försöker leva igen

Alla inlägg den 4 mars 2008

Av Flummet - 4 mars 2008 22:23


Är trött och seg, hjärthelvetet har svårt att slå sakta nu när jag är nervös.

De gånger då jag inte alls tänker på det och bara kan slappna av....de gångerna gillar jag.

ca 20 timmar kvar innan jag skall vara där...18 timmar innan jag åker.

- andas djupt...mycket djupt -

Av Flummet - 4 mars 2008 17:43


Kommer jag ångra den ?
Varför skulle jag ?

Är jag rädd ?
Ja

Varför ?
Jag vet inte.


Sitter och väntar på Mr T...skall åka och hämta honom vid stationen och sedan inhandla en hamburgare ( blir inte MAX - bara orkar inte åka dit..5 mil ToR  )..på den lokala pizzerian.

Funderar även på om et finns något jag kan handla inför open så det finns när jag kommer hem.
Jag skall ju inte flyta , utan äta vanlig mat när jag kommer hem.
Men köttfärs,korv,fisk, kyckling har jag hemma som man kan koka och mixa lite kanske.
Köttbitar av något slag skulle vara bra.
Ris, fullkornspasta, couscous och bulgur finns hemma.

Skulle vara potatis då.
Makrill i tomatsås...vidrigaste som finns, men mycket protein óch bra val att äta.

Av Flummet - 4 mars 2008 14:57


Ja inte blir det lättare för att timmarna går..kan de inte gå saktare ?
Jag vet ju att jag vill göra den..open. men jag är rädd och nervös...blö.

Ringde ackis och det går jättebra att jag kommer strax efter 18:00..typ 18:10-18:20 och att det var jättebra att jag ringde.
Ja...gör man inte det ?...ska de stå å vänta på någon som inte dykt upp vid 18:00 då eller ?  - men det finns ju folk till allt så . hoho

Så jag kan ta en buss 2,5 timme senare, vilket känns lite mer lugnande.
Stressig dag imorgon annars.

Mr T är hemma med mig imorgon och åker in med mig.
Hoppas jag får en insomningstablett....borde frågat om det.

Läste en operationsberättelse från en person som gjort en GBP på ackis ...som fick ligga i korridoren hela natten innan...Vafan...!
Skitkul liksom...jag med min otur får väl både ligga i korridoren och opas som nr: 2 på torsdag .

uff

Av Flummet - 4 mars 2008 12:36


Har packat ned det mesta som skall med.
Skall packa ned lite mer sedan, som psp´n ( lite mer film ska in =) ), vykort till mormor, frimärke, deo, mer mediciner..( som jag hämtar ut imorgon ).


Sitter och tankar Mp3-spelaren med massa musik just nu.

Funderar på att ta med egen huvudkudde....hm....


* Halstablett - packat
* Lypsyl - packat
*schampoo och balsam - packat
*Mobiltelefon + laddare
*Innetofflor - packat
* BH utan bågar - packat
* Penna och papper - packat
* Mysbyxor + packat
*tröja
* Strumpor/sockor -packat
* Hårborste
*Hårsnoddar - packat
*tandborste + tandkräm - packat
*B12 - packat
*simvastatin
*magnesium - packat
*Metformin
*P-piller - packat
*Levaxin - packat
* Mp3 spelare
+ batterier -packat
* Deo
* parfym ( för hemresa ) -
packat
* Öronproppar -
packat
* Våtservetter! -
packat
* Bok -
packat
* Papper med telefonnummer till jobb etc.
*Kamera ( morbid ) =)
* spegel
*Tamponger - packat ( har man tur eller ? )
*ID-kort
*lite småmynt

*PSP

Kommer använda 2-3 prylar av det va ? =p
Men alltid när jag packar måste det mesta med för att känna sig hemma. =)


Av Flummet - 4 mars 2008 11:11


Så här har hela min resa gått till.:


15/6 - 06 - egenremiss skickad till akademiska
27/7 - 06 Brev från kirurg på akademiska - tack men sök via vårdcentral
21/8 - 06 Remiss skickad via VC till Akademiska
19/9 - 06 Remiss bekräftad
20/12 - 06 Prover tagna inför 1.a mötet
3/1 - 07 Första mötet på Samariterhemmet. - Godkänd för utredning/ätardag
12/6 - 07 Ätardag !! / Utredningsdag - Godkänd..men skall via Kardiologen först..Innan remiss till kirurg kommer iväg.
14/8 - 07 Nya prover igen ( efter sommarens nya mediciner, B12, Magnesium och Simvastatin )
24/9 - 07 Nya prover igen del 2 typ...
9/10 -07 Kardiologen och EKO testet avklarat och det såg perfekt ut..Godkänd. =)
1/11 - 07 Remissen till Kirurgen är skickad.
4/12 - 07 Nya prover del. 3
4/12 - 07 Tid hos ***** ******* på Kirurgmottagningen ~.:JA till Op:.~
13/12 - 07 Tid hos Sjuksköterska samtal ..PreOp
19/12 - 07 Gastroskopi (...väntar på svar...)
10/1 - 08 Jag står nu i Kö för en GBP med titthål
26/2 - 08 Inskrivning
5/3 - 08 Läggs in 18:00 på akademiska
6/3 - 08 OP datum!!!!


Av Flummet - 4 mars 2008 09:55


Ögat rinner
Tvättar med avsvalnat kokande vatten.

Känner mig..jag vet inte.

Jag är livrädd, ingen finns där när jag rullas in på op.bordet
Ingen finns där när jag vaknar.
Jag är väl ändå helt borta för att veta om någon är där.
Jag har förmodligen min nalle.


Mr T kommer på fredagkväll...hela jäkla daegn ska jag vänta.

Jag har psp.n full med filmer, bok skall med och min mp3 spelare.

Jag bör packa väskan.
10.15 imorgon skall jag vara hos Tant Snäll...för att sedan gå ut till bussen 14:30.

Jag vill bara skrika...- ARRRRRARGGHGRHGAGGARGHGHG . HJÄLP MIG -


Men vad hjälper det ? ..

Mamma är såpass stabil att hon kan prata med mormor idag, jag förde över det jag ville ha sagt, sen får jag se vad mormor svarat/pratat om.
Jag är Icke stabil...för fem öre.

Patetiskt..


Mitt psyke har haft en nedåtgång januari/feb...inte bra i samma veva som open är. Inte bra att morfar dog, inte bra att mitt öga jävlas.
Inte bra att inte kunna ta egen bil till sjukhuset.

Inte bra att inte ha det stödet jag önskar.
Egoistiskt ?...kanske. Skiter jag i det ? - Japp.
Att vara beroende av de här jävla bussarna här. åka in 14:30 när jag ska vara inne senast 18.00

Vafan. jag tar den senare bussen och skyller på dålig förbindelse...inte kastar de väl ut mig om jag kommer 18:10 ?


jag är ett nervvrak. välkommen till min värld.




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards