försöker leva igen

Alla inlägg under februari 2009

Av Flummet - 18 februari 2009 13:48



Nepp....08:10 Dårhuset ringde  imorses och ställde in min tid idag...fan..jag behövde den. -arg-
Tog en halv sömnis igår vid 23-tiden och däckade som en liten snorunge 15 min senare.

Idag har jag ätit 1 dl kycklinggryta och 3 rödbetsskivor. Ikväll blir det köttfärsbiffar ...i den geggar jag i en dippåse ( ni vet de där till chips )..med 1 dl gräddfil....blir lite annorlunda roliga smaker.
Till det en liten fräs på färska champinjoner, lök och bacon. + avocado.


Imorgon skall jag inte upp förrän 09...men är hemma 21.30 och skall sen upp 06:00 på fredag igen..gäsp. Men men..sen är jag ledig! =)

Eftersom jag ändå var uppe imorses när de ringde så passade jag på att hämta ut medicin ( järn )...handla lite.

Sitter och glor på musiktv och flummar vid datorn....funderar på att lägga mig i ett långt skönt bad...

Av Flummet - 17 februari 2009 20:31



Ja..alltså...hahaha...
Jag kom hem 09:30...besökte sängen 10:20..ställde klockan på 14:30....när den ringde så tyckte min älskade katt att hon skulle komma in, krypa ned hos mig, puffa mig i ansikte/hals och purra mig till sömns...Sen vaknade jag med ett ryck och hjärtat bankande....Ja ni vet när man gjort något man inte skulle göra och man känne rångest och hela dagen raseras..

Klockan...17:48!!!! vaknade jag. Så kan det bli när man hela tiden måste ställa om dygnet och har en katt som gärna söver en till sömns. Skall ställa om mig till på torsdag då jag jobbar dagpass igen. Det kommer gå skitbra att somna ikväll...när jag skall upp 09:30 imorgon för att besöka Tant Snäll. ( Ironi ). Men men.

En annan sak...med den här open är att som idag..så sov jag en hel del av dagen..precis som "vanligt" folk gör på natten efter jobbet.
Nu har jag ätit 1,5 dl kycklingfilégryta med matlagningsgrädde, lök, paprika, svamp, piri piri...massor kyckling...lite sås. Sedan på det...3/4 avocado.
Jag vet inte om jag skall vara stolt eller känna ångest de gångerna.

Jag brukar få i mig 0,5 - 1 dl mat iu vanliga fall till lunch/middag...om jag har tur
Men precis som de som inte är opade...så är man utan mat väldigt länge....blir man superhungrig och vräker i sig mat på kvällen.
Jag känner aldrig hunger, men när jag väl äter efter att ha varit utan mat länge...så får jag i mig mycket mer än i vanliga fall. Eftersom jag äter så lite fortfarande fter 1 år till huvudmålen....så blir jag ändå lite stolt de här gångerna....men det kanske man inte borde bli ?


2 arbetspass kvar, sen är jag ledig 8 dagar ( 82% tjänst, inkl 2 dagars beviljad semester )..lördag-lördag....På söndag befinner jag mig i paradiset hemma hos mor och far ute på landet och andas Liv.

Av Flummet - 17 februari 2009 07:22


Jag är en av dem.

Inatt har jag tryckt i mig 2 färdigförpackade knäcken, 2 bananer, 1 centerchoklad bar, 2 salta fiskar, 2 nappar + 50 cl Coca Cola.

+ Kesoröra


Suck.


Kom ihåg...det är magen ni opererar inte en hjärna med ätstörningar sedan 16 år. Men jag kämpar varje dag. Inatt blev en skitnatt.


Ikväll blir det kycklingfilé med grönpepparsås.

Imorgon är jag ledig och besöker nya Tant Snäll.

Slutar jobba om 30 minuter...är hemma vid 09..sen ska jag däcka lite i sängen.

Av Flummet - 17 februari 2009 01:37



Hej hopp...ligger på ytterligare en överliggning på jobbet. Imorses blev det småsugigt med sömn när jag kom hem från förra nattpasset, då grannen bestämde sig för att borra i betongväggen...jippie.

Men jag är glad så glad...jag har fått 2 dagars ledighet beviljad...vilket betyder att jag är ledig lördag - lördag från å  med nu i helgen.
På söndag tror jag det blir...så drar jag till mina föräldrar i ca 5 dagar.

jag längtar som en gris....har inte varit hemma sedan i december och då en snabbis på julaftonkvällen för att sedan åka hem på juldagen...


Jag har planerat så mycket med mamsen..utan hennes inblandning..haha..Vi skall göra nötbröd, hon skallfå massa hembakt bröd jag har, lussebullar med mandelmassa i ( som jag har kvar ), massa kläder av mig, skall bjuda på grillad Halloumi, hoppas bjuda ut henne på fika...m.m..pappa får hänga med på brödet o bullarna...

Det är en sådan kontrast mot hur jag bor och jobbar ...jämfört med där jag kommer ifrån.

