försöker leva igen

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2008

Städar

Av Flummet - 6 augusti 2008 17:35



Fy fasen vad jag hatar att städa....det har jag gjort ända sedan jag var liten...trots en mamma som städade varje fredag och har det så vackert och fint.
Snyggare hem än mitt och många andras..Mamma..kan du komma hit och inreda min lägenhet ?..tack.

Saken är den att jag kan inte bara dammsuga.....jag MÅSTE dammtorka, dammsuga och gärna moppa golvet.

Torka alla vrår och vinklar.

Toaletten/badrummet är värst...jösses.
Det ska skrubbas med en gammal tandborste runt kranarna, runt rören, badrumshyllan och hyllorna i den, under badkaret, speglarna..ja överallt. Jag kan inte låta det vara..ska det vara rent, så ska det.

Sen att jag plockar här hemma och dammsuger är en annan femma...men ska jag moppa..så MÅSTE allt städas...
Jag är knäpp.

Nu har jag rengjort handfatet, tömt på hår, skrubbat med just en gammal tandborste runt kranarna ( skitbra tips ! ), skurat som fasen under badkaret, skurat toaletten och torkat hela toan, rengjort halva badrumshyllan och moppat.
Så nu väntar jag på att det skall torka så jag kan fortsätta..urgh...
Badkaret kvar, kranarna där, avloppet, skura hela badkaret, fönsterhyllan...ja..t.o.m schampooflaskorna ska rengöras. hahaha.

Förutom det så är det som sagt kläder i hela lägenheten..jag menar...en hel del ..runt 30 plagg som Miss Tjockis strött omkring.
1 enda disk skall tas om hand...men det är inget tvång. Får se om älskade Mr T orkar det när han kommer hem.
Han gör så mycket när jag mår skit....jag har ju varit hemma idag så jag borde ha diskat det som fanns också..


Är sååå nervös för imorgon...

Jag vill ha det här inom 100.000 kr...:
Plastgolv och plasttapeter ( våt..)
badkar, toalett,handfat ( vi kan skaffa själv )
Att de sätter upp badrumshyllan
Att de installerar den kommande tvättmaskinen
Samt lagar den murkna trasiga träplankan vid fönstret
( Vem fasen sätter in ett fönster mot väggen där badkar och dusch är...så pass ålgt att det hamnar i navelhöjd när det skall sprutas vatten i många år framöver ?? ).
80- tals skitbyggen säger jag bara. !!

Så vad kostar egentligen 100.000 som alla bolag tar här uppe ?!?
Jag vill bo hemma ..där jag kommer ifrån.
Att en badrusmrenovering på 6 kvm MED våttapeter ( inte kakel ).. ska kosta 1/2 av vad lägenheten kostade är skamligt.
Tur att den har ökat i värde bara för det...bah

Letat, tjaffsat om det här i snart 2 år...så jag vet inte om jag/vi ska acceptera 100.000 eller inte...för jag orkar inte hålla på mer...

Saken är den att vi MÅSTE renovera...de ska inte ha stambyten på 8-10 år här.
Och våra pappers/våt tapeter från originalbygget lossnar överallt, vår plastmatta lossnade ju när klämringen lossnade....men det är fixat nu.. bara 2.500 kr.. uff.
Byggnadslovet för vår kommande inglasade balkong gick på 2.400 kr...för 5 minuters möte...ajaj.
Balkongen kommer kosta 26.800 kr...ink. allt. och balkongen är ca 3m * 2 m, så det är värt det efter 6 års väntan och drömmande.


Ni som undrar hur jag kan klaga på 13.000 i restskatt,  men samtidigt köpa tårtprylar, köpa en dator för nära 10.000 och en kommande sterio.

Om ni måste vara så jävla nyfikna och inte har läst bloggen:

*Tårtprylarna har varit planerade sedan i juni
*Datorn har jag sparat ihop till under 1 år
*Min kommande sterio, med vinylspelare är en födelsedagspresent från Mr T, som först nu kommit in i lager. Fyllde i Maj.
Men den köper jag i augusti.

Hur kan vi då ha råd med renovering...jo. vi tog ett lån som vi bakade in i bolånet för att fixa badrummet och balkongen...ev, kakla köket samt tapeter...och därför kan jag då betala restskatten ( som inte var planerad ).
Men de 13.000 var till tapeter och golv...så..aja...det kommer väl någon gång det med. Viktigare o betala tillbaka skiten som fattas

Så nyfikna valpar..där har ni förklaringen.

Varför jag ens skulle gett er den är underligt. haha


Woho...nu är golvet i princip torrt, vad roligt..för nu får jag fortsätta städa...urgel...




 
 
Moi

Moi

6 augusti 2008 18:52

Du ska inte behöva förklara dig vännen bara för att vissa människor lägger näsan i blöt... Till dom: sköt er själva och skit i andra. Men nu ska jag försöka tygla mitt dåliga humör och inte skriva mer om det. Annars vågar du nog aldrig godkänna den här kommentaren :P Så ett tips till dig och Mr T, man kan ju sätta sådan där väv också i badrummet och måla den... kanske inte lika snyggt som våttapet dock. Men tror det är billigare och att det fungerar lika bra om man använder rätt grejs när man gör det samt målar.

Jo det gick bra att ta proverna, tydligen visade det inte på någon direkt brist... lite kalcium isåfall. Men min sköterska (älskade Janne ;)) skulle be läkaren titta på dom och sedan får vi se. Han tror att jag måste ha någon vitaminbrist av någe slag då håret verkligen rasar av mig nu... det är jobbigt varje gång man duschar och ser hur det bara rasar och samma sak när man borstar håret. Rensar avloppet varje dag nu... blä!

Hoppas du får en bra kväll och att det går bra imorrn! Många kramar till världens bästa Lina :)

http://www.metrobloggen.se/itsmoi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flummet - 30 december 2011 23:45

 Kanske inte som jag ville, önskade eller tänkte..Livet är mer kaos än någonsin, men insett att jag behöver min ventil.Såhär natten innan Nyårsafton kanske det blir en nystart på min blogg ?. Jag vet inte, och vet inte om någon läser eller tittar in ...

Av Flummet - 25 februari 2010 12:18

    Men jag vet inte hur, vart eller om jag är Var.Idag åker jag upp med en kåpad kärra 24 mil tillbaka till staden och lägenheten jag bott i under 9 år. Just nu bor jag hos mina föräldrar igen och jag har åkt fram och tillbaka med bil och flyttk...

Av Flummet - 22 december 2009 22:32

*Singel - efter nära 10 år*Arbetslös - efter 7,5 år*Bostadslös till hälften.                                               Så livet kan bli ibland.... ...

Av Flummet - 3 december 2009 06:12

jag har tagit ett beslut som kommer påverka min framtid rejält.men kan tyvrr inget säga förrän allt ät fixat och klart... kram på er ...

Av Flummet - 29 november 2009 06:52

Det var ett tag sedan jag skrev här och det finns många orsaker... *en av orsakerna är att den där kassan som man Ska få hjälp utav och betalar in skatt till....beslutat att inte ge mig nåra pengar för min lite över 2 månaders sjukskrivnin...

Ovido - Quiz & Flashcards