försöker leva igen

Alla inlägg under juli 2008

Av Flummet - 27 juli 2008 23:24



06:45 är det jag som trillar ur sängen på något vis.
07:00 skall det tvättas...tvätt från 2 personer som inte tvättats på 2 veckor...kul värre.

Min sista semesterdag och den skall jag tvätta på, men jag skall upp 05:20 på Tisdag..för min första arbetsdag på 5 månader..så för att få in rytmen i kroppen tänkte jag vara snäll och tvätta tidigt så slipper Mr T gå upp också.

Måste väl ta dagens sista måltid också, det är nog enda stora fördelen med den här open...det första man gör när man vaknar...och det sista mn skall göra innan man går och lägger siig...är att äta.
Man skall äta regelbundet alla timmar man är vaken och inte bry sig om de gamla reglerna....d.v.s...Inte äta efter 18:00 och inte äta innan man lägger sig.

Lite roligt är det allt, om nu maten var godare också.

Blir nog ett Finn Crisp med leverpastej på. Måste verkligen köpa frukt...har 1 enda sorglig banan kvar..
Funderar även på att dricka lite Modifast då och då till vissa mål...idiotdietisten jag har är helt knäpp och vill inte ens diskutera det..ja...ni har ju läst när jag var på mötet med henne...
Den min husläkare fixat kan nog inget om den här open, men hon kanske är smartare ??..
Jag har en skitperiod gällande maten just nu, och jag anser att näringsdryck är bättre än att få för lite i sig.

Ovanligt inlägg med matdagbok, men här är dagens mat:

09:30
1 dl Naturell yogurt
1 tsk honung
15 st havrekuddar

12:50
1 dl Köttfärslimpa med morotsbitar i
1 msk lingonsylt utan tillsatt socker

15:31
1 Finn Crisp

1 tsk becel gold
1 msk leverpastej

18:10
1,5 dl köttfärslimpa med morötter i
1 msk lingonsylt utan tillsatt socker

21:05
0,5 dl Räkgegga av det jag gjorde häromdagen

Sen slängde jag in en Calippo cola på det
( Varvid jag däckade 40 min i dumping....) = Straff...vilket det skall vara
Kan inte äta sött så nära inpå matintag

Och nu.....1 finn crisp med leverpastej

OCH...då är det här en BRA matdag för mig.......

Lägger även in bilder på köttfärslimpan.
Ett recept som jag hittade i recepbacken jag fått av mina föräldrar.
Något de införskaffade på 70-talet..början av 80-talet.. tror jag.
Limpan innehåller lök, paprika, smörgåsgurka och morötter.
Mästerkocken heter backen/lådan

Av Flummet - 27 juli 2008 17:26


Igår åkte han in till akuten som en följd på hans Ulcerös Colit
Han har fått en inflammation i tarmen igen och blir kvar ett tag där.

Min far som aldrig vilar, som aldrig tar det lugnt mer än nödvändigt.
Som avgudar sommaren, solen och arbete med kroppen....ligger nu i en säng med dropp och smärta. =(

Sist han hade inflammationen så låg han i koma och höll på att dö...vågen visade knappa 42 kg på min skogsarbetande pappa...


Så jag ser vekligen inte fram emot att börja jobba på tisdag när mamma sitter ensam 25 mil bort och jag här.

fy fan.
skitdag



Av Flummet - 27 juli 2008 10:27


Här i sverige så klagar de flesta...är det för kallt och dåligt väder på sommaren  ska det vara varmt, är det för varmt så skall det vara kallt.

Nu är det hot, hot, hot, hot.

Jag klagar ite på värmen i sig, utan på att jag har solurtikaria och tål inte solen. Det yppar sig i svidande hud, kliande, blödandes och fula sår.

Men iallafall,...det var AC´n jag skulle prata om, min älskade AC.
Som vad värd varenda liten penning vi lade på den för 2 år sedan, ingen billig pryl.
Satte på den när jag gick upp  och nu blåser det härliga 17 grader här inne...lovely.
Men eftersom den tar hela vardagsrummet...eller rikta in den mot sovrummet innan läggdags och du har 15 gradera där inom 5 minuter...
Jo, så köket får inget....och där va det göttigt varmt igår, i skuggan var det 40 gradera ( vi skyller på att tempsladden ligger nära metallplåten utanför fönstret ) men inne mätte den rätt då det var 28 grader.

Så det finns / fanns en anledning till att AC´n kom in i den här lägenheten....hörnlägenhet, middag och eftermiddagssol.
Solen börjar i badrummet och köket...för att sedan direkt fortsätta in i vardagsrummet och sovrummet.
Så vi kommer aldrig undan solen.


 jag skall prova lite kläder inför jobbet på tisdag,jo, jag har fått Rehaben godkänt och får en rehabersättning. Var så nervös innan om jag skulle få det eller inte.
Min mor har sytt in massor av arbetskläder, men några byxor eller shorts har jag inte, så jag får försöka hitta ett par svarta som jag kan ha till nödlösning...och som de godkänner på jobbet.
Eftersom jag gått ned i vikt så vill de inte att jag beställer kläder, utan går till centrallagret...för att komma dit..ska jag ta 5 olika färdsätt och det tar mig 3 timmar att åka dit...samt 3 timmar hem.
Så jag sa att det inte var någon idé förrän jag stått stilla ett tag i vikt och stabiliserat mig.
Det var Ok för dem, så mamma sydde in Piké tröjjor, vårjackor, regnjacka etc. Men de skall godkänna mina kläder också....å de skall vara svarta eller mörkblå.


Appropå penning...det sista jag fick av sjukpenningen var 2800 den här månaden, sen får jag inget mer i juli...menar lön alltså.


Lönen ..för jag hade sem den här månaden )...kommer i slutet av Augusti..så jag har inga pengar att leva på.
Tur man har en man som drar in pengar.....och Tur är väl att jag sparade ihop till den här datorn så jag slipper känna alltför mycket ångest.


Adios

Av Flummet - 25 juli 2008 20:06



Jag hatar,verkligen hatar att skruva ihop IKEA möbler, men nu är 1 av våra 2 nya MALM sängbord i mörkbrun färg klart ialla fall.

usch

Testade de där Kesoplättarna med lök, skinka, keso, senap och fetaost idag...slutade med äggröra av hela "smeten". Totalt misslyckat.
Nu ikväll skall det bli en gammal rätt min mor gjort så länge jag kan minnas.
Man tar helt enkelt och klyftar kokta ägg i en ugnsform, gör en vit sås på smör,vetemjöl och mjölk.
Gör den ganska tjock, sedan i med tinade eller färska räkor, ganska mycket, i med en hel del dill, Krydda med vit/svartpeppar och salt

Häll detta i formen på äggen, lägg sedan fyrkanter av vitt rostbröd ( går bra med mörkt med ) på smeten och häll lite smält smör ovanpå.

Allt jag har i är laktosfritt, och lite bröd....då  jag inte kan äta mjukt, men kanske lite krispigt i ugnen ?..får se första gången ikväll med den här rätten.
Använder även rinnande laktosfritt smör.

In i ugnen en stund tills brödet börjar få färg.

Jättegott och mycket proteiner i.

Av Flummet - 25 juli 2008 09:35



Datum                          BMI          Vikt                Ändring




op. 6 Mars 2008             45.2         -----                 +/-



1v. 14 Mars 2008           43.4         -5.1 kg             -5.1 kg

2v. 21 Mars 2008           42            -4.1 kg             -9.2 kg

3v. 28 Mars 2008           40.9         -3.1 kg             -12.3 kg

4v.  4 April 2008           40.5          -1.3 kg            -13.6 kg

5v. 11 April 2008          40.1          -1.0 kg            -14.6 kg ( Mens )

6v. 18 April 2008          39.9          -0.7 kg            -15.3 kg

7v. 25 April 2008          39.2          -2.0 kg            -17.3 kg

8v . 2 Maj    2008          38.4          -1.6 kg            -18.9 kg

9v.  9 Maj    2008          38.1          -1.6 kg            -20.5 kg ( Mens + -20 kg )