Av Flummet - 16 februari 2009 01:57



Irritationsobjekt....min dörr till mitt överliggningsrum går fan inte låsa....än mindre stänga...jag har ett bord ståendes framför dörren, Arg,,,blir så trött på att saker inte fungerar som de ska på det här jäkla jobbet. Dessutom var elementet avslaget i rummet....ni kan ju tänka er ett blåsigt gammalt rum..utan värme....svinkallt.

Jobbet i sig har varit så lugnt och skönt och idag trivs jag stort på jobbet...
Sen att jag jobbade med en kollega som var som en surkart är en annan femma. Jag må vara dödstrött på det här jobbet då och då...men jag är faen alltid trevlig mot mina kollegor...alltid...det är bara sån jag är. Men den personen hade nog tröttnat på sitt liv och det här jobbet för länge sen...

Bara 7 timmar kvar innan jag får sova...iof så ligger jag i en säng nu...men 1 timme och 40 min kallar jag inte sömn..snarare rast...i ett iskallt rum...där dörren går upp då och då..trots ett bord framför...Hahah..fan kan inte mer än skratta.

Jag kom att tänka på en sak....nackdelen med att göra mina plastikoperationer långt härifrån är ju att det är ett helsike att ta sig dit vid ev. komplikaioner och återbesök....återbesök kan man ju klara ändå..men komplikationer....ett av ställena ligger ju 27 mil  enkel resa bort...hm...dock "bara" 11 mil enkel resa från mina föräldrar...men då gäller det att pricka in komplikationer i samband med besök till dem..( ironi ) .

Jag lovade mig själv att inte tänka mer på det här just nu..men inte så lätt då jag som nu...lagt skinnet på låren tillrätta för att kunna ligga och skriva här...örk

Hoppas ni sover gott eller kommer sova gott..det skall jag själv göra om några timmar. Och jag lovar er som inte provat....att få komma hem...en måndagmorgon efter ett nattpass...i kylan under vintern...och gosa ned sig i sängen.....ni har missat en stor sak.. =)

Av Flummet - 15 februari 2009 22:38



Sitter på jobbet..soft och lugnt...dock reagerade min mage rejält strax innan jag skulle gå. På vad ?...Låglaktosyogurten jag drack igår ?..på bananen eller knäckemackan idag ?...Har ingen aning....maten var precis klar och vi skulle äta..då bröt helvetet ut. 5 vändor på toaletten och smärtor som fasen i magen..men nu har det lugnat sig....med tanke på att jag når en toalett först om 3 timmar så känns det inte alltid lika kul att gå till jobbet med en mage som strular.

Maten då ?..Ja...jag ville så gärna ha något i magen...så 1 msk avocado, 1 msk rödbetor, 2 msk köttfärsröra....bättre än inget men..ja..
Har ätit en banan nu iallafall och har lunchlådan med mig.

10 timmar kvar innan jag är hemma och sover i min egen säng...skall inte iväg förrän 21-tiden imorgonkväll...så jag hinner träffa Mr T 2 timmar.




Av Flummet - 15 februari 2009 18:15



Jag skall ju jobba....ojojoj vilken ironiker jag är..
Om 1 timme och 50 minuter så är det dags att dra sig mot tågstationen.

Jag har varken packat väskan gjort matlåda eller middag....Mr T står och fixar lök, paprika och färska champinjoner nu. Får bli en köttfärsröra/gryta med massa grönsaker i.

Matlådan..ja...idag blir det keso, fetaost, räkor, kokt ägg...ja....i det blir det. Lite avbyte från min smått uttjatade tonfisk.

Nåja, nästa gång vi höres är inatt, måndageftermiddag eller tisdagkväll...eller onsdag då min lediga dag är..eller något.

Ha en mysig söndagkväll på er.

Av Flummet - 15 februari 2009 14:49



Otroligt mulet ute...gick upp vid 14.30...klockan är snart 15...ingen frukost...och inget upptappat bad...o ingen lunchlåda.

Funderar på att testa den nya låglaktos drickyogurten,,,hallon / granatäpple. Finns ju inga om laktosfritt eller ja....det har bara funnits normala. Ta den, slänga ned mig i ett bad och en bok.

Jag avskyr verkligen att ha saker hängandes över mig innan jobbet...jag vill ha lunchlåda klar, väskan packad, mobilen laddad, uniformen framlagd...sen bara softa sista stunden. Men det blir aldrig så när Mr T är hemma...vet inte varför...men då är jag alltid ute i sista sekund.

Åker 20..är hemma vid 09 imorgon igen...gäsp.

Det är söndag, en bra dag att jobba på, fin O.B, det brukar vara lugnt som bara den....men det är grått, tirst och mulet ute...och då vill man verkligen gå till jobbet på en söndag.
Absolut inte krypa in i en filt, eller under ett täcke och mysa med en kopp thé.


Kom på att jag inte registrerat vikten på 2 veckor...jag skriver ändå bara " Vilande "..men skall ändå registrera det.
Nu kom jag dock på att jag skall väga mig kommande fredag och registrera det..och.... så här lite har jag nog aldrig gått ned under 1 månad..tjuvvägde mig igår..och...ja...
Skitsamma..

Dags att lyfta på röven och göra lite saker.


ha en fin söndag


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards