försöker leva igen

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2008

Jag är Bara Överviktig

Av Flummet - 31 oktober 2008 08:50



Idag....för första gången på 7 år...så är jag "Bara" Överviktig.
Mitt BMI stannade idag på 29,7 och jag är precis under gränsen...
26-30 - Överviktig
Över 30 - Fetma


Hade minskat lite över 4 kg..och räknar med att jag vid nästa månads vägning..tyvärr kommer stå ganska stilla.
Tyvärr och tyvärr...jag borde vara nöjd och glad ändå.

Jag kommer ihåg för 44 kilon sedan att " jag kanske stannar på den vikten ( som jag har nu ) " - "men det får jag nog vara nöjd med " - " Jag kan lära mig leva med den vikten "

Absolut inte..jag är enligt mig själv fortfarande fet och har fortfarande ett midjemått på över 100 cm ...

Kanske beror det på att jag inte har de där "överviktiga" kroppen som många andra har...ja...de som gått upp 15 kg..och sedan ned.
Som får tillbaka sin fina form....kan det bero på att min kropp hänger all over..skinnet glappar.
Jag kan klappa "händerna" med gäddhäng, lår och tuttar - kom igen..jag är 28 år gammal och ser ut som en 90 åring i kroppen.
Jag ser värre ut nu än innan op..när jag var fet så "fyllde" jag ialla fall ut kroppen..


Det finns en del opade som får tillbaka sin form även dem...men ofta är det de som blivit överviktiga i vuxen ålder...ex. gått upp 30 kg på 3 år..
Jag har minskat och ökat runt 170 kg under 16 år...mitt skinn...min kropp har varken hunnit eller orkat hänga med.

Tänk er ett russin....en vacker dag om jag orkar själsligt så kommer jag visa mitt äckel till kropp.


Jag VILL, måste och försöker acceptera min kropp...men har jag inte gjort det på 16 år...hur sjutton ska jag kunna göra det på bara 8 månader när jag ser värre ut än någonsin ?

 
 
Ingen bild

Emelie

31 oktober 2008 18:51

Nu tänker jag ge dig en fet spark i röven kära vän.
Du MÅSTE SLUTA klanka ner på dig själv. Du måste sluta använda ord som 'bara' om dig själv.
Du är inte bara och det säger jag inte för att vi känt varandra länge och för att jag tycker om dig.
Jag har precis samma åsikt om dig idag som jag hade för 44 kilo sedan, du är en fantastiskt fin person och jag blir ARG när du nedvärderar dig själv.
Du måste kunna ventilera alla negativa känslor, absolut. Men snälla söta rara fina (för det är du!) det är en verklig bedrift att ha gått ner 44 kilo, det är inte så 'bara' att 'bara' vara överviktig när man kämpat som du gjort.
Det är sån skillnad i din kropp mot hur du såg ut förut och det kommer kännas så mycket bättre när du har råd och möjlighet att korrigera det hängande skinnet. Försök blicka mot den dagen, hur skinnets elasticitet är nu kan du inte gå på, men äklar vad het du kommer att bli när hela den här processen är över.
*mantrar* Låt det ta tid, låt det ta tid! :D
PUSS!

 
linda

linda

2 november 2008 09:48

Sin kropp är inget man lär sig acceptera på bara 8 månader, när man kämpat med den i hela sitt liv.
Jag vet.
Jag har själv inte lärt känna min kropp på nytt.

Men visst var det en skön känsla när man inte räknas till att ha sjuklig fetma?..

Du kan ju göra en hudoperation, den blir du beviljad genom landstinget, där "plockar" de bot överflödig hud.
Jag har gjort det på magen, men den operationen bekostade jag själv.
Gjorde den för ca 5 år sen.
Kram!

http://www.fetmaoperation.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flummet - 30 december 2011 23:45

 Kanske inte som jag ville, önskade eller tänkte..Livet är mer kaos än någonsin, men insett att jag behöver min ventil.Såhär natten innan Nyårsafton kanske det blir en nystart på min blogg ?. Jag vet inte, och vet inte om någon läser eller tittar in ...

Av Flummet - 25 februari 2010 12:18

    Men jag vet inte hur, vart eller om jag är Var.Idag åker jag upp med en kåpad kärra 24 mil tillbaka till staden och lägenheten jag bott i under 9 år. Just nu bor jag hos mina föräldrar igen och jag har åkt fram och tillbaka med bil och flyttk...

Av Flummet - 22 december 2009 22:32

*Singel - efter nära 10 år*Arbetslös - efter 7,5 år*Bostadslös till hälften.                                               Så livet kan bli ibland.... ...

Av Flummet - 3 december 2009 06:12

jag har tagit ett beslut som kommer påverka min framtid rejält.men kan tyvrr inget säga förrän allt ät fixat och klart... kram på er ...

Av Flummet - 29 november 2009 06:52

Det var ett tag sedan jag skrev här och det finns många orsaker... *en av orsakerna är att den där kassan som man Ska få hjälp utav och betalar in skatt till....beslutat att inte ge mig nåra pengar för min lite över 2 månaders sjukskrivnin...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards