försöker leva igen

Direktlänk till inlägg 28 december 2008

Hemma igen Julafton 2008

Av Flummet - 28 december 2008 02:08



Ja nu är vi hemma och pustar ut igen.

Julftonen började med att Mr T och jag öppnade julklappar fram till 14:30 då vi drog iväg till hans föräldrar.
Men innan dess gjorde jag en pepparkakscheese som skulle till mina föräldrar, städade plockade och hade oss.

Av Mr T fick jag :
*Mina älskade Rosa fluffiga Skullcandy hörlurar
* en rosa mini hårddisk med 160 gb

* hela säsongen av Little britain
* ett skyddsskal till bananer ( love it )
*En hysteriskt rolig figur till MSN som sprattlar och låter när man får msn mess.

Till Mr T hade jag skramlat ihop till 2 t-shirts, 2 xbox spel, en drakfigur i tenn, 1 ölglas, ralp lauren parfym och en bok.

Nöjda och glada var vi och for så iväg.

Där hade det glömts bort att jag var laktosintollerant, men folk ska inte behöva komma ihåg det..jag frågar bara snällt om saker innehåller mjölkprodukter...och fick ändå i mig 1 prinskorv, 1 köttbulle, 4 msk skinka och 3 msk kålrotslåda.
Här fick vi även lite julklappar, halsduk, 3 olika lyx olivoljor, kokbok, aromalampa, godisask, raggsockor, 2 dvd´s...Arkiv X och Mamma Mia m.m

Frammåt 19 tackade vi för oss, lämnade Kissemissen och for hem för att packa i bilen.
Sedan bilade vi de 25 milen hem till mina föräldrar...där var vi vid 23:50 och öppnade klappar...vi fick varsi dunkudde och jag ett nytt duntäcke jag länge önskat mig, lotter, värmeljusstakar, porslinkatt, gosiga yllestrumpor, virkade vackra dukar,strumpor m.m

Nöjda och glada snarkade vi ned oss i min flicksäng i mitt fortfarande ostörda flickrum.

Juldagen började med matlagning, fika och kl:13:00 klev mina 2 bröder med familj in. Jag fick i mig 1,5 prinskorv, 3 msk skinka, 1 köttbulle, 3 msk keso, 0,5 knäckemacka.
Efter det så kom det klassiska godisfatt ( Mr T höll på att dö första gången han fick vara med om det , för hos hans föräldrar äter man inte godis, och inget bakat...så det är bara julmat där..). I min familj har det alltid varit gott som dukas fram efter maten.

I år var det min cheesecake, massa olika kakor, mozartkulor, rischoklad, dammsugare, knäck, kokoschoklad, pepparkakor, mina saffransbullar, vinkokta päron ( min absoluta favorit någonsin ) m.m

Jag åt 1 vinkokt päron, 1 knäck....ja...det..

Annandag Jul åkte vi iväg till ett köpcentrum jag inte besökt på 7 år pga. min ovilja och ångest för att träffa folk jag känner....jag stötte på 2 personer jag kände..men avvek snabbt och blev inte synlig...knas..japp.
Hittade dock inget...en skitdålig rea...diadem, kattleksak ..i princip inget annat.

Väl hemma fick vi köttgryta gjord på älg och rådjur...mums.

Idag fick vi biffar gjorda på rådur - mumma.
Vid 19- tiden så drog vi hemmåt och slängde in massa saker i kylskåpet, handlade en snabbis och hämtade sedan vår bebis..kissen.
Fick med oss 14 ST GÖSFILÉER hem från föräldrarnas granne..man tackar..man tackar.
Fick även 3 påsar skalade och frysta äppelklyftor, hemmaplockade hallon 2 påsar, ost, massa kakor, bullar m.m

Väl hemma och utpustade åt vi grillad kyckling och tittade på några fler avsnitt av Little Britain...sitter nu i sängen med mitt nya täcke och kudde med kissen som myser på min andra huvudkudde ( har 4 st ..haha..)
Skall strax nana ned mig men var ju tvungen att skriva en update till er mina hängivna läsare...hoho.

Imorgon blir det julskinkekok och bara myspys.



Hoppas ni haft en fin helg.




 
 
Ingen bild

Moi

28 december 2008 14:54

Jepp, dom flesta bor här i byn eller i närheten av den iaf :P Är det? Vilken tur! Då ska jag tvätta dom när jag kommer hem och sedan testa :)

Jo jag vet, men kommer nog åka hem ändå... Men inte bara pga av honom, jag orkar inte ha den här masken på hela tiden.

Låter som du haft en bra jul vännen. Fina klappar! Har inte heller ätit hummer... när är eran årsdag?

Härlig viktnedgång :) Jag tror inte det blir så skoj att se vad vågen visar på tisdag då jag kommer hem... har ju ätit alltför mycket slisk denna vecka :P

Ha de bäst så hörs vi nog på msn då jag är hemma igen :) Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flummet - 30 december 2011 23:45

 Kanske inte som jag ville, önskade eller tänkte..Livet är mer kaos än någonsin, men insett att jag behöver min ventil.Såhär natten innan Nyårsafton kanske det blir en nystart på min blogg ?. Jag vet inte, och vet inte om någon läser eller tittar in ...

Av Flummet - 25 februari 2010 12:18

    Men jag vet inte hur, vart eller om jag är Var.Idag åker jag upp med en kåpad kärra 24 mil tillbaka till staden och lägenheten jag bott i under 9 år. Just nu bor jag hos mina föräldrar igen och jag har åkt fram och tillbaka med bil och flyttk...

Av Flummet - 22 december 2009 22:32

*Singel - efter nära 10 år*Arbetslös - efter 7,5 år*Bostadslös till hälften.                                               Så livet kan bli ibland.... ...

Av Flummet - 3 december 2009 06:12

jag har tagit ett beslut som kommer påverka min framtid rejält.men kan tyvrr inget säga förrän allt ät fixat och klart... kram på er ...

Av Flummet - 29 november 2009 06:52

Det var ett tag sedan jag skrev här och det finns många orsaker... *en av orsakerna är att den där kassan som man Ska få hjälp utav och betalar in skatt till....beslutat att inte ge mig nåra pengar för min lite över 2 månaders sjukskrivnin...

Ovido - Quiz & Flashcards