försöker leva igen

Direktlänk till inlägg 4 maj 2009

Sanslös vårdcentral

Av Flummet - 4 maj 2009 16:06



Den här kommunen...erbjuder inget att önska mer än härlig omgivning, trygghet, närhet, bra kommunikationer, avslappning och jag trivs.

Den erbjuder också: en ful ,hemsk lägenhet jag inte trivs i, ingen möjlighet att plugga komvux på "normalt" sätt, skitdålig vårdcentral och en del bilinbrott.

Jag är hemma idag och imorgon..är så illa tvungen då mina nattpass måste av bokas i förväg..och jag vet inte hur min rygg är imorgon..


Här försöker man ringa till VC..möts av en röst som säger:
" Tyvärr, det är fullt, du får ringa en annan dag" - dataröst
" Tyvärr, är det inte bättre imorgon får du återkomma" - mänsklig röst
" Tyvärr kan vi inte boka dig nu, vi bokar bara 2 veckor frammåt i tiden till den här läkaren" - mänsklig röst
" Tyvärr kan du inte ringa för närvarande, var god försök igen imorgon " - dataröst
" Tyvärr kan vi inte ge en akuttid - det är fullt..vänlig vänd till till akuten 6 mil bort "
" Hej, vi kommer ringa upp dig....ca:...13:45..." - klockan är då 08:20..man är superglad att man fått komma fram...men sen ska man till jobbet...där täckningen inte är den bästa ( varit me dom det förr ).

Jag har även försökt med att spatsera in dit och velat boka en tid - men icke.

Vänta nu...skall en ex: gammal dam som ramlat och fått ont i armen...men inte vill vara till besvär..vänta till dagen därpå..inte få ngn akuttid..utan på något sätt ta sig till akuten ( förmodligen i en dyr ambulans )..för att få hjälp ???!!
Det har varit sååå många vändor i tidningar och insändare ang. den här vårdcentralen, även kommunpolitiker har samlat till  möte för det här...även närakuten skall i viss mån försvinna.
Folk åker över länsgränsen där de istället får vård samma dag.

Själv har jag åkt 23 mil ned till mina föräldrar för att få komma på besök där..ringt härifrån...fått en tid..och sedan åkt ned dit. DET är för mig en mycket sjuk sjukvård. Valmöjlighet MY ASS. Du blir TVINGAD till det.

Skitsamma...vi kan även boka via internet..önska en tid....förmiddag eller eftermiddag. Dock inte önskemål om dag. Men ändå det bästa sättet att få iväg ett mail..annat än att ringa varje dag och hoppas på det bästa....OM man kommer fram.
Så det är jättelätt för en skiftjobbare att när man väl fått en tid...måste man avboka den..och DET mian vänner...är det enda som funkar....man kan avboka tider hur lätt som helst...datarösten tar gott emot en.

Uffa....jag skickade in en ansökan om en tid för min rygg förra vecka...tisdags...har inte fått något svar...så jag tänkte skicka iväg en ny...då möts jag av det här...:

"Vi har tillfälligt stängt av möjligheten att boka läkartid via internet på: ***********.."
Var god ring!

Det måste med mig skämta huh ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flummet - 30 december 2011 23:45

 Kanske inte som jag ville, önskade eller tänkte..Livet är mer kaos än någonsin, men insett att jag behöver min ventil.Såhär natten innan Nyårsafton kanske det blir en nystart på min blogg ?. Jag vet inte, och vet inte om någon läser eller tittar in ...

Av Flummet - 25 februari 2010 12:18

    Men jag vet inte hur, vart eller om jag är Var.Idag åker jag upp med en kåpad kärra 24 mil tillbaka till staden och lägenheten jag bott i under 9 år. Just nu bor jag hos mina föräldrar igen och jag har åkt fram och tillbaka med bil och flyttk...

Av Flummet - 22 december 2009 22:32

*Singel - efter nära 10 år*Arbetslös - efter 7,5 år*Bostadslös till hälften.                                               Så livet kan bli ibland.... ...

Av Flummet - 3 december 2009 06:12

jag har tagit ett beslut som kommer påverka min framtid rejält.men kan tyvrr inget säga förrän allt ät fixat och klart... kram på er ...

Av Flummet - 29 november 2009 06:52

Det var ett tag sedan jag skrev här och det finns många orsaker... *en av orsakerna är att den där kassan som man Ska få hjälp utav och betalar in skatt till....beslutat att inte ge mig nåra pengar för min lite över 2 månaders sjukskrivnin...

Ovido - Quiz & Flashcards