försöker leva igen

Direktlänk till inlägg 17 mars 2009

1 års kontrollen

Av Flummet - 17 mars 2009 12:30


 Äntligen hemma...åkte 06:10 imorses...

Fick svar på mina frågor..vissa utav dem,. en remiss för bukop ivägskickad. ( svaret jag fick på min fråga. Nej- kirurgen är INTE utbildad plastikkirurg, men han är "inriktad på det".....fettsugning görs inte...inte ens om man själv lägger till pengar..varför ? - "Han kan inte utföra det då han inte är utbildad i det " ) - Jag höll på att dö av skratt...inombords. För jag VET och förstår alla dem som inte har en möjlighet att ta det privat. Jag tycker möjligheten är underbar för dem. Men att man skall nöja sig med en sådan bukop vill jag inte. Skall den göras och smärtan komma... så kan jag likagärna göra det hos en riktig kirurg.

Så...jag komme rnog inte ens gå på besöket där..

Dietisten - ingen kommentar...jag kan skriva om det senare. Slut i huvudet  kallar jag sällan folk för..men den där alltså....jösses..


Blodtrycket var bra....jag ska sluta med simvastatin och magnesium.
Men skall böra äta kalktabletter...fick även mer B12 ampuller..m.m...ett helt jävla apotek för fina 698 kr..Mumsigt värre....

Vägdes och sjuksköterskan tittade på papprena..sen på mig..sen på papprena...:
- Men..du är ju snart normalviktig ?!
- Jao...?
- Det är inte så många som brukar bli det.
- Ok..men varken du eller jag vet ju om mina sista 7 kg kommer sitta som berg så var inte glad ännu...*humor*

Dietisten:
- Du äter fel, du äter för lite, jodå, bröd kan man äta, grovt bröd KAN du äta. näringsdrycker DISKUTERAR JAG INTE, KAN DU INTE AVSTÅ DEM SÅ BORDE DU INTE GJORT OPEN.......Hon kan inte diskutera att man hellre väljer näringsdryck än ingen mat alls...för MAN KAN VISST ÄTA ÄNDÅ...skrek hon i princip....den tanten....hon ger mig rysningar.


Nu har jag min månadsvägning på fredag..men med kläder på och med frukost i magen på deras våg så hade jag gått ned:

-54,1 kg

- 18,7 BMI enheter


Så efter att apoteket rånat mig på mina sista slantar..i princip...så gick jag och köpte en Räkgång De Luxe vid charken..som de gjort själva...med ca 3-4 dl räkor på + ägg och sallad som jag skall äta nu. Brödet äter jag inte..ingen idé..men vem behöver det efter 3 dl HANDSKALADE räkor ?....mums =)


Skriver mer sen...måste in med varor i kylskåp och mumsa räklandgång.

 
 
Linda

Linda

17 mars 2009 14:41

Vilken dietist...
suck!

Tror samma regler för plastikoperationer gäller här...
en tjej som gjorde gbp samtidigt som jag, gjorde sin bukplastik i Ystad , nov 08, jag såg hennes ärr, (hon skickade bild) och de har int ebara öppnat henne längs med sidorna,
som plastiken gjorde på mig, nej, ett ärr mitt i också..
Men hon var iallafall nöjd, och det är ju det viktigaste.

http://www.fetmaoperation.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flummet - 30 december 2011 23:45

 Kanske inte som jag ville, önskade eller tänkte..Livet är mer kaos än någonsin, men insett att jag behöver min ventil.Såhär natten innan Nyårsafton kanske det blir en nystart på min blogg ?. Jag vet inte, och vet inte om någon läser eller tittar in ...

Av Flummet - 25 februari 2010 12:18

    Men jag vet inte hur, vart eller om jag är Var.Idag åker jag upp med en kåpad kärra 24 mil tillbaka till staden och lägenheten jag bott i under 9 år. Just nu bor jag hos mina föräldrar igen och jag har åkt fram och tillbaka med bil och flyttk...

Av Flummet - 22 december 2009 22:32

*Singel - efter nära 10 år*Arbetslös - efter 7,5 år*Bostadslös till hälften.                                               Så livet kan bli ibland.... ...

Av Flummet - 3 december 2009 06:12

jag har tagit ett beslut som kommer påverka min framtid rejält.men kan tyvrr inget säga förrän allt ät fixat och klart... kram på er ...

Av Flummet - 29 november 2009 06:52

Det var ett tag sedan jag skrev här och det finns många orsaker... *en av orsakerna är att den där kassan som man Ska få hjälp utav och betalar in skatt till....beslutat att inte ge mig nåra pengar för min lite över 2 månaders sjukskrivnin...

Ovido - Quiz & Flashcards