försöker leva igen

Alla inlägg under mars 2007

Av Flummet - 8 mars 2007 18:06

Marit Bergman - Forever Doesn't Live Here Anymore.mp3Hur kan jag som alltid avskytt Marit och hennes musik, helt plötsligt bara bli förälskad i den ? Jag förstår det fortfarande inte.Gnällig röst, jobbig musik.Hörde senaste låten Mama, I remember You Now på radion i mp3. spelaren för 3 veckor sedan på jobbet.Nu sitter jag med hennes album i datorn och njuter.Mysko det där.En mycket svår artist att fastna för.Rösten kommer nog kanske att åtnjutas efter ett tag..jag är fortfarande på Invänjning.Låg i sängen 3 timmar inatt, 2 timmar i soffan o inte fan kunde jag sova för det =/Det är nackdelen med nattjobb, kroppen vänjer sig..eller så blir man övertrött.Idag vaknade jag 15:30..på min enda lediga dag innan måndag.Hela dagen blev ju förstörd, hörde inte ens väckarklockan som ringde.Sov 3 timmar i onsdags morse..men det var det enda sedan tisdags. Så jag förstår varför jag var däckad. men ändå.Tur jag diskade, tvättade å pysslade lite igår.Fördelen..är att jag inte har svårt för att vara uppe inatt och ställa om dygnet.Så den här lilla tiden jag varit vaken har jag mest myst med ljus och läst lite i boken " På morgonen 10:31 i Khao Lak "- läs den =) Så mycket sorg, styrka,glädje...ja allt.Vackra ljus jag fått av mor..

Av Flummet - 7 mars 2007 16:58

Ja jag vet att det kommer utav för lite sömn i mitt fall.Kom hem vid 9..somnade 09:30..gick upp 13.30 för att tvätta.Jobbet gick bra..höll till o med på att få en chock..eller snarare 3 då 3 personer oberoende av varandra..sade " God morgon".Sen gick jag och flinade för mig själv..folk måste trott jag var tokig.Sitter o äter en smörgås och juice, väntar på att sambon ska komma hem!Inte träffa sambon sedan i söndags - längtar - .Ack den kärleken...uhm.Ännu mer roligheter..:stället jag fått mitt arbetsgivarintyg från..ericsson, säger att de inte idag kan ändra på mina papper.Que ? . på mitt senaste anställningsbevis ( -99 ) står det t.o.m vad jag jobbade som.MEN det godtar de inte för Arbetslivserfarenhet för högskolepoäng ( på prov ) ..QUE ? Det Måste stå VAD jag jobbat som..Fy fan.Ringt o tjaffsat med PMS abstinenta kärringar på ericsson idag.De får se Om det går att göra något, men de trodde inte det.Jaha, där har jag sommarjobbat varenda sommar sedan 1997 och blev visstidsanställd -99. men så mycket fick man för det .BTW. på skurmedelsflaskan i tvättstugan står det : ffckmi.en enkel flummig humor får det till Fuck Me. Jag skrattade länge åt det. . . Imorgon är jag ledig!Woh. jag ska.. slappa..yayy..Ja. sen ska jag till polisen för att göra anmälan ang. repan på bilen, samt åka till verkstaden för att de ska göra en kostnadskalkyl på skadan och fota.( Sist de fotade höll jag på att skratta ihjäl mig...å de ska fota min repa som pg.a av blänk i lack, ljus lack = svårtaget...tog mig 15 min att få bra bilder ).Det blir spännande.Mitt försäkringsbolag ( stort sådant ) sa att det förmodligen blir att betala de 3000 som det kommer kosta.Även med självriskreducering, även med uppsåtlig skada.Vet ni något bättre / bra försäkringsbolag där Jag Inte behöver betala för andras idiotier. ? . tipsa gärna

Av Flummet - 6 mars 2007 18:25

Säkert! - Vi kommer att dö samtidigt.mp3Jaaa. min natt var underbar.00:25 började min nattvila. det roliga var att jag kom inte in i lokalen.-ringer och får svart " JAHA - har de inte lagat det ÄN."Portkodslåsare ( heter det så ? ) var trasig..sedan 4 dagar..Där står man mitt i natten och ja..Får till sist tag i en städare å bankar på fönstern som en galning i 10 min innan han öppnar grinig som fan.Då ringer de upp mig..."kom du in ? ..-ja-"-!Oh..bra , snälla kan du vänta på 2 personer till.en kommer 01:15 en. 01:30."Suck..visst. minskade min nattsömn med 1 timme.Efter att jobbat 11 timmar...-ring-" Jag måste ställa en jobbig fråga, men kan du jobba vöer 3 timmar ? "-FUCK.- ( sa jag inte ).. men..inte en chans.Jag har ju jobbat 11 timmar, ska jobba natt ikväll med.Är ju inte hemma förrän 13 ju !" jaha..MEN alltså vi har så dåligt med personal, vi har inga reserver."-Men det kan ju inte jag göra något åt eller hur ? Ni begår 2 brott genom att be mig.1. jag får inte jobba mer än 12 timmar2. ni får inte begära övertid när jag skall jobba samma dag/kväll igen." Jaha. jaja. klick "Sen är tåget hem sent också....jag missar bussen och får gå hem. Vaknar sedan och hämtar postenDär mitt arbetsgivarintyg för att styrka 5 års arbetslivserfarenhet för högskoleprovet finns.Men ...de har glömt att skriva När jag jobbat och med Vad.Vilket är det som ska stå-skrattar i ironi-Fin dag...hoppas natten blir lika fin...Just ja, har fått mens också.-Knaprar mina receptbelagda piller för att inte gå av i smärta-Kan ju fan knappt sitta...halvligger i en konstig ställning och går som en pingvin. PMS..Bröst ömmar, korsryggen går av ( skriftligt..duh ), magen strålar likt blixtrar, huvudvärken dunkar. En bitter, sur, kvinna.Och fan den som retar mig inatt på jobbet.Enda fördelen med att må dåligt och ha PMS på jobbet är att man inte orkar ta någon skit. -skrattar ironiskt-Jag är sur

Av Flummet - 5 mars 2007 18:13

Sator - This is my life ( cover ).mp3Mörkret kommer fortfarande för snabbt på eftermiddagarna,jag vill ha det mycket ljusare. Mår apa av den här skiten. Ge Mig Ljus. eller något.Dags att traska till jobbet om 2 timmar. Yohoo.Jag trivs med mina nattpass - jag mår bra själsligt, mitt sociala liv existerar knappt just nu.Men hur fan ska man då välja / göra ? Må skit av jobb - med ett socialt livellerMår bra - men saknad av socialt livSom ett ekorrhjul..=(Om..hm..2 veckor ialla fall är det jag som tar bilen och rattar 26 mil ned till pärona och vänner där.4 dagar med bara njutning...och gissa att jag och min kamera kommer att njuta ihop.!Svårt att motstå henne va ? ^^

Av Flummet - 5 mars 2007 01:39


-Kram Gumman-

10 Månader...
Så lång tid har det gått sedan jag började min resa..
7 Månader sedan remissen blev godkänd...ändå går jag runt i cirklar och väntar.

Landstinget, vårdgarantin, valfrihetsremiss..m.m..jag kontaktar alla jag måste,
Men får bara svar tillbaka som jag inte vill ha.

För en valfrihetsremiss måste jag stå i kö för en GBP först, vilket kan tyckas vara helt ok.
Men de VET i mitt landsting att kön till en op. är 1-1,5 År!
Att ens hamna där tar..ja..som ni märker har det gått 7 månader..och jag är inte ens halvvägs.
Jag vill bara gråta.
Visst är det jättebra med lång tid för dem som skall göra en sådan här op, med funderingar, att sätta sig in i det hela.
För de som inte vet något om open, jag vet inte hur många jag vet om som idag är opade utan att veta vad de gav sig in på.
Eller de som fått en remiss...är 5 veckor från en op..och först nu tar tag i att leta information.
De Behöver den tiden på sig, men vafan *grinar* jag då ?
Som varit insatt i det sedan 2003 ?
Gör ett undantag för mig ?..plz..? ..-skrattar för fullt IRL-

Men jag vet att jag kan dö, tidiga komplikationer är:
Blödning
Lunginflammation
Bukhinneinflammation - varbildning
Blodpropp i ben och lungor
Dödsfall

Sena komplikationer:
Näringsbrist
Blodbrist
Neurologiska komplikationer
Gallsten
Ärrbråck
Hudsöverskott

Andra saker man kan drabbas av:
Kräkning
Trötthet
Yrsel
Håravfall

Det finns några saker som skrämmer mig:
*Att dö <- men vad för liv har jag idag ?
Efter så många viktnedgångsförsök ?..vänta på att dö i en fetmarelaterad sjukdom?
* Skinnet <- Visst kan det bli opraktiskt, leda till svamp etc. Men i övrigt..vad är hängande skinn jämfört med hur jag lever idag ? - Den som dömer mig efter mitt skinn borde inte ens vara i min närhet.
Allt går att fixa med pengar,smärta,tårar och ärr.
* Komplikationer.. <- naturligtvis
* Att inte kunna hålla vikten, eller att vara en av dem som faktisktinte tappar så mycket i vikt =/

Men valet mot att som idag väga och må som jag gör.
Finns inga tveksamheter eller val.

Det kommer bli en lång, hemsk, smärtsam, tårfylld, ångestfylld och livsförändrande resa.
Men jag vill göra det.

Att jag halkar in på open hela tiden..men den upptar mycket utav min tankeverksamhet just nu.
Sov dock 10 timmar natten till söndag...välbehövligt med tanke på att jag knappt sovit sedan i fredags.

En annan "rolig" sak..ngn bestämde sig för att repa min bil lite under 45 min hos kuratorn..kan man skratta för mindre ?
5 cm lång fet repa in på underlacken.

