försöker leva igen

Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Flummet - 11 maj 2009 17:15


Ja, hur kan det vara möjligt att sova till 17 ?..Trots nattpasset jag kom hem ifrån ?.
Tåget hem var försenat med 50 MINUTER!..så jag var hemma strax efter 09 imorses....jätteroligt...fy #¤%&/. Men iallafall, jag har slarvat med mina vitaminer ( 2 st mitt val och 100 mg extra Järn om dagen ) - i 1,5 vecka ..så jag funderar om det kan ha med det att göra...
Jag...JAG somnar titt som tätt på jobbet...JAG ?!...Dessutom sover jag länge...se bara nu, har väl aldrig under mina 8 år på det här jobbet som skiftarbetare försovit mig när det gäller Nattpass.
Sen är kroppen hängig och trött....allt det här beror i grunden på Järnet. Jag har i princip tomma depåer av järn efter op och därför måste jag äta så mycket för att få upp dem...men det tar tid.

Jag fick slut på mina piller igår och ska införskaffa nya på onsdag och sedan ta dem slavaktigt i några veckor och se vad som händer. Mailade även mitt opererande sjukhus då läkaren glömde skriva ut recept på järn, men det var 6 dagar sen...kanske dags för en på minnelse till dem ?

Knäckemacka med 2 kalkonpastramiskivor på, 1 ostskiva, 4 gurkskivor i detta nu.
Middagen blir något jag vanligtvis inte gör, eller inte gjort på 5 månader....fjärilskotletter, potatiskroketter och brunsås.
Jag orkar väl 3 kroketter o ½ kotlett. Jag orkade inte tänka på mat idag...just nu börjar mat bli "äckligt" igen - var väl ett halvår sen sist det hände. Jag vill inte äta, vill inte ha mat, inte laga mat, inte tänka mat, inte vara i närheten av mat. Det enda som annars snurrar i skallen hela tiden är Mat.

Men jag skall klara mig ur den här saken också, mat skall lagas, ätas, göras och inhandlas. Det finns inga genvägar....var det någon som sa.

Hoppas ni haft och får en jättefin dag! Själv skall jag hoppa i badet i någon timme för att sedan se fram emot det bästa nattpasset jag har....4 timmars betald sömn =)

Av Flummet - 11 maj 2009 07:20



Är äntligen påväg hemmåt...stiger innanför dörren strax efter 08 och kommer nog däcka som en liten gris. Jag har extremt svårt att sova andra dagar...men efter mina nattpass är jag helt slut.
Går iväg efter 20-tiden ikväll igen.

Har även en trevlig hemlighet som jag tänkte skriva om nästa gång jag är ledig...på onsdag.

Innan måndag måste jag göra en superjobbig grejj som kan förstöra mina planer.....

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards