försöker leva igen

Direktlänk till inlägg 21 februari 2009

Otroligt...förkyld

Av Flummet - 21 februari 2009 15:32



Jag är förkyld...IGEN...
Ska man skratta eller gråta ?

Igår eftermiddag så började jag nysa och ha mig....på arbetsplatsträffen så snörvlade jag ...men fick det "positiva beskedet " - " Jamen du var väl ledig nu ganska länge ?!..Va BRA du kan du ju vara hemma och vara sjuk så slipper vi ha en sjukanmälan av dig IGEN"..

Duh..

Nu sitter jag här och är igenmurad i näsan och mår skit....halsen har inte börjat än...vilket är skönt

Jag åker inte imorgon...utan åker iväg på måndagmorgon vid 07:30 tiden istället...tar ju runt 2,5-3 timmar att köra dit. Känner mig inte det minsta pigg idag..anar att det inte är så lätt å bila imorgon heller om jag känner likadant.. Imorgon är vi hembjudna till Mr T´s föräldrar på middag..."Hej - jag är sjuk....".......idag avbokade jag ett besök här hemma....
Orkade inte...

Åkte även på en hemsk sak som jag helst inte vill upp leva igen....förra gången var för 9 månader sedan.
Jag gjorde misstaget att steka upp färdig pytt....till det några rödbetsskivor och ...sodastream läsk...<- ajajajaj
Åt väl 0,5 dl...2 skivor betor..sen drack jag 2-3 msk...=/...Sen visste jag inte vart jag skulle ta vägen av smärta.
Mr T höll mig i handen och masserade stället där min magficka sitter...jag mådde illa och ville spy....samtidigt kändes min mage som en köttkvarn...

Dvs....ni vet det lilla hålet man lägger kött i....sen Trycker man ned köttet...ungefär så kände jag mig. Hjärtat slog frivolter . Tårarna sprutade...Mr T hjälpte mig till sängen ..sen gnydde jag i någon timme....sen gick det över..och jag däckade helt utslagen och utpumpad i någon halvtimme.

Fy Fan!


Jag KAN INTE äta färdigmat i någon form egentligen....men sen att dricka kolsyra till det....sktisamma om det är läsk eller vatten...det går bara inte.
Inte för en enda gång kan man slappna av egentligen, man måste hela tiden vara på sin vakt och förstå vad MAN KAN och INTE KAN äta.
Men ibland vill man ju så gärna....det var bråttom med Lunch..och det blev så..

Nåväl...idag har jag även fyllt upp en hel fryslåda med mat till Mr T när jag är borta i veckan. Inte det att haninte kan laga mat själv ( han gör görgod mat )..men jag vet efter 8 år hur han gör när sockersuget sätter in och han glömt fixa mat.
Sedan första Januari har han varit så jäkla duktig med maten o sin LCHF livsstil att inget ska få rubba det. Han har för första gången på 5 år ätit frukost VARENDA dag...
Så han har gösfilé, grillad kyckling, kycklingfiléer, picnic bog, fläskkotletter, fläskytterlår, chorizokorvar, hemmagjorda köttbullar, grytbitar, blandfärs m.m...,,Sen har jag fixat massa bacon, grädde, ägg, avocado m.m...Å gud nåde om han inte ätit upp det när jag kommer hem..haha.
Det är ju för hans egen skull att han inte släpper garden och gör något dumt när jag är borta. Jag har ialla fall gjort det jag kan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flummet - 30 december 2011 23:45

 Kanske inte som jag ville, önskade eller tänkte..Livet är mer kaos än någonsin, men insett att jag behöver min ventil.Såhär natten innan Nyårsafton kanske det blir en nystart på min blogg ?. Jag vet inte, och vet inte om någon läser eller tittar in ...

Av Flummet - 25 februari 2010 12:18

    Men jag vet inte hur, vart eller om jag är Var.Idag åker jag upp med en kåpad kärra 24 mil tillbaka till staden och lägenheten jag bott i under 9 år. Just nu bor jag hos mina föräldrar igen och jag har åkt fram och tillbaka med bil och flyttk...

Av Flummet - 22 december 2009 22:32

*Singel - efter nära 10 år*Arbetslös - efter 7,5 år*Bostadslös till hälften.                                               Så livet kan bli ibland.... ...

Av Flummet - 3 december 2009 06:12

jag har tagit ett beslut som kommer påverka min framtid rejält.men kan tyvrr inget säga förrän allt ät fixat och klart... kram på er ...

Av Flummet - 29 november 2009 06:52

Det var ett tag sedan jag skrev här och det finns många orsaker... *en av orsakerna är att den där kassan som man Ska få hjälp utav och betalar in skatt till....beslutat att inte ge mig nåra pengar för min lite över 2 månaders sjukskrivnin...

Ovido - Quiz & Flashcards