försöker leva igen

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2008

Förkyld

Av Flummet - 24 oktober 2008 09:45


Kände att halsen svullnade upp igår, men skulle ju ha kurs hela dagen inför min start på jobbet på onsdag..så jag traskade iväg hela dagen.

Kvällen var ännu värre...ett bad med chokladmuffinsen ( såklart...OBS...badbomb )...massa honungstabletter, lakritsthé etc..
I morses nu så vaknade jag av öronont, svullen svidande hals, näsa är täppt och jag är förkyld.
Hittar inte febertermometern...som jag aldrig annars tappar bort.

Mitt problem när jag är sjuk / förkyld är att febertermometern måste tala om för mig när jag skall vara stilla.
Bara för att jag är sjuk, känner mig som en svullen gris, mår dåligt, är trött och seg och helt matt...så betyder ju inte det att jag inte kan diska, tvätta, städa..eller hur ?....
Jag har varit sådan i alla år..men nu på senare tid gör jag som så att har jag feber...så gör jag inte ett skit.  Några gånger tidigare har jag trotast febern och blivi görsjuk....så numer är det viktigt för mig att kolla tempen...och nu hittar jag den inte....uff.

jag är lite knäpp ja...men något måste hindra mig, annars lever jag som vanligt och blir än mer matt...


Fördelen är väl att det kom nu och fortsätter hela helgen och inte på onsdag när jag börjar jobba för första gången på 8 månader.
Nackdelen är att jag varit förkyld 1 gång efter op tidigare...vilket slutar med att jag bara dricker thé..ingen mat.
Innan op var / är mani nte sugen på mat heller då inget smakar som förkyld, efter op...vill jag sällan ha mat...och då blir det ännu värre nu.

Nåja...lika glad är jag för det höll jag på att säga.
Funderar på att bara gå omrking med mina nyinköpta Friis & company tofflor och morgonrock hela dagen.


kram på er




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flummet - 30 december 2011 23:45

 Kanske inte som jag ville, önskade eller tänkte..Livet är mer kaos än någonsin, men insett att jag behöver min ventil.Såhär natten innan Nyårsafton kanske det blir en nystart på min blogg ?. Jag vet inte, och vet inte om någon läser eller tittar in ...

Av Flummet - 25 februari 2010 12:18

    Men jag vet inte hur, vart eller om jag är Var.Idag åker jag upp med en kåpad kärra 24 mil tillbaka till staden och lägenheten jag bott i under 9 år. Just nu bor jag hos mina föräldrar igen och jag har åkt fram och tillbaka med bil och flyttk...

Av Flummet - 22 december 2009 22:32

*Singel - efter nära 10 år*Arbetslös - efter 7,5 år*Bostadslös till hälften.                                               Så livet kan bli ibland.... ...

Av Flummet - 3 december 2009 06:12

jag har tagit ett beslut som kommer påverka min framtid rejält.men kan tyvrr inget säga förrän allt ät fixat och klart... kram på er ...

Av Flummet - 29 november 2009 06:52

Det var ett tag sedan jag skrev här och det finns många orsaker... *en av orsakerna är att den där kassan som man Ska få hjälp utav och betalar in skatt till....beslutat att inte ge mig nåra pengar för min lite över 2 månaders sjukskrivnin...

Ovido - Quiz & Flashcards