10v. 16 Maj 2008          37.7          -1.2 kg            -21.7 kg

11v. 23 Maj 2008          37.4          -0.8 kg            -22.5 kg

12v. 28 Maj 2008          37.0          -1.1 kg            -23.6 kg ( Födelsedag )

13v. 6  Juni 2008          36.4          -1.7 kg            -25.3 kg ( Mens+Nationaldag)

14v. 13 Juni 2008         36.0           -1.3 kg            -26.6 kg

15v. 21 Juni 2008         35.8           -0.6 kg            -27.2 kg ( Midsommarafton )

16v. 27 Juni 2008         35.8             +/- 0              -27.2 Kg  ( meh..=( .. )

17v. 4 Juli   2008          35.1            -2.0 kg           -29.2 kg (mens+ la la la la)

18v. 11 Juli 2008          34.9            -0.5 kg           -29.7 kg

19v. 18 Juli 2008          34.7            -0.5 kg           -30.2 kg ( - 30 kg )

20v. 25 Juli 2008          34.3            -1.4 kg           -31.6 kg ( 5 månader )



Av Flummet - 25 juli 2008 02:34
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Flummet - 24 juli 2008 12:03


Tyvärr är det sanningen, hängde inte saker på kroppen förr..så hänger de garanterat nu.
Skinnet är hemskt, det kommer mera....dessutom.
Brösten har jag aldrig haft, de har bara hängt där, ingen kvinnlig form på dem för fem öre. Har aldrig fått känna mig som den där kvinnan jag egentligen är.
Låren, gäddhänget....folk visar sina bilder och klagar över sitt gäddhäng. Jag hade skrattat mig lycklig om jag fått deras, för mitt går inte beskriva...
Säger ett mått på ca: 50 cm er något...per arm.. ?...Precis..

En vacker dag, har jag tänkt att få se ut som e kvinna, en riktig kvinna...dock med deformerad kroppsform och många ärr. Men vad gör väl det ? Jag söker inte efter att bli vacker, det är redan kört.
Jag söker efter att få känna mig som den vackra människa jag är inuti...även på utsidan. Jag söker efter att få se "normal" ut efter 21 år som överviktig..och jag är bara 28 år.

Jag har redan bestämt mig till 100% att jag kommer göra 3 plastikoperationer:
buken
brösten
armarna.

Brösten vill jag inte ha silikon i ...men jag vet inte om jag har något val.
Bara tanken på att operera dem igen efter ett antal år gör det till en jobbig tanke. + Att jag kommer ha främmande föremål i kroppen.
Buken måste göras till varje pris, annars är den en bra grogrund för svampinfektioner och bakteriehärdar.
Armarna har plågat mig sedan jag var 11 år gammal och slutade använda linnen. Sedan dess har jag gått med t-shirt på sommaren.

Bara tanken på mer operationer gör mig nervös och gråtfärdig. Jag vill inte vara med om den här smärtan någon mer gång i mitt liv. Aldrig har jag haft så ont och trott döden knackat på som när jag var på sjukhuset under 7 dagar efter open.
Sen finns det de som säger att föda barn och göra bukplastikoperationer är en fis i rymden jämfört med öppet snitt och titthål för en GBP.
Kan tro det jag...

Sen finns det de som gort en GBP med titthål och vips är de hemma någon dag senare. Tyvärr fick jag det aldrig så....men men..

Så man ska nog inte jämföra..
nåja

Adios

Av Flummet - 22 juli 2008 11:16


Har genom amerikanska siter fått reda på att det fanns en bok ( finns 2 vet jag nu ), som vände sig till GBP opade.
Den är på engelska och vissa saker finns inte i sverige ( ingredienser...), och jag har ännu inte testat den.

Väldigt lite deserttips...typ 1-2 sidor, men desto mycket mer av annat.
Så nu är den i min ägo. =)



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards