försöker leva igen

Alla inlägg den 31 oktober 2007

Av Flummet - 31 oktober 2007 17:32


Kom hem vid 09:30 imorses efter nattpasset.
Lagom trött...och lagom irriterad då en grannjävul borrar i betongväggarna...om ni inte har hört det ljudet har ni verkligen inte hört någon borra...

Så sömn blev det inget av ...passade på att göra matlådor istället...3 måltider som slutade i 14 matlådor.
Jag verkligen avskyr köpta matlådor..livlösa, smaklösa, omättande.

Så det blev Drömskinka...man blandar kokt ris, kassler, créme fraiche, chilisås, kryddor, sparris...häller det i en form och in i ugnen.
Fläskfilé alá Jakob..stek slantar av fläskfilé, i med bacon, champinjoner, ananas, en sås av matlagningsgrädde ( 4% ), chilisås och svartpeppar.
In i ugnen o klart.
Och en Gulaschgryta..i med de flesta kryddor du har hemma..haha.., paprikor i alla dess färger, lök, nötkött, matlgningsgrädde ( 4% )tomatpuré..servera med. alt. ris. Klart..

Usch..Mr T kommer hem vid 23 tiden idag ( om jag har tur )...han är ute på middag med jobbet för att fira en release inom företaget.
Kul..jag såg honom i söndagskväll..somnade vid 04 tiden måndagmorgon med honom...sen har jag inte sett honom sedan dess..och det är onsdagkväll..=(...skit. Nåväl..jag överlever.

Dessutom är det ganska skönt att få vara ensam på kvällen någon gång...jag, badet, löddret, kanelljusen, rökelsen...=)
Som väntar vid 20- tiden..

Innan dess ska jag spela WoW...för en gångs skull.

Imorgon 08:30..är det jag som packar in alla 21 köksluckor och lådor och kör iväg med till lackeraren.
Färgen kommer se förjävlig ut i köket innan vi tapetserat om.
Gröna luckor och bruna tapeter...bara att tänka sig den kombinationen så ryser man..men men ..det kommer bli fint...tror jag..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards