försöker leva igen

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2008

Latmask

Av Flummet - 16 augusti 2008 18:28



Nu ligger han och sover...Mr T...Sover ?!
Inte mitt fel att han gick och lade sig vid 04, när vi skulle vara vid affären senast 10.00
JAG har fått fixa allt som har med badrumsrenoveringen att göra....kontaktat alla 23 företag, varit hemma när de ska dyka upp, ringt dem,ringt kakelhallar, elektriker etc.
Jag som haft hand om bytet på klämringen...etc...

Nu idag behövde han följa med för att se om skåpet och handfatet var ok...+ att jag inte kan bära det själv.
Jag verkligen hatar när han inte bryr sig ett skit....då det är hans lägenhet och föreningen sagt åt oss att det är snart dags för renovering då våra badrumstapeter lossnar överallt...vi vet ju inte ens om det är en fuktskada bakom badkaret som mattläggaren trodde.
Jag får inte ett skit av lägenheten om vi avslutar förhållandet då den införskaffades 5 månader innan jag kom in i bilden..har ju bara bott här 7½ år...

För att få med honom vr ag tvngen att locka med hamburgare och gull gull....som en 3 åring med en klubba i sikte.
Lika roligt var det när affären tog 400 kr för mycket för skåpet i slutändan och jag var tvungen att gå in och fixa det ...frö det sklle Mr T absolut icke göra.

Väl hemma bokade Jag en tvätttid...( jag har kläder, men Mr T måste tvätta i helgen....)....Jag tappade upp en disk till disken....samt klippte klorna på katten ( som hunnit bli synålsvassa )....jag har skurat toaletten nu också...

Han diskade 1 omgång......

Nu skall vi göra stekt rödspätta med kokt potatis och gräddfilssås...Jag tappade i en ny disk med vatten, diskat stekpannan, kastrullen etc.

Sen gick han och lade sig för att sova och nu snarkar han så möblerna hoppar ....

FAN vad jag är förbannad just nu!!..det är alltid såhär....gör inte jag saker bli de inte gjorda.
Fönstrena tvättades i maj -2007, de är stora, tunga och omöjliga att tvätta själv....så där har jag frågat i 1 år om han kan hjälpa mig...

Och folk undrar varför förhållanden går i break när man fortfarande är lika kära ?

Fundera på det ni....

Det har inte med att göra att man inte älskar personen..det har med att göra att man till slut inte orkar....


Bara för det skall jag gå och skala den jävla potatisen, panera den jävla fisken och blanda den förbannade såsen.
Sen skall jag väcka fanskapet med en puss och en djävla hård smäll i arschlet.!




 
 
Ingen bild

Moi

17 augusti 2008 06:26

Hehe kan inte låta bli att le när jag läser ditt inlägg, även om du skriver om lata Mr T så gör du det med glimten i ögat. Gick det bra att väcka honom? :P

Känner igen det du skriver iaf, när jag var sambo så gjorde han inte många knop hemma. Jag fick tjata på honom för att överhuvudtaget få hjälp med något, men oftast gjorde jag saker och ting själv. Samma sak när paddornas akvarium skulle städas... jag tyckte också det var tråkigt men man måste ju göra det iaf.

Hoppas du hade en bra kväll igår! Badrumsskåpet är sååå snyggt! Ha en bra söndag vännen!

Kramar

 
linda

linda

17 augusti 2008 14:13

Det kallar jag äkta kärlek..*L*
Och ack vad jag känner igen mig!

http://www.fetmaoperation.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flummet - 30 december 2011 23:45

 Kanske inte som jag ville, önskade eller tänkte..Livet är mer kaos än någonsin, men insett att jag behöver min ventil.Såhär natten innan Nyårsafton kanske det blir en nystart på min blogg ?. Jag vet inte, och vet inte om någon läser eller tittar in ...

Av Flummet - 25 februari 2010 12:18

    Men jag vet inte hur, vart eller om jag är Var.Idag åker jag upp med en kåpad kärra 24 mil tillbaka till staden och lägenheten jag bott i under 9 år. Just nu bor jag hos mina föräldrar igen och jag har åkt fram och tillbaka med bil och flyttk...

Av Flummet - 22 december 2009 22:32

*Singel - efter nära 10 år*Arbetslös - efter 7,5 år*Bostadslös till hälften.                                               Så livet kan bli ibland.... ...

Av Flummet - 3 december 2009 06:12

jag har tagit ett beslut som kommer påverka min framtid rejält.men kan tyvrr inget säga förrän allt ät fixat och klart... kram på er ...

Av Flummet - 29 november 2009 06:52

Det var ett tag sedan jag skrev här och det finns många orsaker... *en av orsakerna är att den där kassan som man Ska få hjälp utav och betalar in skatt till....beslutat att inte ge mig nåra pengar för min lite över 2 månaders sjukskrivnin...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards