försöker leva igen

Alla inlägg den 18 juni 2008

Av Flummet - 18 juni 2008 12:10



Äntligen, finally !!...hade affären fått hem min älskade cream cheese vitlök ( Laktosfri!! )...hittade den ...sen var den slut i centrallagret i 2,5 vecka...så idag ..som så alla andra dagar...gick jag in och kollade.
Efter en vänlig kvinna och mycket spring...kommer hon och säger att den är på G ut idag...om ca 5 minuter... - Jag väntade.
Klart den snabbt tar slut då det är många som är Laktosintolleranta och så kommer en smaksatt cream cheese ost...tjenare..vad tror de. =P
Sen är jag mest bitter över att de inte kan göra fler produkter laktosfria.
Det är en dyrare process ja...men ...det betalar ju kunden i slutändan ialla fall.
Jag har inte direkt valt det här...det är en bieffekt som kan hända efter operationen..och det hände mig. 1-2 msk mjölk och jag skiter på mig om jag inte har en toa under 14-18 ggr...typ.

Grabbade åt mig 3 st  askar som håller till sista Juli.
Jag tar ca ½-1 msk till lunch/middag för att få i mig maten.

Den var och är en livsnödvändig sak för mig just nu...½ kryddmått med det på varje gaffel/sked och maten går lättare att få ned.
Sen att den är god är ju bara en fördel. haha.

Fanns även den goda doften "Life" från E-spirit för män...köpte man den så fick man duschgelén gratis ( värde 119 kr ) ja tack. Så kommer Mr T lukta göttigött sen.

Köpte även mer smoothisar från Naturdiet..jag HATAR ..avskyr naturdiets vanliga drycker då de smakar ugga med mjölig bismak.
MEN..de här....Yummi...for my tummy...förutom att det är laktos i dem, men den är såpass liten att det går..OM jag är hemma.
De är inte direkt några jag har med mig i väskan ute.
Banan / Apelsin var ljuvlig....krämig och helt ok.

Sen finns även en bild på min vackra hemmagjorda glass.
Skiva i goda jordgubbar i "formen" - häll i utblandad BOB saft Mix med Päron/Melon smak ( 30% mindre socker )...låt stå i frysen och sedan njut. Faen vad goda de blev . haha...trodde jag inte med tanke på barndomens misslyckade glassar...




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards