försöker leva igen

Direktlänk till inlägg 15 februari 2009

Livrädd för smärta

Av Flummet - 15 februari 2009 02:24



När man gör en stor bukplastik så stramas ju magmusklerna åt så det känns som om man blivit påkörd av en ångvält. Många vet inte hur det känns..men tyvärr vet jag det.
Då min GBP slutade i öppet snitt från naveln och upp till bröstbenet / mellan bysten...+ 5 titthål...då kapade man mina magmuskler och nerver.

Hur man skall kunna vara full arbetsför efter 3 veckor vetefan...men det var jag INTE efter mitt öppna snitt...citodonet jag hade var en fis i rymden och tog inte bort smärtan för fem öre. Så tyvärr vet jag hur det känns när de är där inne och joxar. Jag springer runt och hoppar upp och ned i mitt jobb...jag kan riktigt känna hur skinnet sakta kommer glida isär när jag hoppar upp eller ned mina halvmetrar varannan minut.... AJ.

Usch..helst hade jag velat vara utan den smärtan och bara göra en stor bukplastik och vara ovetandes om smärtan....jag lovade mig själv att aldrig ha så ont igen...
Enkla saker som att prata,hosta,klämma ut en skitkorv  ( ..humor mitt i natten ) eller bara andas kändes som en spark i magen hela tiden...ja..ni som följt mig vet hur jävla ont jag hade. Svimmade gång på gång av smärtan.

Idag har jag ingen känsel längst ned på vänstra sidan av magen/ buken...På grund av att nervtrådarna också kapades...så vet jag hur det känns när de hittar tillbaka till varandra. Det känns som knivar i buken...det är Inte skönt..MEN....när det är som jävligast och gör riktigt ont...det är då det läker....så det är fördelen. haha.

Fördelen är väl att jag fick vet hur lite / mycket smärta jag klarar av...om det nu var så upplyftande...

Förresten så har jag hittat skit idag om den kirurgen / kliniken jag hittade i malmö igår. Så den blir det inte...

En annan jag hittat i stockholm..sjukskriver enbart i samråd med min arbetsgivare...erhm..va ?  Det är min arbetsoförmåga..INTE vad jag är opererad för som avgör. Att det här är kosmetisk kirurgi är skitsnack.
Först och främst gör jag det för att slippa ha ont, ligga på skinnet / fettdepåerna som finns etc.
I andra hand vill jag för första gången se "normal ut".

Ibland funderar jag bara på att skita i dessa operationer....men hur skulle jag , min kropp, mitt psyke och resten av mitt liv se ut om jag inte får avsluta min påbörjade största resa här i livet ?

Jag veler och funderar och har mig....men var och varannan dag så hittar jag ju nackdelar med vissa plastikkirurger.


De enda som hållt sig kvar hela tiden sedan 5-6 månaders undersökning är:

Victoriakliniken - Stockholm
Plastikakademin - Linköping

Hjälp mig.....jag blir tokig. Tror jag får lägga ned det här ett tag och pausa. Det är nog inte bra att hålla på såhär...luska, undersöka och ha sig. Jag har gjort det då och då under 5-6 månader..men nu mer intensivt när min målvikt närmar sig....

Mr T har sagt åt mig att lägga ned det ett tag....men hur lätt är det ?.
Jaja...nu kommer jag jobba 2 nattpass och kommer inte hinna med det.

Upp 14....äta frukost...slänga mig i badet vid 15-tiden...krypa upp ur badet vid 16-16:30. Laga middag vid 17...äta 17:30...lugna magen min till runt 18-tiden...göra lunchlåda och packa väskan 18:30-19..Sen drar jag vid 20:00 tiden...Allt enligt schemat. Underbart....ja..det är det faktiskt..det är Söndag...nattpass...bästa dagen att jobba på.



 
 
linda

linda

15 februari 2009 11:58

Visst gör det ont, en bukplastik..helst en så omfattande som vi måste/ har gjort.
Jag trodde jag skulle dö eller nåt..men man klarar mer än man tror.fast om det gör en starkare..tror jag inte!..*L*
jAg är nöjd med min, visst syns en del ärr, men jag gjorde inte operationen för att kunna springa omkring näck!...*L*
uTAN FÖR att kunna ha kläder och inte magen som hänger flera centimeter över..

Många svåra beslut får man ta..och detta är nog ett av dem.
Jag blev sjukskriven 1 månad först,
och sen ökade de den ett tag till, kommer inte ihåg hur länge, men jag var hemma ett tag...
Och visst stramade det...ångvälten hade både kört över mig och backat tillbaka över mig!

http://www.fetmaoperation.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flummet - 30 december 2011 23:45

 Kanske inte som jag ville, önskade eller tänkte..Livet är mer kaos än någonsin, men insett att jag behöver min ventil.Såhär natten innan Nyårsafton kanske det blir en nystart på min blogg ?. Jag vet inte, och vet inte om någon läser eller tittar in ...

Av Flummet - 25 februari 2010 12:18

    Men jag vet inte hur, vart eller om jag är Var.Idag åker jag upp med en kåpad kärra 24 mil tillbaka till staden och lägenheten jag bott i under 9 år. Just nu bor jag hos mina föräldrar igen och jag har åkt fram och tillbaka med bil och flyttk...

Av Flummet - 22 december 2009 22:32

*Singel - efter nära 10 år*Arbetslös - efter 7,5 år*Bostadslös till hälften.                                               Så livet kan bli ibland.... ...

Av Flummet - 3 december 2009 06:12

jag har tagit ett beslut som kommer påverka min framtid rejält.men kan tyvrr inget säga förrän allt ät fixat och klart... kram på er ...

Av Flummet - 29 november 2009 06:52

Det var ett tag sedan jag skrev här och det finns många orsaker... *en av orsakerna är att den där kassan som man Ska få hjälp utav och betalar in skatt till....beslutat att inte ge mig nåra pengar för min lite över 2 månaders sjukskrivnin...

Ovido - Quiz & Flashcards