rådjurskött, morötter, kryddpepparkorn, lingon och kokt potatis.

Men måste få upp arschlet ur den här sängen först.
Vaknade för 4 timmar sedan och varken gått på toan eller ätit frukost...mindre än rört golvet med fötterna..har som sagt suttit här i 4 timmar....
När skall folk förstå att det är Magen man opererar och inte Hjärnan...
det visste jag innan op, men trodde ändå lite, lite på att det skulle bli lite bättre.
Vilket det har blivit, jag tar plats, jag syns, jag märks, jag har bättre självförtroende..men hjärnan är fortfarande lika sorglig.
Snart hänger den nog med, japp...det tror jag..jag bara väntar och jobbar med den.

Kram på er.



************************************************


Save Me:

 Waiting for a little sign
Seems like to no avail
Strolling down the pavement aimlessly
Waitin´ for someone
To snatch her bag of memories
How come you call it destiny
When the cross you bear is your only company?

Never seen you, I don't even know your name
but still I believe

That you are gonna save me
somehow I got a notion
Just a little affection on this cold and windy road
Save me from a state of unemotion
Just a little affection on this windy road..

Why so long, so confusing?
Why does growing up hurt so bad?
We seek and we get lost
we get found and go again
and I don't know what's gonna be...
I won't make any promise I believe

[Corus]

I don't know if I can
I don't know if I should
I don't know what is right and what's to come if you would
Here I stand in the rain
Here I stand in the cold
I'm reluctant to get another shot in my soul... no
I'm afraid of that harm...

[Corus]

Save me, save me...
Lonesome road...



**********************************************








Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards