försöker leva igen

Direktlänk till inlägg 12 maj 2009

Natten går tunga..

Av Flummet - 12 maj 2009 03:16



Inte än iallafall..men om några månader

Sitter i sängen på överliggnaden...kollegan i rummet mitt emot försöker slå världsrekord i snarkningar....tja...jag sov ju så länge idag så...Men hade ju varit bra att få sova några timmar då jag inte hade tänkt sova när jag kommer hem senare idag. Ska ju försöka ställa om mig igen nu för på torsdag är det heldags kurs under 9 timmar som gäller....Då ringer klockan 06:00..

Skall ändå ta och lägga mig ned återstående 1,5 timme och softa..känna pengarna trilla in på lönekontot...Men inatt vetefasen om lönen var värd det....gigantisk spya, fina ord som "FITTJÄVEL" och en fint nerpissad ARBETStoalett..där någon av mina kollegor ...pissat ned halva toalettstolen. Ibland...undrar jag verkligen vart jag jobbar..Å andra sidan...igår fick jag komma ut efter min rast på natten....se rosa/röda moln som hägrade med gråa disiga moln strax under..med vetskapen att solen skulle titta fram....DÅ....då mina vänner...kände jag att jag älskar mitt jobb och mina nattpass.

Imorgon är jag ledig och när jag kommer hem ska jag som vanligt sista nattpasset dagen innan jag är ledig...lägga mig på soffan..med en galen katt på bröstet och snoooza lite. Min katt får dåndimpen när matte är borta och jobbar...när jag sedan kommer hem skriker hon som en galen gris....springer runt benen på mig, gnäller och har sig. Tills jag lägger mig i sängen...då intar hon SIN plats på SIN kudde bredvid min, lägger huvudet vid halsen på mig...sen tystnar hon och vi somnar. ( Och Gud Nåde om någon ligger på HENNES kudde...då får du höra det tills du flyttar på dig och hon får lägga sig på den....)
Hon stiger INTE upp förrän min klocka ringer...då skall hon grymta lite, gosa järnet och sedan hoppar hon inte ur sängen förrän jag gått ur.

Jag älskar den katten så det är inte klokt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flummet - 30 december 2011 23:45

 Kanske inte som jag ville, önskade eller tänkte..Livet är mer kaos än någonsin, men insett att jag behöver min ventil.Såhär natten innan Nyårsafton kanske det blir en nystart på min blogg ?. Jag vet inte, och vet inte om någon läser eller tittar in ...

Av Flummet - 25 februari 2010 12:18

    Men jag vet inte hur, vart eller om jag är Var.Idag åker jag upp med en kåpad kärra 24 mil tillbaka till staden och lägenheten jag bott i under 9 år. Just nu bor jag hos mina föräldrar igen och jag har åkt fram och tillbaka med bil och flyttk...

Av Flummet - 22 december 2009 22:32

*Singel - efter nära 10 år*Arbetslös - efter 7,5 år*Bostadslös till hälften.                                               Så livet kan bli ibland.... ...

Av Flummet - 3 december 2009 06:12

jag har tagit ett beslut som kommer påverka min framtid rejält.men kan tyvrr inget säga förrän allt ät fixat och klart... kram på er ...

Av Flummet - 29 november 2009 06:52

Det var ett tag sedan jag skrev här och det finns många orsaker... *en av orsakerna är att den där kassan som man Ska få hjälp utav och betalar in skatt till....beslutat att inte ge mig nåra pengar för min lite över 2 månaders sjukskrivnin...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards