försöker leva igen

Direktlänk till inlägg 2 juni 2009

Mer från HSAN ang. plastikkirurger

Av Flummet - 2 juni 2009 16:33



Det är horribel läsning man får....dessutom blev svaret på mitt mail ang. 11 nya läkare jag ville ha svar på om de har varningar etc.
Jag fick se anmälningarna, vad som stod och åtgärd, de flesta inkl. dödsfall är lämnade utan åtgärd..-ryser-...


"Hej!
Jag bifogar de beslut som finns på läkarna enl nedan.
Vi söker inte på kliniker eller sjukhus utan enbart på namn.
Vi har heller inte uppgifter om deras utbildning och kompetens. I dessa frågor får du vända dig till Socialstyrelsen. Vi har heller inte uppgift på vilka läkare som arbetar var...."

Så nu är nästa steg socialstyrelsen..suck..suck..o suck.

Jag kanske bara borde tagit första, biligaste plastikkirurg ?
Eller åkt till Thailand som min "käre" bankman sade när jag frågade om lån...för lån vägrar de ge mig.

Nu tar vi det från början:

Jag har efter 6 månaders läsning, studerande, egen uppfattning, kontakt med HSAN etc...kommit fram till 3 kirurger jag skulle kunna anlita.

Kirurg nr 1 - visade sig ligga i skåne med för många anmälningar när HSAN sagt sitt.


Kirurg nr 2 - Visade sig..fortfarande efter 2 mail och första kontakten 18 MAJ inte hört av sig eller svarat på telefonsamtal eller ringt upp. - De visar på en trygg kommande op eller hur ?! -  1 anmälan utan åtgärd.
Här kan jag få en renovering av i stort sett hela kroppen för "bara" 150-160.000 kr. Inkl. mage, vanlig bröstlyft inkl inlägg, lår,armplastik etc.


Kirurg nr 3- Som jag faktiskt varit på konsultation hos , vill jag VERKLIGEN göra min op´s hos. - 1 anmälan utan åtgärd.
Här får jag "bara" en stor bröstrekonstruktion för 115.000 kr
och borttagning av mage ( cirkumferent plastik inkl. ärrkorrigering ) för 130.000.  = 245.000 Lån på 100.000 kan jag fixa - men resten ?
Sedan får jag varken armar eller lår här.
Han vill också ta brösten före en bukplastik då jag har ligament som blir bäst genom att brösten tas först. Jag har ligament på ca 4 cm utåtstickande knöl och 7 cm lång.

Idag fick jag alltså svar från HSAN där jag blev än mer avskräckt...jag försökte hitta billigare kirurger..och det verkar vara så att ju billigare...ju mindre att lita på tyvärr.

Lår och armar kan jag ta senare, MEN . . .jag börjar bli "äldre" - innan jag är klar med mina op´s så är jag runt 35-38 år. Skall jag ha barn....så "förstörs" kroppen. Jag önskar inte barn, tänker inte på barn, vill inte ha barn...NU..men tänk sen ?
Ska jag vänta för att se Om jag vill ha ?. Ska jag skita i att opa mig för att när jag är klar redan börjar få rynkor ?

Eller...ska jag skita i om jag får barn sen..( då är hängbuken Normal )
Ska jag skita i att rynkorna kommer när jag är "klar" med op´s
Och enbart tänka HÄR och NU och på MIG och få bort 20 års helvete och kanske börja älska mig själv ?.

Man kan inte älska sig mer för att man tar bort skinn, men jag kanske slipper tänka på det dygnet runt...precis som min fetma stört mig i 20 år dygnet runt.

Hur skulle ni göra ang. kirurger och tankarna ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flummet - 30 december 2011 23:45

 Kanske inte som jag ville, önskade eller tänkte..Livet är mer kaos än någonsin, men insett att jag behöver min ventil.Såhär natten innan Nyårsafton kanske det blir en nystart på min blogg ?. Jag vet inte, och vet inte om någon läser eller tittar in ...

Av Flummet - 25 februari 2010 12:18

    Men jag vet inte hur, vart eller om jag är Var.Idag åker jag upp med en kåpad kärra 24 mil tillbaka till staden och lägenheten jag bott i under 9 år. Just nu bor jag hos mina föräldrar igen och jag har åkt fram och tillbaka med bil och flyttk...

Av Flummet - 22 december 2009 22:32

*Singel - efter nära 10 år*Arbetslös - efter 7,5 år*Bostadslös till hälften.                                               Så livet kan bli ibland.... ...

Av Flummet - 3 december 2009 06:12

jag har tagit ett beslut som kommer påverka min framtid rejält.men kan tyvrr inget säga förrän allt ät fixat och klart... kram på er ...

Av Flummet - 29 november 2009 06:52

Det var ett tag sedan jag skrev här och det finns många orsaker... *en av orsakerna är att den där kassan som man Ska få hjälp utav och betalar in skatt till....beslutat att inte ge mig nåra pengar för min lite över 2 månaders sjukskrivnin...

Ovido - Quiz & Flashcards