försöker leva igen

Alla inlägg under december 2008

Av Flummet - 18 december 2008 23:42


GRATTIS TILL MIN LILLA BLOG!...

DAGBOK ELLER VAD DET NU ÄR

Firar 2 års jubileum idag

Av Flummet - 17 december 2008 22:11



Ja...sov runt 3 timmar inatt, sedan studsade jag ur sängen 04:20..eller hur...
Snarare krävlade..väsande..dregglandes ur sängen..Somnat i omgångar på jobbet idag.
På vägen hem så handlade jag julskinka som jag skall koka imorgon...4,5 kg...PROTEIN säger min kropp. + en Lättrökt kokt julskinka. Så fel på något sätt, men ack ack den gick att äta utan problem.

Var hemma runt 17 tiden idag och kastade mig i ett bad....NäHä ?!?..med en muffins... Jag var inne på Lush idag och köpte en liten badoljetvål som jag tänkte testa på lördag.

Imorgon skall jag upp 04:00..är hemma 15:00...Znark...bara 2 dagar kvar...bara 2 dagar innan helg...Hatar de här förmiddagspassen.. 9,5 timme är ohumant..med hela 52 min lunch.
Imorgon tänkte även den här Tjockisen slå in julklappar...jag har ingen jullust för fem öre....sist jag kände såhär var för 3 år sedan.
Julen flöt förbi i en dimma och jag brydde mig inte ett skit...jag har verkligen försökt....kokat julskinka, gjort knäck, lussebullr, pepparkakor, rischoklad, nougatgodis..allt från grunden..men njet.
Men det kanske hinner komma ?!

Mr T har varit på ett releaseparty för ett spel som hans polare´s jobb släpper i dagarna..och han är på väg hem nu. Det var visst ingen höjdare..Lisa Miskovski ( stavning ?! ) sköng..och sedan var det dunka dunka nattklubb...Sååååå..Inte Mr T. hahahaha...

Besöket i huvudstaden igår och 12.985 steg ( ca. 1 mil )..var härlig.
Träffade ju fina Moi efter ett antal gupp i magen så släppte det efter ett tag. Hon är ju så go =). Jag har så extremt svårt att slappna av i andras närvaro, men det gick ganska ok igår.
Besökte Gamla Stan och julmarknaen där..( vad det nu var att ha...)...irrade omkring som yra höns....letade matställe efter att benen och kroppen svarat med att bli tunga, skakiga och trötta.
Hittade till slut ett ställe som såg mysigt ut...där beställde vi bägg bakad potatis med skagenröra....och det var nog f*n den vidrigaste bakpotatis jag ätit..

Alla gånger ( många...haha )..jag beställt bakpotatis med skagenröra...så är skagenröran kall, med räkor inuti...+ räkor ovanpå röran.
Här hittade vi tillsammans knappt 2 räkor...och resten var små brödbitar av crabsticks...Örk.. Vart var det proteinet som man ville åt ?

Nej fy fasen..men stolarna var skön som bara den, grönsakerna goda och sällskapet gott..
Undrar dock vad servitören tänkte när han tog bort våra tallrikar...då bägge i princip lämnat lika mycket var...( Läs ganska mycket ) . haha.

Nepp....nu har jag 5,5 timme på mig innan jag skall upp så det är dags att besöka sängen...som om jag gör det innan Mr T kommer...tsss.
Får skylla mig själv när tröttheten kommer imorgon.

Kram på er

Av Flummet - 16 december 2008 23:14



Jobbade lör,sön,mån..var på härlig fikadate med Moi och strapatser i huvudstaden idag...kom hem 20:45.....kastade mig i ett bad, käkade lite...och jag skall upp 04:00 imorgon...trodde det var 04:30....vilken glädje va ?!..urk.

Jag orkar bara inte göra lunch till imorgon.....orkar inte...arbetspasset är på 9 timmar...hemma vid 15:50...och skall upp 04:30 på tors och 05:00 på fre..och på lörd är det förmodligen fullt upp då med....på söndag är jag lat och ligger i soffan....

Jag återkommer när jag är lite mer normal i kropp och den där hjärnan där uppe är lite mer vaken.

godnatt på er.

Av Flummet - 14 december 2008 22:36


Kom hem 19:40..slängde mig i ett bad...blev serverad hemmagjort mos och långkorv...fixa matlåda..en röra på keso, fetaost, oliver och ananas..till det blir det massor av rostbiff imorgon.

Så nu är jag ganska mör i kroppen..men hey...klockan ringer ju 04:30 imorgon igen...suck...

