försöker leva igen

Direktlänk till inlägg 21 mars 2009

Sorgligt ? Tragiskt ? Komiskt ?

Av Flummet - 21 mars 2009 09:21



Ibland undrar man hur livet egentligen blivit. Tyvärr är jag en person som analyserar alla saker in i minsta detalj och kan bara inte släppa det. Men vissa saker ska man lägga bakom sig och inte fundera på mer.

Men visst är det tragikomiskt att jag den här veckan blivit älskad av 3 personer på olika sätt. Min älskade Mr T....mitt gamla ex sedan 8 år tillbaka som bara inte kan släppa det aktum att han dumpade mig i en dålig fas i livet för att sedan ångra sig...då hade jag på 2 månader hittat Mr T. Det var inte meningen...jag hatade killar..skulle inte ha med skiten att göra....men det hände..hjärtat styrde. Under flera intensiva telefonsamtal frösökt ex.et att få mig tillbaka... Då och då under åten har vi haft kontakt...men det slutar med arga miner, ånger, tårar och hopplöshet hos honom...så vi avslutar alltid samtalen med att vi höres om ett halvår igen. Varje gång skall han dra in att prata med mig är som att strö salt i såren...jag menar..8 år ?
Det är ett av mina största relationsminnen här i livet ...som alltid kommer ligga mig varmt om hjärtat..trots elakheter och hemskheter som var och blev. Han var en underbar vän som alltid funnits där, men han har svårt att hantera vänskapsrelationen pga. känslor.
Så var det även häromdagen...jag blev jätteglad att höra av honom..saknar ju vännen...men slutade i bittra ord.

Igår ploppade det även upp ett mess från min gamla barndomskärlek som jag var kär och betuttad i under 7 år..!..och sen lite halvt om halvt betuttad i 4 år till. Jag menar ..det var en STOR kärlek då det var en klasskompis och vi var vänner länge. En riktigt underbar, snäll..vacker kille.
Storyn började i Lekis där han bestämde att jag skulle sitta hos honom och vara "hans". Under många år var det en spänning mellan oss...men jag var den där feta...klassens fetto....ful..hemsk...mobbad....den enda som egentligen "räddade" mig från mobbing var den här och 2 andra i klassen.

Mitt hjärta slog dubbla slag..roterade 180 grader och galopperade när han var i närheten. När jag runt 1998 äntligen genom hemska metoder gått ned i vikt...så vågade jag...nästan...
Jag kommer ihåg det som igår...vi var 5 cm ifrån att inte vara där vi är idag. 5 cm ifrån att jag inte suttit här idag.   Sen rann det ut för ingen vågade mer....

För några år sedan fick jag reda på att den här killen varit betuttad i mig sedan lekis.....jag menar..."WHAT?!"...här slogs jag med mitt hjärta, sorgen och att jag inte vågade oc trodde jag var dum i huvudet...så kommer fanskapet å säger sådär. Det här fick jag reda på några månader innan klassträffen...som jag avböjde pga. mobbing...vill inte veta av packet!.
Nu har den här killen en söt sambo m.m, men igår kom så orden igen..." vi har det ordnat bägge två, livet funkade för oss bägge..men tänk om...det kommer nog alltid finnas känslor"

Jag menar..det här är som en jävla dålig amerikansk film!

Jag var fet- mobbing- kär i klassens snygging, jag var kär i mitt ex så jag höll på att gå i kras...De 2 saker här i livet av förhållanden jag har starka minnen från.... Jag blir ensam,lämnad,bitter och hittar sen kärleken i Mr T.

Jag lovar....det är kul..kanske låter roligt...smickrande..men det Är inte det. Det är mest tragiskt..ledsamt....speciellt för någon som analyserar ALLT.

Jag var tungen att skriv ned det här...för det har stört mig i flera år....att jag...fettot....lever i en dålig B-film.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flummet - 30 december 2011 23:45

 Kanske inte som jag ville, önskade eller tänkte..Livet är mer kaos än någonsin, men insett att jag behöver min ventil.Såhär natten innan Nyårsafton kanske det blir en nystart på min blogg ?. Jag vet inte, och vet inte om någon läser eller tittar in ...

Av Flummet - 25 februari 2010 12:18

    Men jag vet inte hur, vart eller om jag är Var.Idag åker jag upp med en kåpad kärra 24 mil tillbaka till staden och lägenheten jag bott i under 9 år. Just nu bor jag hos mina föräldrar igen och jag har åkt fram och tillbaka med bil och flyttk...

Av Flummet - 22 december 2009 22:32

*Singel - efter nära 10 år*Arbetslös - efter 7,5 år*Bostadslös till hälften.                                               Så livet kan bli ibland.... ...

Av Flummet - 3 december 2009 06:12

jag har tagit ett beslut som kommer påverka min framtid rejält.men kan tyvrr inget säga förrän allt ät fixat och klart... kram på er ...

Av Flummet - 29 november 2009 06:52

Det var ett tag sedan jag skrev här och det finns många orsaker... *en av orsakerna är att den där kassan som man Ska få hjälp utav och betalar in skatt till....beslutat att inte ge mig nåra pengar för min lite över 2 månaders sjukskrivnin...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards