försöker leva igen

Direktlänk till inlägg 11 februari 2009

Plastikoperationer..Plastik Padding

Av Flummet - 11 februari 2009 18:07



Hade skrivit ett Långt inlägg angående det ...men sidan uppdaterades utan min iblandning och glömde kopiera....så nu blev jag sur.

Jag skrev mest att det är otroligt svårt att hitta en bra kirurg som tar MIG för den jag varit och den jag är idag i kroppen.
Jag vill ha en kirurg som kan hjälpa mig..inte stjälpa med ord och beskrivningar om vad jag verkligen skulle behöva göra så att den kirurgen kan tjäna lite mer pengar på mig.

Jag VET att mina lår ser förjävliga ut och gör ont när jag går, mina gäddhäng är hemska och mina bröst finns i princip inte idag.
Men han ska ta sig tid till mig, se mig för den jag är Nu och att jag vill försöka få en "normal" mage...En kirurg som inte bara vill tjäna pengar på mig.

200.000 och då SKA den kirurgen kunna sitt jobb, ge mig all hjälp han kan, vara nåbar dygnet runt efter op och inte komma me ddumheter om vad jag " Bör " göra mer...de ska han skita i ...han kan ge råd, men inte föreslå något till en person med skadat psyke som bara vill se normal ut..

Men ju mer jag luskar och söker, ju mer fel hittar jag hos olika kirurger.
Det är otroligt lätt att hitta kirurger som göra bröstoperationer...men inte så lätt att hitta kirurger som gör Stora bukplastiker...väldigt lite info om det.

Ett tips är att ni ringer HSAN om ni vill veta om kirurgen har anmälningar och socialstyrelsen för att kolla upp så kirurgen verkligen är plastikirurg. Det finns ett fåtal som har någon utbildning, men Icke är registrerad hos socialstyrelsen..Akta er för dem.

Jag har minimerat mina val till dessa: ( ge mig gärna tips om ni själva varit i kontakt med dem )

Art Clinic uppsala
Läkarhuset Uppsala
Victoriakliniken Stockholm
Plastikhuset Linköping

Där finns det dryga men bra kirurger, ställen som inte hjälper dig mer korrigering om något går fel...trots fina ord på deras hemsida. De som föreslår att du bör göra lite mer..etc..etc..och 1 som har en anmälan.

Ska man enbart gå på magkänsla eller hur sjutton gör man ?

Alla operationer innebär risker och ev. komplikationer....

Usch, jag vill verkligen inte göra de här...men samtidigt kan jag inte leva med mig själv om jag har det kvar.
Jag har aldrig sett hur jag ser ut som "normal"...så jag vet inte hur man klagar om något blir fel...jag menar...ALLT är ju bättre än det jag har.

Den dagen jag är klar...så lovar jag att ni får se bilder....men tills dess får ni nöja er med mina beskrivningar av kroppen...haha

 
 
linda

linda

11 februari 2009 19:04

Jag har också mycket funderingar på detta här med plastikoperationer...
jag har ju gjort en bukplastik 2002..som jag bekostade själv..30000 kr gick den på då.
Jag gjorde min i landskrona och jag blev nöjd...
Men jag "måste" fixa til brösten och låren för som du säger det är inte jag i min extra hud...eller obefantliga bröst

http://www.fetmaoperation.blogg.se

 
Sari

Sari

12 februari 2009 00:19

Jaa du än så länge har jag inte börjat kolla själv efter plastikkirurger,,Men jag har hört av en kompis som rätt nyligen har gjort en plastik här i Västerås. Hon var oerhört nöjd. Denna kirurg var utländsk(minns inte nationaliteten). Men om du vill kan jag försöka höra med henne om denna person är den du letar efter...Kram

http://frufiona.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flummet - 30 december 2011 23:45

 Kanske inte som jag ville, önskade eller tänkte..Livet är mer kaos än någonsin, men insett att jag behöver min ventil.Såhär natten innan Nyårsafton kanske det blir en nystart på min blogg ?. Jag vet inte, och vet inte om någon läser eller tittar in ...

Av Flummet - 25 februari 2010 12:18

    Men jag vet inte hur, vart eller om jag är Var.Idag åker jag upp med en kåpad kärra 24 mil tillbaka till staden och lägenheten jag bott i under 9 år. Just nu bor jag hos mina föräldrar igen och jag har åkt fram och tillbaka med bil och flyttk...

Av Flummet - 22 december 2009 22:32

*Singel - efter nära 10 år*Arbetslös - efter 7,5 år*Bostadslös till hälften.                                               Så livet kan bli ibland.... ...

Av Flummet - 3 december 2009 06:12

jag har tagit ett beslut som kommer påverka min framtid rejält.men kan tyvrr inget säga förrän allt ät fixat och klart... kram på er ...

Av Flummet - 29 november 2009 06:52

Det var ett tag sedan jag skrev här och det finns många orsaker... *en av orsakerna är att den där kassan som man Ska få hjälp utav och betalar in skatt till....beslutat att inte ge mig nåra pengar för min lite över 2 månaders sjukskrivnin...

Ovido - Quiz & Flashcards