Förutom det så är mina 2 kappor för stora. =(...Jag ska in till stan och njuta en heldag är det tänkt på tisdag....men blir stor som en ballong i dem..=(.Nu när man KAN ha mindre storlekar...och inte den största..så är det inge kul när jackorna ser ut som soppåsar på kroppen..blä.

Och min frisyr...mitt hår...det bara hänger nu..antingen ska man ha kort..eller långt...däremellan ser man inte klok ut...


Men men..det skall väl funka det med...din dumma ytliga lilla människa...

Av Flummet - 13 december 2008 19:02



Kom hem från jobbet 17:30..slängde mig i ett varm göttit bad.
Skall fixa lunchlåda till jobbet efter maten...som blir hemmagjot potatismos och långkorv...56% kött....ja...vi Vet vem som är kocken här..men jag orkar bara inte laga mat också när jag jobbar...det gör jag ju fan alltid annars. Nu på helgen är det Mr T som lagar mat...och ...enligt honom kan man äta köttbullar och pasta alla dagar.
Så jag är glad åt hemlagat mos..-.som jag äter ½ dl av..

Nästan 9 timmars pass idag..uff..
Har så jävla ont i mina höfter och knän så det finns inte...lite lustigt..här går man ned i vikt...och får mer ont i kroppens leder än man någonsin haft som tjock.. Jag går som en gravid pingvin när jag går..och jag skiter i om folk glor..jag har ont...

Så kvar den här kvällen är...:
* skriva schema för imorgon
* fixa till lunch till imorgon ( tonfisksallad )
* packa väskan och ta ur skit som inte behövs på jobbet imorgon
* komma å vad vi skall äta imorgon...maten skall vara klar när jag kommer hem..tack.
* halvdö....

Av Flummet - 13 december 2008 06:30



eller något.
Jag somnade vid 01:30 igår och känner mig smått mörbultad..
klockan är 06:30 och skall spatsera till stationen om 20 minuter och åka in för att börja dagens härliga jobbpass...-ironi-

Fick ett sådant där blodsockerfall ?! igår igen..vid 00:00 tiden...haft det 4 gånger sedan op för 9 månder sedan.
Jag antar att det är det ?...hea kroppen darrar och vibrerar okontrollerat ..jag mår inte dåligt, men man blir lite skrajj..och det enda som hjälper är ...mat.

Så 1 knäckemacka och en ½ banan senare på 4 minuter så slutade det och jag dumpde mig till sömns.....det var en "sömn" dumping...så det gorde inget..haha ...

Nåja...Glad Lucia på er och godmorgon !

Av Flummet - 12 december 2008 21:57



Jahaja...det blev visst julbröd ialla fall..jag vågade..och Vann..eler något. haha.

Först och främst funderade jag på om geggan skulle gå att förvandlas till bröd....sen funderade jag på 260 grader i 60 minuter ochsedan 175 grader i 30 minuter..Stod inget om nedersta falsen..och jag är amatör...STOR amatör...som jag skrivit om tidigare idag.

Efter 20 minuter började brödet bli bränt...* PANIK *...drog ned till 250 grader ytterligare 30 minuter och lade på aluminiumfolie....sedan drog jag ned till 150 grader i 30 minuter till.

Det fick 4,5 av 5 möjliga av Mr T...weeii..med en bit whiskeyost på =).

Jag provade typ 0,5 msk och det var ju gott...

Trodde det skulle bli 1 form...men sen blev det 1 till och ytterligare 1 till...jäklar vad mycket bröd....

Tog ca: 10 minuter att röra ihop det..sen klickade jag bara ut det ..och voila.

* Stolt*..

Av Flummet - 12 december 2008 14:40



Funderar på att göra ett julbröd jag såg i en tidning häromdagen.
Jag kan inte äta det , men Mr T brukar gilla mörka bröd ...men det här är med russin, hasselnötter, solrosfrön,torkade aprikoser i..
Det behöver visst inte jäsa heller....och jag kan tillägga att jag bara bakat matbröd 3 gånger tidigare...

1 gång kunde man slå ihjäl folk med det
1 gång kunde man se brödet sippra mjukt geggigt genom fingrarna

så 1 gång har jag lyckats..haha...

Jag är en dessert/bull människa och matlagningsmänniska...inte brödmänniska.

Ska jag testa ? ....idag ?..nu ?....Måste grilljera skinkan och bada också...och fixa matlåda för imorgon...

Ovido - Quiz & Flashcards