försöker leva igen

Direktlänk till inlägg 17 februari 2009

Det sade poff...

Av Flummet - 17 februari 2009 20:31



Ja..alltså...hahaha...
Jag kom hem 09:30...besökte sängen 10:20..ställde klockan på 14:30....när den ringde så tyckte min älskade katt att hon skulle komma in, krypa ned hos mig, puffa mig i ansikte/hals och purra mig till sömns...Sen vaknade jag med ett ryck och hjärtat bankande....Ja ni vet när man gjort något man inte skulle göra och man känne rångest och hela dagen raseras..

Klockan...17:48!!!! vaknade jag. Så kan det bli när man hela tiden måste ställa om dygnet och har en katt som gärna söver en till sömns. Skall ställa om mig till på torsdag då jag jobbar dagpass igen. Det kommer gå skitbra att somna ikväll...när jag skall upp 09:30 imorgon för att besöka Tant Snäll. ( Ironi ). Men men.

En annan sak...med den här open är att som idag..så sov jag en hel del av dagen..precis som "vanligt" folk gör på natten efter jobbet.
Nu har jag ätit 1,5 dl kycklingfilégryta med matlagningsgrädde, lök, paprika, svamp, piri piri...massor kyckling...lite sås. Sedan på det...3/4 avocado.
Jag vet inte om jag skall vara stolt eller känna ångest de gångerna.

Jag brukar få i mig 0,5 - 1 dl mat iu vanliga fall till lunch/middag...om jag har tur
Men precis som de som inte är opade...så är man utan mat väldigt länge....blir man superhungrig och vräker i sig mat på kvällen.
Jag känner aldrig hunger, men när jag väl äter efter att ha varit utan mat länge...så får jag i mig mycket mer än i vanliga fall. Eftersom jag äter så lite fortfarande fter 1 år till huvudmålen....så blir jag ändå lite stolt de här gångerna....men det kanske man inte borde bli ?


2 arbetspass kvar, sen är jag ledig 8 dagar ( 82% tjänst, inkl 2 dagars beviljad semester )..lördag-lördag....På söndag befinner jag mig i paradiset hemma hos mor och far ute på landet och andas Liv.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flummet - 30 december 2011 23:45

 Kanske inte som jag ville, önskade eller tänkte..Livet är mer kaos än någonsin, men insett att jag behöver min ventil.Såhär natten innan Nyårsafton kanske det blir en nystart på min blogg ?. Jag vet inte, och vet inte om någon läser eller tittar in ...

Av Flummet - 25 februari 2010 12:18

    Men jag vet inte hur, vart eller om jag är Var.Idag åker jag upp med en kåpad kärra 24 mil tillbaka till staden och lägenheten jag bott i under 9 år. Just nu bor jag hos mina föräldrar igen och jag har åkt fram och tillbaka med bil och flyttk...

Av Flummet - 22 december 2009 22:32

*Singel - efter nära 10 år*Arbetslös - efter 7,5 år*Bostadslös till hälften.                                               Så livet kan bli ibland.... ...

Av Flummet - 3 december 2009 06:12

jag har tagit ett beslut som kommer påverka min framtid rejält.men kan tyvrr inget säga förrän allt ät fixat och klart... kram på er ...

Av Flummet - 29 november 2009 06:52

Det var ett tag sedan jag skrev här och det finns många orsaker... *en av orsakerna är att den där kassan som man Ska få hjälp utav och betalar in skatt till....beslutat att inte ge mig nåra pengar för min lite över 2 månaders sjukskrivnin...

Ovido - Quiz & Flashcards