försöker leva igen

Direktlänk till inlägg 16 juli 2008

Jag lever. ! - Sommarbilder -

Av Flummet - 16 juli 2008 18:53


Jovisst gör jag det.
Livet är jobbigt rent allmänt just nu, men det går lite frammåt...segt men det går.
Vet inte hur ofta jag kommer uppdatera, men någon gång då och då...och är det tyst så vet ni varför.

Idag var sista dagen med Tant Snäll då hon slutar på den avdelningen =(..
Hon fick en söt förpackning med Miranda / me to you ljus med vaniljdoft som blev uppskattat.
Varför ? - Hon har hjälpt mig så otroligt de här 1,5 åren jag har gått hos henne. Nu är det 3-4 månader innan jag kallas igen, men jag har all möjlighet att ringa akut och komma snabbare.
Kanske inte bästa lösningen när jag mår skit att sluta gå till psyket. Men nu är det som det är, och jag är ingen riskpatient längre...efter 3 år...

Min önskan är att jag inte ska ringa akut och att jag en dag kan be dem dra åt. ***********. hoho...skulle kännas så skönt att få göra det och må så bra.


 

BILDERNA:

Bidrar med lite bilder...där första kavalkaden är hur vägen till mina föräldrars hus och mitt förra boende ser ut. Helt underbart, det suger andan ur en på en gång.
Sen lite bilder på hur deras strand ser ut...någon som vill följa med ? =P
Bild på en av valparna de har och en bild på hur det ser ut när man står på övervåningen och blickar ut över gården.
Lite blommor jag tagit på, hur jag mest tillbringat min tid där...liggandes och mysandes.
Bild på den galna fasanen också som skall ha sockerkaka varje dag och kommer när min far kallar på honom...
Samt min mors sexiga foppatofflor som jag lånat
Även en bild på Hur jag mest varit klädd.....långbyxor, strumpor Och raggsockor i 20 + grader.
Open har gjort att jag fryser som en galning...och håret ska vi inte snacka om.

Tror jag skall samla allt hår under 1 dag och sen fotografera så kan ni se att det är inte lite. =(
Så ledsen för det men..men..

Har fått tid till återbesök på samariterhemmet i augusti..6 månader efter open, samt prover som skall tas, 2 olika tider till 2 olika dietister också.
Där den ena är idioten....och den andra en som min husläkare skickat remiss till.
Mina sköldkörtelvärden är ur spel pga. viktnedgången och skall ta nya prover i augusti igen och har då ännu en ny tid till min husläkare.
Han vill inte sänka dosen ännu, vilket jag kan förstå..den tog nästan 1,5 år att ställa rätt.

Tog även min B-12 spruta nere hos föräldrarna....där en del rann ut...smart..vet inte om den kom i muskeln..men får fråga läkaren i augusti.
Nåja. Ska ju ta den var 3:e månad livet ut så jag får nog i mig det jag behöver.

Rehabpenningen är inte löst och det är ett tag sedan jag skickade in ansökan om ersättning...Hoppas det löser sig. Tack.

Jag åker nog iväg till föräldrarna på söndag igen och stannar några dagar innan semestern är slut.

Adios och på återseende.

 
 
Ingen bild

Moi

16 juli 2008 19:14

Hej mamma :) Tack för kommentarerna jag får av dig vännen, dom får mig alltid att tänka efter lite vilket behövs :P

Jag tror han nog kommer acceptera det, för annars blir det inget mer än en dejt... jag vägrar gå in i ett likadant förhållande som med ex nr 2. Berättade för han idag att om det känns bra på fredag så vill jag ta det väldigt lugnt och det var okej... så får hoppas det. Annars ska han också cuttas :P

Hur är det med dig? Blir det någon resa hem till familjen? Jag följer gärna med till den där stranden, ser supermysigt ut! Vackra bilder! KRAAAM

 
linda

linda

17 juli 2008 12:36

Vilka härliga bilder du lagt in!
och stranden såg helmysig ut!
Där hade man gärna tillbringat en del tid!

Det med att frysa efter open, vet jag vad innebär..*L*
Bodde i min joggingoverall länge.
Men nu har det släppt.
Men ibland kommer "frysningarna" tillbaka.
Och för att inte tala om allt hår man tappar...
hade nog kunnat sticka en cardigan av allt man tappat...*L*
Och allt hår man får renas duschen från...
suck ja!

Men allt som allt är jag ganska gald ändå.
skickar en kram till dig som du kan värma dig med!

http://www.fetmaoperation.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flummet - 30 december 2011 23:45

 Kanske inte som jag ville, önskade eller tänkte..Livet är mer kaos än någonsin, men insett att jag behöver min ventil.Såhär natten innan Nyårsafton kanske det blir en nystart på min blogg ?. Jag vet inte, och vet inte om någon läser eller tittar in ...

Av Flummet - 25 februari 2010 12:18

    Men jag vet inte hur, vart eller om jag är Var.Idag åker jag upp med en kåpad kärra 24 mil tillbaka till staden och lägenheten jag bott i under 9 år. Just nu bor jag hos mina föräldrar igen och jag har åkt fram och tillbaka med bil och flyttk...

Av Flummet - 22 december 2009 22:32

*Singel - efter nära 10 år*Arbetslös - efter 7,5 år*Bostadslös till hälften.                                               Så livet kan bli ibland.... ...

Av Flummet - 3 december 2009 06:12

jag har tagit ett beslut som kommer påverka min framtid rejält.men kan tyvrr inget säga förrän allt ät fixat och klart... kram på er ...

Av Flummet - 29 november 2009 06:52

Det var ett tag sedan jag skrev här och det finns många orsaker... *en av orsakerna är att den där kassan som man Ska få hjälp utav och betalar in skatt till....beslutat att inte ge mig nåra pengar för min lite över 2 månaders sjukskrivnin...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards