försöker leva igen

Direktlänk till inlägg 21 maj 2009

Att välja plastikklinik

Av Flummet - 21 maj 2009 03:51



Jag älskar min blog..så är det bara.
kan inte pausa för länge.


Hur valde jag plastikklinikerna jag har i åtanke ? 

* Jag sökte i 5 månader...17 droppade av
* kollade alla genom HSAN som jag hade funderingar på
* de skulle INTE för fem öre göra reklam för sig. Jag anser att en respektabel klinik INTE behöver göra reklam för sig.
* Att gå på egen känsla, inte hur andra tycker
* Magkänsla
* INTE gå efter priset
* Strunta i allas åsikter på forum, skapa din egen åsikt.

Den jag besökte sades vara dryg, nonchalant, uppe bland molnen och sväva och guds gåva tillkvinnan.
Nu vet jag inte om han vill tjäna pengar, eller om han brydde sig om mig och mitt skinn....
Men jag har nog aldrig varit så lugn att klä av mig naken ( trosor fick man ha kvar..)...inför någon trots stor ångest och nära till tårarna.
En lugn, harmonisk människa, med respekt för hur jag såg ut och att jag avskydde situationen i sig. En människa som jag ville hoppa in i famnen på och säga Tack för respekten.
Men...han kanske bara ville invagga mig i trygghet och få in sina pengar. Det skiter ja i, bemötandet är A och O.

Så..jag får leta vidare efter fler kliniker..för den andra jag hade i åtanke har ju inte hört av sig....
Förutom smärtan skulle jag redan imorgon lägga mig under kniven hos den jag var hos i måndags. Men summan som jag hade räknat med skulle räcka till arm,lår,buk och bröstplastik..samt fettsugning av lår m.m...räcker bara till bröst utan implantat och en bukplastik hos denne...Jag vet att jag för Min maxsumma skulle få det hos andra...Tyvärr har jag kommit på massor av fler frågor jag skulle ha ställt, men jag var så nervös och hade blackout.

Smärta går över, vill man vara fin får man lida pin. Jag är rädd för infektioner och att det skall spridas till mitt hjärta...mitt hjärtfel och en bakterie i blodet via en operation är i princip dödlig.  Så jag hade gärna önskat bröst + bukplastik i samma operation. Inte ens den frågan fick jag fram varför han inte ville göra samtidigt...men jag antar att han tycker en bröstreduktion från skuldra till skuldra med en 14 cm bred skinnremsa som skall bort räcker...
Inte heller kom jag mig för att fråga varför jag inte kan få implantat samtidigt...kanske är för att det är en såpass stor op i sig. För ..( nu skiter jag ju i vad kirurgen tycker och säger...) men..han sa att jag skulle se oproportionelig ut men att man senare kan lägga in implantat.
Nu sade jag ju att det är planerat till i slutet av året isåfall och pengarna för konsultationen betalas 1 gång - sen går man utan att betala.

Nåja...jag är depp, nere och vet inte hur jag skall göra. Jag vet dock att jag skall besöka mer kliniker....nackdelen är ju att jag inte har så många fler att välja på...1 i linköping...1 i skåne..varav den ena är alldeles för långt att åka till..

Klockan har slagt 04:07, citodonen börjar verka och jag skall ta mig till sänge.

God natt på er.

 
 
Linda

Linda

21 maj 2009 07:39

Man har blivit beroende av sin blogg..:)
om det sen är bra eller dåligt...
Jag är iallafall inte riktigt hel när jag inte bloggar, känns som det fattas något i mig...
så jag är kanske knas!..:)

Det blev lite dyrare än planerat läste jag,
men jag förstod att du kände dig trygg med honom och litade på honom.
Bara det är ett stort steg på vägen.
Kram

http://www.fetmaoperation.blogg.se

 
Tina

Tina

21 maj 2009 13:55

Det var en bra tanke att byta namn på bloggen. Du håller ju på att gå vidare i livet. Jag hoppas du fortsätter att blogga. Det kan vara ett "andningshål" på vägen.
(Jag tassar här på bloggen allt som oftast.)
Många kramar
Tina

http://www.tippelitina.blogspot.com

 
Tina

Tina

21 maj 2009 18:37

Hej igen
Har du bestämt vilken klinik du ska anlita?
Kram
Tina

http://www.tippelitina.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flummet - 30 december 2011 23:45

 Kanske inte som jag ville, önskade eller tänkte..Livet är mer kaos än någonsin, men insett att jag behöver min ventil.Såhär natten innan Nyårsafton kanske det blir en nystart på min blogg ?. Jag vet inte, och vet inte om någon läser eller tittar in ...

Av Flummet - 25 februari 2010 12:18

    Men jag vet inte hur, vart eller om jag är Var.Idag åker jag upp med en kåpad kärra 24 mil tillbaka till staden och lägenheten jag bott i under 9 år. Just nu bor jag hos mina föräldrar igen och jag har åkt fram och tillbaka med bil och flyttk...

Av Flummet - 22 december 2009 22:32

*Singel - efter nära 10 år*Arbetslös - efter 7,5 år*Bostadslös till hälften.                                               Så livet kan bli ibland.... ...

Av Flummet - 3 december 2009 06:12

jag har tagit ett beslut som kommer påverka min framtid rejält.men kan tyvrr inget säga förrän allt ät fixat och klart... kram på er ...

Av Flummet - 29 november 2009 06:52

Det var ett tag sedan jag skrev här och det finns många orsaker... *en av orsakerna är att den där kassan som man Ska få hjälp utav och betalar in skatt till....beslutat att inte ge mig nåra pengar för min lite över 2 månaders sjukskrivnin...

Ovido - Quiz & Flashcards