försöker leva igen

Alla inlägg den 26 december 2007

Av Flummet - 26 december 2007 01:10


Bilderna kommer från firandet hos mina päron.



Många jular här..firade en hos Mr T´s päron den 23.e också.



Där fick vi en skärbräda i trä
Brödrost
Super stekpanna

säsong 6 av CSI

mm.

Den 24:e firade vi hos mina päron 22 mil bort...d.v.s vi bilade naten mot 24:e..direkt efter Mr T´s päron..-gäsp-

De har helt olika firande, vilket är roligt och intressant.
Hos mina päron har man alltid fått en julklapp på morgonen ( så också den här gången =) )..sedan myser man och har sig, lagar maten tillsammans och äter den innan 15:00. ( Viktigt !! )..hoh..

Kollar sedan Kalle och hans Vänner ( har inte sett det på 5 år då det inte är så viktigt hos Mr T´s familj..( tv´n är på, men de äter vid den tiden.. )..jaja..töntigt, jobbigt etc eller vad ni tycker..Det är ett måste för mig, jag tröttnar aldrig på det =P.

Frammåt 17 tiden plockar min mor fram alla sorters kakor, godis, choklad, must, glögg m.m
Allt som jag är van med från min familj. Hos Mr T´s familj har de inget sött..Oo..
Jag bara avgudar mysstunden i vardagsrummet med den öppna spisen, godiset, kakorna och lugn paketöppning.

M.m.m...men det är en del av firandet hos mina päron ( och liten inblick hos Mr T´s päron )

Av mina päron fick vi bland annat:
1 bakmaskin för den nätta summan 2000 kr..( som jag önskat i 3 år )
2 halsdukar min mor gjort...svart med grönt glitter och en lila "muff" halsduk *älskar som fan*
1 trådlös telefon
Görmysiga ljusstakar
en mycker vacker spegel min far gjort av gamla träfönster ( svårt att beskriva...finns 2 sådana på bilden vid den öppna spisen och granen )
1 julduk
Färgpatroner till min skrivare ( tack tack, de är dyra )


m.m.m

Nöjda och glada är vi båda efter Julen 2007.

Nyåret firas hos Mr T´s päron där det blir champagne, KALKONEN ( som jag älskar )..den är svingod. Sen blir det lite mellantugg, hörde ett rykte om att det blir HUMMER i år ? ! Oo...annars är det nästan alltid skaldjur med.

Och något gottit brukar det bli.

Finns även en bild som visar hur "fin" jul vi fick iår...argh

Så ..vi får se imorgon hur det blir.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards