försöker leva igen

Direktlänk till inlägg 7 september 2007

Jag kände mig rik idag

Av Flummet - 7 september 2007 01:24


När jag först betalade tandläkaren 1240 kr
och lite senare körde jag på 1298 kr för bilen.


Jag kände mig görrik, eller så var det bara lugnet i att veta att man i dessa dagar har ett buffertkonto...
Jag tror det var lugnet..

Så förbannat underbart att inte flippa ur totalt när något händer och man behöver pengar.
Visst är det förbannat tråkigt att lägga pengar på sådant..men men..

Skall även betala hela tandstensbehandlingen näst (?) nästa vecka, + bilbesiktningen på tisdag...etc..lalala...

Jaaah. tandläkaren ja...var ju där idag ..jag kom dit 1 timme innan utsatt tid, fick då en liten kopp med 10 mg rinnande..vedervärdig-sunkig-riktigt-hemsk-illasmakande-ryslig lugnande medicin att dricka upp.
Blev förvarnad om att " det smakar verkligen illa...så jag har med mig jordgubbssaft du skall få efteråt"

Näh ?!?

Gllöhg. Sen satt jag och lallade i väntrummet, innan och efter den lugnande medicinen gick jag ut då och då..jag får spunk i deras väntrum.
Smaken höll sig kvar i 35 min...och smakade som..tja...slickat på 50 st järnhandtag ?
Nåväl, det var maxdosen...men de skall ge mig mer nästa gång...folk brukar somna..jag var mest bara lite lojj o mysigt svag i benen.
Hade dock svårt att gå någon timme efteråt.

MEN. det var det fan värt. IGEN tack. efter 27 år UTAN.
Nu är det bara tandstenen kvar sen är jag KLAR.

Ja.. tills jag skall bli kallad i Maj -08 OCH jag får ha kvar min söta tandgumma som jag har nu..OM hon inte får för sig att rymma.
Då vetefan om jag orkar gå igenom ännu en nu tandläkare som jag har svårt att lita på.

+ Att jag skall ansöka om abonnemangstandvård ^^
Det ni...


Men att jag alltid måste ta snuskigt Stora feta antibiotikapiller varje gång är jobbigt.
De går inte att ta isär, och det är just den sorten jag måste ta.
De fastnar i halsen. 4 st.. Grattis typ.

Har hjärtfel och måste ta dem innan ett tandingrepp..


Nu i helgen vankas det gosiga knappa 34 timmar fram till måndagmorgon innan jag är ledig.

3 nattpass på varandra..och jag..sover-äter-duschar-toalettbestyr-jobbar..sen går det runt igen




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flummet - 30 december 2011 23:45

 Kanske inte som jag ville, önskade eller tänkte..Livet är mer kaos än någonsin, men insett att jag behöver min ventil.Såhär natten innan Nyårsafton kanske det blir en nystart på min blogg ?. Jag vet inte, och vet inte om någon läser eller tittar in ...

Av Flummet - 25 februari 2010 12:18

    Men jag vet inte hur, vart eller om jag är Var.Idag åker jag upp med en kåpad kärra 24 mil tillbaka till staden och lägenheten jag bott i under 9 år. Just nu bor jag hos mina föräldrar igen och jag har åkt fram och tillbaka med bil och flyttk...

Av Flummet - 22 december 2009 22:32

*Singel - efter nära 10 år*Arbetslös - efter 7,5 år*Bostadslös till hälften.                                               Så livet kan bli ibland.... ...

Av Flummet - 3 december 2009 06:12

jag har tagit ett beslut som kommer påverka min framtid rejält.men kan tyvrr inget säga förrän allt ät fixat och klart... kram på er ...

Av Flummet - 29 november 2009 06:52

Det var ett tag sedan jag skrev här och det finns många orsaker... *en av orsakerna är att den där kassan som man Ska få hjälp utav och betalar in skatt till....beslutat att inte ge mig nåra pengar för min lite över 2 månaders sjukskrivnin...

Ovido - Quiz & Flashcards