Jag är så glad.

Av Flummet - 2 mars 2007 17:53

Ännu en människa som beslutade sig för att avsluta sitt liv.På mitt skift =(Inte sovit inatt..av en anledning.Jag har varit så långt ned på botten, det går inte att beskriva för folk." men H*n hade ju familj, barn man/fru "i den stunden / situationen så skiter man i allt.Får man kalla det ironi att jag hade tid till kuratorn idag efter mitt nattpass..Har köpt hem rostbiff och skall göra hemmagjorda potatisklyftor, hyrt film och väntar på att sambon ska komma hem så jag får en famn.

Av Flummet - 1 mars 2007 03:28

Ganska ytligt program, lite fakta/ dåliga fakta/ fel fakta.
MEN - fanns ändå en del bra i programmet.
Men att visa att en person som väger 320 kg. måste åka på en truck in till sjukhuset och undersökas på lagret.
Det var bara sorgligt, jag tror folk ändå förstår hur han har det.

Jag är Inte opad, men efter att "studerat" det för min egen skull sedan 2003 så vet jag att man Inte äter små portioner resten av livet. Man äter en "normal" portion på uppåt 3-4 dl, efter ngra år som opad.

Att sedan säga att " äter man fett /socker" så spyr man... som GBP är det svårt om nästintill otänkbart att kunna spy.
Det finns de som gör det ändå.
Men annars så är det enbart om det är något fel , vilket gör att man då bör kontakat närmaste läkare.

Visst det är en stor risk, men ..so what ?
Är det en mindre risk om jag bara är fet och dör av en fetmasjukdom ?

*"Ohhh..VI skattebetalare måste ju betala för alla Feta!"

Mmm..ok...så jag är ingen skattebetalare som betalar 10.000 i skatt varje månad ? - fundersam ironisk min -

*"Oooohhh....men är DU fet så träna och ät Rätt!"

Mmm...ok..så mina försök med nutrilett, 7 dietister, medfött fel på hjärtat, skolios, GI metoden, flygvärdinne dieten, lepigen, hälsinörspillret,viktväktarna 9 ggr, viktklubb 5 ggr, KBT 1 år för matstörningar, äta rätt och träna med ett beroende..MFL..är Fel metod och fel motiovation ? Jag ska bara Äta Rätt och Träna ? Schyyst att ni berättade det för mig *fniss*. tack. då vet jag

* "Ooohhh..men hallåååå..det är bara att sluta äta"

Mmm..ok..så när jag sitter och äter något, njuter i samma stund jag tar det i munnen, och gråter i samma stund jag sväljer det. ..Så är det Bara att sluta äta det ?
Inget konstigt med att jag både njuter och plågas i samma stund ?

Varför kan då inte JAG få skylla på alla alkoholister,narkotikaberoende och rökare för att det Snor MINA skattepengar ?
- Kan vi inte sätta fram lite sprit, säg 1 dl varje dag som en alkoholist får smutta på ?
- Varför inte ge en narkoman lite knark..ynka lite, bara lite..så han blir tokig för att han inte får mer.
- När vi ändå håller på, ge en rökare lite rökdoft att tvingas sniffa varje dag utan att få röka.

EXAKT

Ett fetto är ju tvingad att äta, lite, frestas, vareviga dag resten utav sitt liv..med sitt eget beroende. Man får lära sig att leva med sitt beroende.
Iof kan man ju som fetto sluta äta - men då dör jag juh.. - ironisk min -
Vafan - skärp er


Är det kanske inte samma serotonin ?. Samma belöningssystem som går igång på ett beroende ?

Förresten, varför inte skylla på gamlingar som bara SKA ut och gå på vintern med benbrott och MINA skattepengar som följd.
Sportmänniskor som sliter ut sin kropp och måste gå under rehab / behandling genom vården ?
Ja för sjuttsingen, skyll på dem med.
USCH...sno mina skattepengar sådär.

Folk tror alltså att jag ärligt , går igenom en GBP, där man vet näringsupptaget idag, men inte hur kroppen reagerar i framtiden.
Där komplikationer tillkommer ganska ofta ( vilket kan hända alla som opas för något ).
Att få hängande skinn överhela kroppen som jag får betala med egna pengar och ärr. ( OBS till de som klagar - en bukop - brukar man få via landstinget ) - men det är ofta det enda.
Att jag ärligt gör det för att det är kul och "lätt" utväg ?!?
Jag gör det för att jag måste, för att jag inte vill dö i förtid.
För att jag vill ha en chans att få leva normalt.

Jag Vet att jag är fet.
Det är JAG som skall genomgå en GBP, det är Jag som får ta komplikationer, ärr, smärta och annat.
Inte DU.
Jag sparar samhället många, många miljoner iom att jag minskar risken för fetmarelaterade sjukdomar genom en op.

Ni tråkar ut mig till den grad att ni känns mindre värda än hundskiten under mina skor..

Ovido - Quiz & Flashcards