försöker leva igen

Direktlänk till inlägg 11 september 2007

Sockerutmaning part 2.

Av Flummet - 11 september 2007 00:32


WEI!


Jag har / och mannen har klarat 1 v. ganska bra tycker jag.
2 dumlekolor, delat på 1 chipspåse...jepp that´s it.

Man ska ju naturligtvis tänka från sin egen starpunkt och den man är.
Jag pratar om det här med att kunna och vad man kan äta när man är så förbannat sugen och man undviker socker..

Jag har sedan -94 banta i perioder, Viktväktarna fler gånger än det finns fingrar, GI, träning, svältning etc. etc.

Se på fan, det enda som funkade var att äta 4 fiskpinnar, 1 dl makaroner, 4 msk majs, en halv burk steka champinjoner och 1 glas juice/vatten.
1 Gång om dagen och inget annat.
Jag gick ned 36 kg på 5 månader på det sättet...tills jag slutade att äta egentligen det mesta...och rasade ned till -44 kg.
Där jag till slut utvecklade början på anorexi/bulimi.

Åt nästan inget under 2 månader..förutom tonfisksallad..1 gång om dagen.
Gick 2 mil om dagen + tränade styrketräning 4 dagar i veckan + simning 2 dagar i veckan.
Visst åt jag godis..jag åt och åt..sen spottade jag ut det..
Sen då ?
Ja då svullade jag och sen spydde jag till slut.

Hur mådde jag ?.
Yrseln,huvudvärken och hungern försvann efter någon månad.
Sen gick man bara ..dag ut och dag in..
Orkeslös, trött etc. Då hade jag även ett skiftjobb som jag skulle hinna med och festa på det.

Ialla fall...det var den enda metod som funkade och som höll min vikt i 2 år.
MEN...det finns inga ord för hur idiotisk den metoden var

-skrattar för sig själv-

Jag kan hur lätt som helst hamna där igen, för jag vet hur lätt det var.

Hur jag kom ur det ?
2 saker påverkade det starkt.
* En dag i oktober 2000 tvingade mina päron mig att äta 1 potatis och någon liten bit kött...som fick mig att sitta på toan halva dagen och dessutom bara vilja kräkas upp skiten.

* Jag och ett gammalt ex krockade en annan bil på en matvaruaffärsparkering i november. 2000.
Han tog en fet påse med smågodis i affären och "tvingade" mig äta för att bli lugn och lugna mitt hysteriska Jag.

Väl där insåg jag att jag måste äta för fan.
Så jag började med rejäl träning ( som om jag inte reedan gjorde det ), samt äta bra.

I samma veva runt slutet av 2000/2001 flyttade jag till en annan pojke..( det går snabbt i svängarna =P )..den lille mannen jag har idag. ^^
Jag var ensam, dåligt självförtroende och...kär.
inte en chans att jag skulle våga gå ensam till ett gym..
Så jag ökade..och Ökade..och nu är jag här.

Innan jag hamnade här igen så var det bantningar på bantningar, fettsnålt på fettsnålt, viktväktarna , efedrintabletter etc.
Ner 18 kg..upp 20..ner. 19..upp 13...etc etc etc.

NU ska jag göra min GBP op.

Jag ger mig fan inte.

Men VV etc är så knäppa.
Att be någon som väger över  rejäla 100 pannor...att äta Pistagenötter med måtta...eller att inte äta ett visst knäcke..pga. kalorihalten.
Eller att påstå att mannagrynsgröt är BAD BAD BAD..speciellt med LITE socker på. Och The bad guy Mjölken..

Ge er...
Om jag äter en frukost på mannagrynsgröt istället för 3 rostade mackor med ost,smör och marmelad på
Om jag trycker i mig 2 HELA nävar med Pistagenötter varje dag istället för en halv ostbågspåse.
Eller att jag äter mörkt knäcke med 2 ostskivor på istället för att trycka i mig en ljus fralla från ICA.

Vilket ska jag välja ?
Det är stora förändringar bara att välja Pistagenötter istället för ostbågar.
Just VV tar inte hänsyn till tidigare matvanor utan bara kör rakt på.

Den ena normala sak jag varit med om var just KBT - som jag gick på under 1 år..varje vecka.
Men den var bara 1 år..och hjälpte mig inte så värst mycket , men den fick mig att tänka på annat sätt.

Well..tiden får utvisa om och när jag får en op...verkar ju hunnit dö innan dess känns det som ..

Dags att knoppa ned i sängen då jag skall upp 06:30 och iväg med bilen på bilbesiktningen..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flummet - 30 december 2011 23:45

 Kanske inte som jag ville, önskade eller tänkte..Livet är mer kaos än någonsin, men insett att jag behöver min ventil.Såhär natten innan Nyårsafton kanske det blir en nystart på min blogg ?. Jag vet inte, och vet inte om någon läser eller tittar in ...

Av Flummet - 25 februari 2010 12:18

    Men jag vet inte hur, vart eller om jag är Var.Idag åker jag upp med en kåpad kärra 24 mil tillbaka till staden och lägenheten jag bott i under 9 år. Just nu bor jag hos mina föräldrar igen och jag har åkt fram och tillbaka med bil och flyttk...

Av Flummet - 22 december 2009 22:32

*Singel - efter nära 10 år*Arbetslös - efter 7,5 år*Bostadslös till hälften.                                               Så livet kan bli ibland.... ...

Av Flummet - 3 december 2009 06:12

jag har tagit ett beslut som kommer påverka min framtid rejält.men kan tyvrr inget säga förrän allt ät fixat och klart... kram på er ...

Av Flummet - 29 november 2009 06:52

Det var ett tag sedan jag skrev här och det finns många orsaker... *en av orsakerna är att den där kassan som man Ska få hjälp utav och betalar in skatt till....beslutat att inte ge mig nåra pengar för min lite över 2 månaders sjukskrivnin...

Ovido - Quiz & Flashcards