försöker leva igen

Direktlänk till inlägg 5 maj 2008

Opberättelse DEL 3 - Dagen efter op 7/3 - 2008

Av Flummet - 5 maj 2008 02:16



Skrivet Söndag 9/3 - 2008. Dagen efter operationen 7/3 - 2008



Hela natten har de gett mig smärtstillande, sprutor mot illamående...blött mina handdukar som jag haft på hela kroppen
ansiktet, nacken

Fredagmorgon: så kommer de och drar och sliter i mig.
Vill att jag ska gå upp.


Skriker om illamående...får mer sprutor mot det.

Drar i mig igen - upp upp...tror jag ska svimma av smärta, spy..till slut
spricka av smärta..ser dubbelt ( morfin )


- Titta på 1 punkt rakt fram, vick apå tårna.
- Upp med dig!
- Öh..va...öh..JAG SPYR!

- Nejdå..upp här..

- JAG SPYYR!

får spruta mot illamående igen.

-Upp här nu..( fattar ingenting..står på en metallsak...som jag senare vet är en våg )

XXX.x - Jättebra!!


Fattar ingenting...trycker på mofrinpumpen som ger en dos var 20:e minut..men man skall trycka
så många gånger man känner av smärtan ..för då kan de se hur mycket de skall ställa den på.


Resten av Fredagen går bort i tårar, ånger, ångest..suppar och mer sprutor.


Har sprutor i bägge händerna ( som idag är ärrade )..har 8 hål på handelederna..som också idag är ärr..

Sitter med 1 nål i armen, 1 i handen och morfinsprutan in i det.


Sover inte något Natten mot Lördag...sovit 3 timmar sedan onsdagnatt.
Får soppa vid 15-tiden som får mig att vila spy..beige,gräddig,snuskig..fy fan.
Mår illa av den ..äter 1/5.


Försöker dricka hela dagen..de har ett papper de skriver ned vätskan på..vad jag fått och vad jag druckit.
Får mina handdukar blötta hela tiden...får isvatten hela tiden.
Vatten med massa isbitar..tack tack.
Men får bara dricka med "Skumgummi pinnen"..doppa..sug..doppa..sug..


Ber dem dra kateterna åt helvet..den ska ut..den svider som fan..berättade vad som hände vid uppvaket..
2 timmar senare åker den ut...TACK.


Ute och går med gåställning ( som de gravida använder )...med morfinpump och dropp.

Hostar upp grönt stora slemklunkar ..genom att blåsa i pipan..
Gör så ont i magen...förstår inte...Många säger att de är hemma på 2-3 dagar...

- " Ja men lilla vän...de har ju skurit av dina magmuskler och sen sytt ihop dem igen iom att du fick bägge operationerna så har du mer ont...så enkelt är det".

- jaha du...

Mer morfin, mer gråt, mer ont....försöker till slut sova..det går inte..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flummet - 30 december 2011 23:45

 Kanske inte som jag ville, önskade eller tänkte..Livet är mer kaos än någonsin, men insett att jag behöver min ventil.Såhär natten innan Nyårsafton kanske det blir en nystart på min blogg ?. Jag vet inte, och vet inte om någon läser eller tittar in ...

Av Flummet - 25 februari 2010 12:18

    Men jag vet inte hur, vart eller om jag är Var.Idag åker jag upp med en kåpad kärra 24 mil tillbaka till staden och lägenheten jag bott i under 9 år. Just nu bor jag hos mina föräldrar igen och jag har åkt fram och tillbaka med bil och flyttk...

Av Flummet - 22 december 2009 22:32

*Singel - efter nära 10 år*Arbetslös - efter 7,5 år*Bostadslös till hälften.                                               Så livet kan bli ibland.... ...

Av Flummet - 3 december 2009 06:12

jag har tagit ett beslut som kommer påverka min framtid rejält.men kan tyvrr inget säga förrän allt ät fixat och klart... kram på er ...

Av Flummet - 29 november 2009 06:52

Det var ett tag sedan jag skrev här och det finns många orsaker... *en av orsakerna är att den där kassan som man Ska få hjälp utav och betalar in skatt till....beslutat att inte ge mig nåra pengar för min lite över 2 månaders sjukskrivnin...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards