försöker leva igen

Alla inlägg den 12 september 2009

Av Flummet - 12 september 2009 21:50


Jag tror jag börjar bli tokig på levaxindosen jag har. Har ju gått från 200 till 125 och hade låga värden vid sista provtagningen ( efter att haft höga ett bra tag )..men läkaren ville testa månaden ut med samma dos.
Men idag...gick jag upp efter 6 timmar sömn, gick på toaletten..för att sedan krypa ned i goa soffan, dra över ett täcke..sen däckade jag igen. Kroppen vill inte hänga med och jag ska se om jag kan panikboka en tid på måndag klockan 08.00 när jag ändå är vaken och på jobbet - för det här börjar bli jobbigt. Har haft det så i snart 3 veckor. Svårt att förklara för dem som inte har haft det här.

Nackdelen med Hypothyreos och levaxindos är att ...börjar det gå utför med för låg dos...då brakar det loss ordentligt inom någon vecka. Men det kan ta flera månader att bygga upp kroppen efter att man ändrat dos.

Annat då...jo..vi har diskat all disk, tvättat all tvätt, dammsugit, farit till Mr T´s föräldrar och plockat päron..en hel del..och en hel del äpplen. Maten bestod av Sjömansgryta ( självklart hemmagjord ) med starköl och mycket lök, pappas plockade smörstekta trattkantareller ( som Mr T avskyr ), så de mumsade jag på alldeles själv, pappa-lingon och vitlöksbaugette. Vi har även sett kultfilmen "Blade Runner" med Harrison Ford. Värmeljusen har brunnit i hela lägenheten och fortsätter att brinna..dofterna sprider sig..kanel ..apelsin..kryddnejlika..Åh!
Vi har ätit färdigköpt kladdkaka ( märks att jag snart ska ha mens...)..jag åt 1,5 msk med 1 msk grädde..sen var det fullt, illamåendet kom och dumpingen dök upp. Det var ju inte ens gott....Så en sväng till Ica och i påsen hamnade passionsfrukt, mer fetaost, massor av skinka m.m Så ikväll blir det plocktallrik igen. Känns som om jag levt på det de sista veckorna ..men hellre det än godis/skitmat.

Appropå det så tror jag inte jag vill veta hur mycket jag lägger på skinka varje vecka....tänk 1-1,5 paket skinka om dagen...alt. det jag köper charkskinka 1 hekto om dagen ungefär... Å andra sidan, så äter jag ju inte samma skit som förut, så kostnaden blir inte så annorlunda...mer lyxmat och mer eftertänkta varor med en hel del protein och finare saker finns i kylskåpet.

Imorgon börjar nattpassen igen och jag skall ställa om dygnet nu ikväll. Som vanligt är mitt jobb som mest härligt på söndagarna...nattpass och söndagnatt...perfekt.

ajö

Av Flummet - 12 september 2009 02:56


Somnade vid 05 tiden natten mot fredag...ja..om ni undrat så har jag 3 dagar ledigt nu. tors,fre,lör. Fre och lör är 2 av 5 arbetspass jag tog bort så jag hamnar på 82%. Börjar på söndagnatt igen.


Rena rama slappardagen idag...frukost,dusch,tant knas sen drog jag in på ica och handlade lite götter och åkte iväg till Ems och hennes rara sambo ( som jag träffade för första gången idag ) - trots min sociala fobi att träffa nytt folk så gick det bra. Sådant folk gillar jag..som man helt naturligt blir avslappnad av. Men jag var nervös ändå, det räcker så. Jag är ju sån...sedan jag "gick in i väggen" är jag rädd för nytt folk...löjligt egentligen. Innan dess var jag så social så jag fasen kunde gå in till vem som helst och fråga om det var fest på gång och ta mig en plats...

Fetaost,kräftor,oliver,skinkor m.m Spontant och mycket trevligt. Jag blir så glad av sådant så jag måste tvinga mig ögra sådana saker mer. Vill ha tillbaka den gamla "Jag" - hon kommer sakta men säkert.

Till kvällen köpte jag sådant man inte skall äta...reklampuckad som man är Chips med Bearnaisesmak ( helt ok - lite fadda ), samt en blandning jag brukar göra själv..blandar popcorn med ostbågar och chips...Bah! - jag var först med den idén..kan vi säga. haha. Men den här smakade...hemskt..usch och fy. Majsstärkelse, mjöligt och rent ut sagt...- ingen kommentar -

      

Tog mig även en god varm kopp thé av " Masala Chai" - älskar Chaiteér. Det här är "smuligt" thé med hela kardemummakärnor m.m Köpt på Kahl´s.

Visar även min "Lilla" thékopp =) - rosa/lila och det tog några år innan jag hittade den. Gillar stora koppar/muggar.

      

Köpte även en sak till Mr T som han gillar...jag är dock och har alltid varit tveksam till namnet på produkten...

  

Kvällen avslutades med en plocktallrik..igen..apelsin,vindruvor,fetaost,oliv

er,päron,äpple och skinkskivor. Perfekt att "snutta" på under några timmar.

Morgondagen bjuder på..möjlig geocache,plockning av päron och iordningställande av datorn...som vi gjorde en ominstallation av ikväll. Den är så tom den bara kan bli...hemska tanke..den ska vara proppad med skit..eller något sådant..euhm. Lite kel med tvättmaskinen och förberedelse inför nattpassen som hägrar sön/mån..mån/tis..

Godnatt på er.

Ovido - Quiz & Flashcards