försöker leva igen

Alla inlägg den 24 augusti 2008

Av Flummet - 24 augusti 2008 16:26



Började dagen med att dammsuga och sedan har vi diskat och nu tvättar vi.
Som tur är var det lite tvätt och det mesta hänger på balkongen...luktar gudomligt gott.

Sitter och knaprar knäckemacka med 3 skinkskivor och keso...samt massa gurka.
Har kycklingfiléer i en marinad som jag geggde ihop på..:
olivolja med chili och vitlökssmak, riven citron + saft, sodastream coca cola, allround krydda, saltflarn med smoked smak, hackad vitlök och paprikapulver....får se om det går att äta.
Tänkte steka dem lite lätt och sedan in i ugnen med lite färskriven parmesan på...till det bulgur kokt i grönsaksbuljong. Länge sedan jag åt bulgur..typ 3 månader sedan..satte sig som en klump i magen och gav smärtor...


Solen gassar idag och sommaren är tillbaka idag..just idag ska man då få njuta livet ur sig och ta in allt solljus.

Adios


Av Flummet - 24 augusti 2008 01:09



Sitter nu..proppfull i magen av en...tadah..½ mjuk grov smörgås med hela/ delade solroskärnor i...ont gör det också i magen.
Jag äter knappt ½ gov mjuk smörgås i veckan...pga.. magont av mjukt bröd.
Men ibland vill jag ha...och tja...då får man stå sitt kast.

Matdagen idag har sugit...rejält...:


Frukost vid 09:30 ( ville inte ha, mår illa, måste äta..så ..:)
1 brungräddat leksandknäcke ( 3-kantigt )..
Bregott havssalt
Messmör

1,5 dl mjölk


2 dl vatten

1 klubba....

Lunch vid 14:10  ( för lång tid..oh jag vet )
0,5 dl Fullkorns penne ( pasta )
0,5 dl kassler ( kasslergratäng )
2 msk broccoli
1 dl mjölk
2 msk keso

mellis 16:50

3/4 nektarin
3 msk russin
0,5 dl keso

2 dl vatten


middag vid 19:20
1 korv, barnens bästa 56% kött
6 tortelinisnurror med ost..
1 tsk ketchup
1 tsk senap



5 dl hemmapoppade popcorn
2 glas sodastream läsk.



mellis/kvällsmål vid 23:10
½ grov mjuk smörgås
3 skinkskivor
bregott havssalt
4 msk keso
3st 2 cm tjocka gurkskivor.



Har varit anti till maten hela dagen...men bättre lite än inget, men fy .
Hoppas dagen imorgon går bättre....

Av Flummet - 24 augusti 2008 01:03



Bilderna är inte alls bra...och anonymiteten vill jag ha...men tjo..här är det som blev.

Olika slingor i lila nyanser som kanske inte syns..men det syns definitivt ute...

Dock glad att vara av med håret...tappar jag ännu mer hår nu..så hoppas jag inte att det märks så mycket.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards