försöker leva igen

Alla inlägg den 21 augusti 2008

Av Flummet - 21 augusti 2008 18:26


Absolut...jag har köpt färsk kladdkaka..och till det laktosfri vaniljvisp.

Middagen idag består av ( för första gången ) ....stekt köttfärs med röd paprika i, tacokrydda.
Till det får jag taco cheese chips. Mr T får tacobröd, men jag kan ju inte äta bröd så..

Det blir nog en fin dumpafton idag ...men det är det fasen värt idag, det är planerat!

Imorgon blir det ..som det ser ut..ett besök på bio med fika och shopping.
Lö, sön slappa.
Mån - jobb + fika med tjejjen som opade sig samtidigt som mig
Tis - jobb

Ons - jobb + provtagning + packning + hemresa till föräldrarna
Tors - bankbesök i min gamla hemby + fixande med pappas tårta

Fre - Pappa fyller 60 år, det firas med att han får en väl önskad present av oss barn + mor. + umgås med de jag hinner.
Lör - Mr T och jag pallrar oss hem igen.
Sön - lata mig.

Fick brev från Renoveringsfirman idag....det där med i slutet av oktober blev lite knas...då det stod att de ska börja kl 07:00 den 11:e september...jisses...här är det snabba puckar som gäller.

Planering...katten ska med till Mr T´s föräldrar,vi blir bosatta där minst 1 månad, inte så kul ..men men...det ska man väl överleva.

De är jättesnälla....men 4 veckor..utan sitt egna kylskåp, sina egna prylar, sin egen säng...Just det att jag måste köpa laktosfritt till mig o ha mig.
Nåja..allt löser sig.. VI SKA RENOVERA BADRUMMET...det är huvudsaken..

Dags att börja med maten...Mr T fick jobba över idag och är hemma 19:30...1 timme senare.



 

Av Flummet - 21 augusti 2008 18:13



Emla: haha....liiite sent bara *s*. I dag finns det inget hår kvar.
Jag tycker verkligen vi ska träffas , så länge sen.

Ahhh..jag är..öh...väldigt korthårig...kopparfärgad, lilafärgad med 3 olika nyanser och ...det är helt ok. Jag trivs...nog...

Men..jag överlevde. Känns lite kallt i nacken, tjejjen var störtskön, det tog 2½ timme och hon ändrade frisyr på mig 4 ggr innan jag blev nöjd.
Kaffe och kaka och mycket prat...1200 ink. vax ....men tja.. 2½ timme..det var det värt...räknade faktiskt med mer...Så NU är mina Loppispengar slut som jag tjänat under sommaren...men hade visst sålt för 320 kr till som finns hos föräldrarna att hämta.

Men...läkarbesöket var ingen höjdare =(
Dietisten ÄR en idiot - orkar inte gå in på det nu...hon är knäpp...

Läkaren var skön...han ska läsa genom mina journaler och se om det är ok sen att jag får dem. Fick förklaring till varför vissa sidor inte visas när man får sina journaler och varför vissa inte får ut sina journaler. Alltid intressant att veta.

Bukplastik får inte alla, utan det får man se...men jag vill göra min privat ialla fall.
Mitt B12 var hur finfint som helst!!...så också levaxinet...hade över 600 !!..weeei..äntligen..( sköldkörteln )..skall ta prover på det nästa vecka till min husläkare.
Mitt långtidssocker ligger på 4,4....korttidssockret 6,7 ..öh..jag har testat varje vecka sedan 3 månader och hamnar alltid under 5...nåja..


Mitt järn var åt helskotta....man skall ha mellan 9-33..jag har 10, så utöver mina 2 vitamintabletter som innehåller 18 mg järn/tablett...så ska jag äta 100 mg järn extra om dagen...
Det kan sluta i diarréer ( om man haft problem med magen förut...vilket jag haft..eller stenhård mage...går inte det med piller...så får jag under 5veckor ta järn via dropp/spruta 2ggr / veckan..fi fasen.


Blodfetter..ska jag fortsätta medicineras mot....så även magnesiumtabletter. Fick ännu mer omeprazol för smärtan i bröstet...men ska undvika dem så långt det går.

Kaliumet i kroppen finns knappt någon depå på det...så det fick jag recept på också....kalium är ingen höjdare att ha lite på i kroppen.

Så återbesöket blev inte riktigt vad jag hoppades på...han var dock glad över alla BMI enheter jag minskat och min viktnedgång är vad man räknar med efter 6 månader. Så enligt honom har jag gått ned det beräknade efter operationen , men att han ser att jag minskar 10 kg till.

Jag som ska gå ned 22 kg till...vad i helskott...men jag vet att många stannar på 80+..men ändå....jag är inte under 90-strecket än på ett tag ju


adios

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards