försöker leva igen

Direktlänk till inlägg 9 april 2009

Lite stöddig va ? - bilder -

Av Flummet - 9 april 2009 15:38


Modifasten verkar funka för min mage idag med....nyss var det dags att göra mellanmål......skulle vara en smoothie...men en knäcke är också bra..hm...Ja..smoothie är gott...men knäcke är protein på..( pålägg )..hm..hm...

Tja...det blir en smoothie med ½ banan, 3 färska jordgubbar och ½ dl frysta blåbär...1 dl vaniljyoghurt..1 dl apelsinjuice osockrad + lite isbitar.
Jisses vad mycket det blev...glömde bort att jag och Mr T brukar dela på smoothiedrycken jag gör....hur jag nu kan glömma det efter alla smoothies efter 1 år som opad...

Jahapp..så var den klar..och den var gudomligt god.....men skulle det inte vara gott med knäcke ändå ?...hm..hm..
Äsch..vi gör en knäckemacka också..Brungräddat leksandknäcke, 4 pastrami skinkskivor på, lite keso och avocadoskivor.

Så nu har jag väl druckit ½ dl smoothie och knappt ätit 1/3 av mackan...jag är mätt...och får kasta resten. Smoothien blir slemmig om den står i kylskåpet...mackan seg...Men jag gissar på att jag låter smoothien stå i kylskåpet ändå..den var fasen så god. =).

Så man kan väl kalla sig själv lite stöddig som tänkte leka hulken med den här mängden mat. Innan op så hade jag vid det här laget ätit upp allt + tagit annan skitmat efteråt.

Kan även tipsa om skinkan man kan köpa här...och säkert på många andra platser med...Bröderna´s Fina...finns som kokt, grillad skinka, pastrami, rostbiff m.m Den är utan onödiga tillsatser ( kolla bara på din lokala handlare med egna varor..den jag jämförde med hade 13 tillsatser..)..den här har 5..inkl. skinkan.
Skinkytterfilé, arom, konserveringsämne E250,salt, lönnsirap,kryddor.

God är den också.

Om 3 timmar blir det hundpromenad med tjejjen som opade sig samtidigt som jag. Vi har ingen direkt kontakt..men tar en promenad någon gång då och då. Diskuterar mat, op, plastik m.m


 
 
linda

linda

10 april 2009 09:23

Hur mycket av var tar du till smoothiesen?
jag vill också ha..vi kan kanske dela..:)..

http://www.fetmaoperation.blogg.se

 
Ingen bild

Emla

11 april 2009 06:57

Det bästa med Brödernas är att den faktiskt bara innehåller en tillsats och det är ett konserveringsämne man inte kan göra nått utan, för om man inte tillsatte det skulle den aldrig hålla en halv dag, jag älskar dem, känns bra att äta för samvetet och kroppen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flummet - 30 december 2011 23:45

 Kanske inte som jag ville, önskade eller tänkte..Livet är mer kaos än någonsin, men insett att jag behöver min ventil.Såhär natten innan Nyårsafton kanske det blir en nystart på min blogg ?. Jag vet inte, och vet inte om någon läser eller tittar in ...

Av Flummet - 25 februari 2010 12:18

    Men jag vet inte hur, vart eller om jag är Var.Idag åker jag upp med en kåpad kärra 24 mil tillbaka till staden och lägenheten jag bott i under 9 år. Just nu bor jag hos mina föräldrar igen och jag har åkt fram och tillbaka med bil och flyttk...

Av Flummet - 22 december 2009 22:32

*Singel - efter nära 10 år*Arbetslös - efter 7,5 år*Bostadslös till hälften.                                               Så livet kan bli ibland.... ...

Av Flummet - 3 december 2009 06:12

jag har tagit ett beslut som kommer påverka min framtid rejält.men kan tyvrr inget säga förrän allt ät fixat och klart... kram på er ...

Av Flummet - 29 november 2009 06:52

Det var ett tag sedan jag skrev här och det finns många orsaker... *en av orsakerna är att den där kassan som man Ska få hjälp utav och betalar in skatt till....beslutat att inte ge mig nåra pengar för min lite över 2 månaders sjukskrivnin...

Ovido - Quiz & Flashcards