försöker leva igen

Alla inlägg den 10 juli 2007

Av Flummet - 10 juli 2007 12:35


Dagen började inte bra på söndagen.
Taxin beställdes till 14:00, bussen skulle komma 14:20 och taxin tar 10 minuter.
Enkel ekvation...vi skulle ha 10 minuter till godo.
Taxin beställdes 4 timmar innan!!! Utav det här jävla rötföretaget till Taxi..
De har klantat sig rejält flera gånger...kommit försent till jobbet antal ggr..pga. dem.
Nu ska jag inte ta upp det..men de är ena jävla rötägg.

Vi hade inte så mycket att välja på, bussen till stationen skulel göra att vi fick en väntetid där på 2,5 timme, att gå var inget alternativ 2 km med 2 väskor.

14:00 ringer jag..."Vart är taxin ?!?"
- Den kommer höh..
14:06 " Alltså..vi skall med en buss för att hinna med vårt kryssningsfartyg !!"
- Höh..oki..heh..den kommer, skickar en ny på en gång. blev lite missuppfattning här kanske..

14:12 " Vart fasen är TAXIN!? - vi kommer inte hinna!!"
- heh. jag skickar en till direkt

14:14 taxin anländer
14:17 Vi är framme i snabb fart och framkörda till busskuren
14:19 Bussen anländer


FY FAN vad jag blir så jävla förbannad på sådan här skit.
( JA. jag har rätt att svära när jag är arg )
Speciellt på ett företag som Har så mycket arga kunder. skit.
Irriterade..men släppte ganska snabbt när jag väl kom på bussen.

Dessutom stod regnet som spön i backen, men vi har bara ett stort paraply och tyckte det var onödigt att släpa med sig då vi kollat vädret och det skulle vara uppehåll i Finland.
( Det är här alla borde förstå att ett paraply tar man med ialla fall )

Fick en ganska mysig hytt, men alldeles för snuskig för att kosta 1500.
När vi sedan hörde människor prata i korridoren om att deras vänner tyckte vår var lyxig..vill jag inte veta hur B-hytterna såg ut ....O.o..

Bodde perfekt iallafall, 4 dörrar ifrån utgången. ^^
Hur lyxigt som helst.

Var och åt i Food´s Garden och det var himelskt...ojoj..ojoj.
Riktig mat som man Njuter som sjutton av.
Bla. Cremé Bruleé med sötsötsöta jordgubbar..*hgngng*
Dock vågade båten som fasen, och mitt emot mig hade jag en spegelvägg (?!) i restaurangen som gjorde att jag höll på att få slag av yrsel.
Vägen tillbaka till hytten var rolig den med...trillade nästan i trappan av yrsel..tur mannen finns ^^.

Natten blev jobbig då jag trodde jag skulle spy, båten gungade, knakade och hade sig.
Vaknade till spöregn och undrade hur vi skulle få ett paraply...hade kollat tax-free shopen 5 ggr dagen innan...but no.
( Den var öppen 1,5 timme innan vi anlände till Finland, men om det inte fanns vid 23-tiden på kvällen då det spöregnade..varför skulle det då finnas 07:00 morgonen därpå ? )

MEN..det hade alltså funnits då..och fanns när vi kom tillbaka.
ARGH

Tog spårvagn någonstans och gick sedan genom Helsingfors i 6 timmar innan vi traskade in på båten igen.
Letade paraply i Helsingfors i 2 timmar...frösökte ta kort, men himlen var mörk,svart och grå.
Kameran vägrade bli dyblöt ( den fick bli det ibland för att jag skulle kunna få några kort )
Våra kläder kunde man vrida ur...skor, strumpor...allt. var dyngsurt.
Satte oss på ett Café på ett torg med god fika, gick sedan vidare..gick ..gick..och gick.

Väl tillbaka på Båten var jag skitförbannad, sur och tvär.
För tro på fan att paraplyna där kostade 25 kr!!. vårt skitful bruna vi köpte kostade 150 kr.

Vi bestämde oss för att nu f*n ska vi njuta, då dagen blev skit.
In till Food´s Garden på kvällen där vi fick platser vid en mjuk gosig soffa, med utsikt mittemot havet.( kan det bli bättre ? )
In med Ceasar sallad till mannen och en helstekt fläskfilé med chilipolentkryddad Bearnaisesås, kräftstjärtar,rödvinssås och pommes.
Dryck,shot´s etc.
Till efterrätt: Cheesecake som fick det att vibrera i byxan O.o
Med sööööta jordgubbar , jordgubbssås.
Även en Frozen Strawberry Daiquiri.
Mys,gos, puss och...
Notan: ..520 kr ^^. ca. 250 kr / per person ( om man nu skall tänka så för er som tycker det var dyrt =P )..för en underbar kväll.

Gick till hytten lagon lulliga mös och somnade.
Vaknade och traskade ned för en frukost bestående av en räkmacka ála.."Oj-jäflar vad den var god ". Räkor som smakade Räkor =P.

Bussen tog oss hem och var 20 min försenad ( pg.a folk i bussen satt och sa " ja. vi väntade i båten så allt folk hade hunnit ut" ?!? )..ARGH
Vi missade naturligtvis vår anslutningsbuss...den nästa skullea komma 1,30 timme senar..
Vi fick senare skjuts hem iaf...*Tackar*

4 parfymer, Älsklingslikören Salmiakki, mer sprit och godis blev det.

Omdöme: Åk INTE med Viking Mariella OM ni vill undvika gung gung, knak och sämre mat.
Åk med Mariella OM ni vill ha mat ( för dyrare peng , men väl värda de penningarna ) ..och inte buffén man får....

Just ja..dagen i Helsingfors...avslutades med Stekande sol den sista timmen vi hade på oss...det kallas ironi =)

Tja...haha..

Nej, BIRKA är och förblir min favoritbåt.
Men nu har vi testat Viking Line iallafall.

Ovido - Quiz & Flashcards